Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Auteur |
Bericht |
tijsklok
C5club Fan
Geregistreerd: 28 jul 2019 20:21 Berichten: 51
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Bij beide pompjes blijft de weerstand 0. Ik heb maar meteen op alle standen van de mulitmeter gemeten maar dat maakt geen verschil.
|
10 nov 2019 16:05 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Zo te zien zouden ze gewoon moeten werken met 12 v direct op de pomp. Er zijn 2 relais in het circuit, kennelijk om verschillende condities hardwarematig af te dwingen. Een gewone ohmmeting naar massa zou wellicht helpen. Maar als het pompje direct niet draait, dan is het denk ik stuk.
|
10 nov 2019 18:30 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
tijsklok schreef: Bij beide pompjes blijft de weerstand 0. Ik heb maar meteen op alle standen van de mulitmeter gemeten maar dat maakt geen verschil. Met permissie, maar 0 Ohm kan niet. Dat zou kortsluiting betekenen, en die is er niet, de zekering vliegt er niet uit. Overigens, hoe groot is die zekering F4 in de BSM, waar achter dat relais R11 zit? Dat geeft een indicatie van de aanloop stroom die door dat motortje gaat lopen, bij inschakeling. Daaruit is dan wel af te leiden hoe groot de inwendige weerstand van dat motortje ongeveer is. En is de zekering F3, waar achter die relais R9 en R10 van de ruitenvloeistofpomp zitten, even groot? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 nov 2019 20:09 |
|
 |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
@Tijsklok: Waar woon je? Misschien kan iemand in de buurt je inwijden in de geheimen van de multimeter!
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
10 nov 2019 20:28 |
|
 |
tijsklok
C5club Fan
Geregistreerd: 28 jul 2019 20:21 Berichten: 51
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
JW-C5 schreef: Met permissie, maar 0 Ohm kan niet. Dat zou kortsluiting betekenen, en die is er niet, de zekering vliegt er niet uit.
Overigens, hoe groot is die zekering F4 in de BSM, waar achter dat relais R11 zit? Dat geeft een indicatie van de aanloop stroom die door dat motortje gaat lopen, bij inschakeling. Daaruit is dan wel af te leiden hoe groot de inwendige weerstand van dat motortje ongeveer is.
En is de zekering F3, waar achter die relais R9 en R10 van de ruitenvloeistofpomp zitten, even groot?
Dan meet ik waarschijnlijk verkeerd. Want ik weet niet hoe ik dat anders moet doen. Wat ik op internet lees is dat als de mulitmeter 0 aangeeft dat het gene wat je meet goed is. De pomp voor de ruiten geeft ook 0 aan maar doet het wel. De zekering F4 heeft 20A en F3 10A. @Jantje1948 in Den Bosch. Zou inderdaad prettig zijn. Ik wil daar ook wel voor naar iemand toe rijden.
|
10 nov 2019 20:33 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
neem je de juiste plus draad en min draad , sommige elctr onderdelen zijn voorzien van een diode.
|
10 nov 2019 20:41 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Ik bedacht me nog even dat je met 0 Ohm misschien bedoelde dat je geen weerstand meet. Dat noemen we dan weerstand >> oneindig.
Als die F4 20A is, zal er iets van 10-15 A aanloopstroom kunnen lopen. Dat zou dan een weerstand van ca 1 Ohm kunnen betekenen voor dat motortje, in de stationnaire toestand. Zodra hij gaat lopen, neemt die "weerstand" toe, door de opgewekte tegen EMK. Maar dat kun je niet meten met een Ohmmeter, dat kun je alleen maar terugrekenen als je de stroom gemeten hebt in die toestand.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 nov 2019 20:49 |
|
 |
tijsklok
C5club Fan
Geregistreerd: 28 jul 2019 20:21 Berichten: 51
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Die aanloop stroom zou wel eens kunnen kloppen. Want als er niks gebeurt dan meet in 10,4v op de draad. Zodra ik de pomp activeer loopt die op naar 12,2v.
|
10 nov 2019 20:54 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Wat bedoel je met "activeer"? Als een aanloopstroom van 10-15A gaat lopen, moet de spanning juist zakken, niet omhoog gaan En hoe heb je die weerstand gemeten van de pompjes? Dat is gedaan met losgenomen stekkers, rechtstreeks op de pomp? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 nov 2019 20:57 |
|
 |
tijsklok
C5club Fan
Geregistreerd: 28 jul 2019 20:21 Berichten: 51
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Met activeer bedoel ik, lexia aan de auto en daarop de "test" activeren terwijl ik de multimeter aan de draad heb liggen. Dus (volgens mij, spanning meet te weten van 10,4 naar 12,2 ongeveer). De pomp meet ik met de pomp los en dan de draden tegen de pinnen houden.
|
10 nov 2019 21:10 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Waarop sluit je de multimeter aan als je de spanning op de pomp meet?
|
10 nov 2019 21:11 |
|
 |
tijsklok
C5club Fan
Geregistreerd: 28 jul 2019 20:21 Berichten: 51
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Bedoel je op welke stand ik de multimeter zet?
Voor de pomp alleen zet ik de functieschakelaar op Ohm. Als ik de draad met op volt- gelijkspanning.
|
10 nov 2019 21:15 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
Nee, ik vraag me af waarop je de meetpennen prikt
|
10 nov 2019 21:53 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
|
10 nov 2019 21:59 |
|
 |
tijsklok
C5club Fan
Geregistreerd: 28 jul 2019 20:21 Berichten: 51
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Naar boven
|
 Re: Opties overzetten van uit een 'donor' C5 naar huidige C5
c5jan schreef: Nee, ik vraag me af waarop je de meetpennen prikt Als ik de pomp los heb gekoppeld prik ik de pennen op de twee pinnen van de pomp. Daar waar de draden normaal gesproken op zitten.
|
10 nov 2019 22:25 |
|
 |
|