Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
 storing uitlaatgas 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
gerben schreef:
Ok. Twee dagen (normaal) rondgereden met met tekst storing uitlaatgas en service. Motor liep verder prima. Vanmorgen opnieuw gestart en alle storingen zijn weer weg!!!!?????

Snap je dat nu?

Tuurlijk, lees mijn bericht hierboven. Waarschijnlijk ben je weer (net)onder de treshhold gedoken.

@gerben en ed, wees nou slim, laat die computer nou even uitlezen.
Sommige dealers doen het om niet, service, als je geen klant bent moet je misschien 2 tientjes betalen.

Gr. Ronald

24 jan 2007 20:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Lijkt me inderdaad verstandig om toch maar weer naar de dealer te gaan. De vorige keer duurde het nog geen 5 min. de comp is uitgelezen, ze hebben de boel gereset, en binnen 3 dagen was ik weer terug bij af.

25 jan 2007 09:01
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 2.2HDI Tourer
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 174000
Kleur: Perle Noir

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Inmiddels bij weer een andere Citroen dealer de boel weer laten uitlezen...

Toen ik opweg ging naar de dealer ineens geen storingsmeldingen meer; tís als of hij het aanvoelde... :shock:

Na uitlezing werd wederom de 'veroudering pré-katalysator' melding gegeven op beide pré-katalysatoren...
Dealer gaf daarna direct aan dat de katalysatoren vervangen diende te worden, maar dat het niet gegarandeerd was dat het probleem zou zijn opgelost; waarop ik natuurlijk zei dat ik voor een reparatie van €1000,- meer resultaat verwacht dan 'effe proberen'.
Bovendien vond ik de conclusie wel erg snel getrokken, daar het vele oorzaken kan hebben, ik denk hier aan EGR of ontstekingsprobleem, software, enz...

Maar goed ; nu even van het probleem af...ik laat in ieder geval volgende week alle opties nog even checken door mijn plaatselijke dealer... :roll:

25 jan 2007 21:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Inmiddels vandaag de storing katalysator erbij gekregen en hij loopt niet meer op alle cylinders. dalijk gaattie naar de garage.

26 jan 2007 09:14
Antwoord met een citaat
Bericht 
Er worden nieuwe bougies en een nieuwe bobine ingezet. Iemand een idee wat deat kost?

26 jan 2007 16:10
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
popipipo schreef:
Inmiddels bij weer een andere Citroen dealer de boel weer laten uitlezen...

Toen ik opweg ging naar de dealer ineens geen storingsmeldingen meer; tís als of hij het aanvoelde... :shock:

Na uitlezing werd wederom de 'veroudering pré-katalysator' melding gegeven op beide pré-katalysatoren...
Dealer gaf daarna direct aan dat de katalysatoren vervangen diende te worden, maar dat het niet gegarandeerd was dat het probleem zou zijn opgelost; waarop ik natuurlijk zei dat ik voor een reparatie van €1000,- meer resultaat verwacht dan 'effe proberen'.
Bovendien vond ik de conclusie wel erg snel getrokken, daar het vele oorzaken kan hebben, ik denk hier aan EGR of ontstekingsprobleem, software, enz...

Maar goed ; nu even van het probleem af...ik laat in ieder geval volgende week alle opties nog even checken door mijn plaatselijke dealer... :roll:

Ik weet niet hoeveel km de auto heeft gereden maar als dat niet veel is en de kat is echt stuk, dan heeft dat meestal een oorzaak. als je er dan weer een nieuwe kat opzet, dat gaat de kat door deze oorzaak weer kapot. Als dat dan snel genoeg gaat dan is het voor koste van de dealer.

Is bij mijn schoonvader ook gebeurd daar hebben zal al drie keer de kat vervangen. waar bij ik zelf moest konstateren dat de bobine kapot was.

Als ze hem vervangen dan moeten ze ook eerst de oorzaak vinden.

26 jan 2007 19:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hij heeft 163k gelopen...

Het kan dus best dat de katalysatoren aan vervanging toe zijn...toch ?

Punt is dat de storing op beide pré katalysatoren ,op hetzelfde moment optreedt; zonder uitzondering altijd precies op het moment dat ik statonair draai voor een stoplicht ofzo...
Ik zou daarom de oorzaak ergens anders zoeken in eerste instantie...

Ik vindt het overigens wel typisch dat twee citroendealers met de meest voordehand liggende conclusie komen (lees puur de melding volgen) , hoewel het de minst waarschijnlijke is.....;wel de duurste :roll:
Bovendien wordt in beide gevallen aangegeven dat er slechts wat geprobeerd wordt...niet echt professioneel, ik verwacht van een citroendealer wel wat meer; je betaald er tenslotte ook meer voor.

Het is zelfs zo dat ik tot nu toe altijd zelf met suggesties moet komen die ik hier op het forum heb opgepikt....

Nummer 1 wordt de softwareupdate.. 8)

26 jan 2007 22:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ed schreef:
Er worden nieuwe bougies en een nieuwe bobine ingezet. Iemand een idee wat deat kost?

Ik denk tussen de 150 en 200 euro's...

26 jan 2007 23:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
popipipo schreef:
Hij heeft 163k gelopen...

Het kan dus best dat de katalysatoren aan vervanging toe zijn...toch ?

Punt is dat de storing op beide pré katalysatoren ,op hetzelfde moment optreedt; zonder uitzondering altijd precies op het moment dat ik statonair draai voor een stoplicht ofzo...
Ik zou daarom de oorzaak ergens anders zoeken in eerste instantie...

Ik vindt het overigens wel typisch dat twee citroendealers met de meest voordehand liggende conclusie komen (lees puur de melding volgen) , hoewel het de minst waarschijnlijke is.....;wel de duurste :roll:
Bovendien wordt in beide gevallen aangegeven dat er slechts wat geprobeerd wordt...niet echt professioneel, ik verwacht van een citroendealer wel wat meer; je betaald er tenslotte ook meer voor.

Het is zelfs zo dat ik tot nu toe altijd zelf met suggesties moet komen die ik hier op het forum heb opgepikt....

Nummer 1 wordt de softwareupdate.. 8)

Meldde exroosje hier ook geen potentiele kat problemen met vroege V6´en, dus het kan.
Bobines van een van de cylinderrijen van de V6 (ik meen de voorste) zijn berucht, bij mij ook al alle drie vervangen. 1 bobine per cylinder in de V6.
Je kan naar onze huisdealer gaan voor een second opinion. Ik kan je verzekeren dat daar in ieder geval serieus en diepgaand wordt gekeken naar problemen, maar ook daar zijn ze geeen wonderdokters, als de kats kapot zijn, zijn ze kapot.

Gr. Ronald

26 jan 2007 23:41
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Vanmiddag, motor liep niet lekker en na korte tijd in de file een piep en kreeg ik de melding "storing emissiesyteem" en op het diagnose schermpje "storing emissiergeling motor". Het motormanagement icoontje blijft branden, stop en service niet. De afgelopen weken had ik al een aantal keren eerder het gevoel dat de motor niet echt lekker liep. Kan ik morgenochtend verantwoord, ca. 20 km naar mijn dealer rijden? Of is het beter de dichtstbijzijnde dealer ca. 8 km, hier is de auto echter niet gekocht. Ik heb nog garantie, 2e jaar.

13 feb 2007 22:50
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Versnellingsbak: BVM5

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zou naar de dealer bellen waar de garantie loopt, die mag beslissen

2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907

Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010

14 feb 2007 08:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mijn auto lijkt op benzine nu goed te lopen. Dan toch waarschijnlijk een probleem met gas.

14 feb 2007 09:01
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ed schreef:
Mijn auto lijkt op benzine nu goed te lopen. Dan toch waarschijnlijk een probleem met gas.

En is die gasinstallatie door diezelfde dealer ingebouwd? Dan is de keuze eenvoudig: in alle geval naar de verkopende dealer en die mag zorgen voor een oplossing. Hoef je je zelf geen zorgen te maken over wat die dealer allemaal denkt te moeten vervangen. Als het probleem maar wordt opgelost lijkt me...

14 feb 2007 12:29
Antwoord met een citaat
Bericht 
nee helaas, de gastank is ergens andes ingebouwd. (ex-leasebak).

14 feb 2007 12:43
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ed schreef:
nee helaas, de gastank is ergens andes ingebouwd. (ex-leasebak).

Ik wil geen zwartkijker zijn, maar misschien moet je je voorbereiden op een vervelend spelletje tussen verkoper van de auto en inbouwer van het gas?

In dat geval is een voorbereidend bezoekje aan onze 'huisdealer' mogelijk zinvol; beslagen ten ijs komen bij je eigen dealer?

14 feb 2007 13:04
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende