Re: constant stroom aansluiting trekhaak/caravan.
BJG,
Dank voor je heldere uiteenzetting, duidelijk.
Ik heb de originele kabelset en stekkerdoos voor Citroen gebruikt die Thule erbij levert. Daarmee dacht ik er dus te zijn. maar als ik je goed begrijp had ik de originele kabelset van Citroen zelf moeten plaatsen. Thule zelf gaf telefonisch aan dat het dezelfde was met dezelfde kwaliteiten als de originele complete kabelset van citroen. Dus de kabelset is inclusief BSR kastje, of trailermodule zoals Thule het noemt. Ook voor wat betreft de prijzen ontlopen deze kabelsets elkaar niet veel.
Helaas heb ik de kabel dus al liggen en ga deze niet meer vervangen.
Thule levert trouwens de stekkerdoos zonder deze switch. Toen ik deze middag een andere stekkerdoos ging halen begreep de man bij de automaterialenzaak er ook weinig van. Ik gaf al aan dat deze alleen de 2, en dus de mistlamp uit schakelde, en niet de BSR of de BSI van informatie voorzag. Ik werd aan gekeken en ingeschat als een zeeeeeer grote hobbyist die aan het knutselen zou zijn. De C5, en nu jij met je heldere uiteenzetting en verduidelijking, geeft aan dat ik wel degenlijk goed zat dus met mijn vraag en opmerking/twijfel.
Tja, een volgende keer toch maar de echte citroen kabel nemen denk ik. En als er storingen blijven komen de Thule alsnog vervangen.
Maar ik heb het ook opgelost: ik heb het relais losgekoppeld van zijn eigen stroom wat hij nodig heeft voor het schakelen. Blijkbaar was de 12 verlichting na de BSR niet de goede keus.
De gewone draad naar verlichting achter trouwens ook niet, gaf eenzelfde storing. Ik heb het relais er tussen uit gehaald, en ga een andere geschakelde draad zoeken die geen problemen geeft.
EenC5 met rare onbegrijpelijke storingen die nergens op lijken te slaan(alhoewel jouw uitleg wel een en ander duidelijk maakt) hou ik niet van. Bij een C5 kun je dus niet zomaar ergens een draadje aftappen. Ik wist het al van onze fase1 en nu dus van deze C5. Een goed eleer voor een volgend ekeer zal ik maar zeggen. De 12 Volt naar d ebrandstofpomp onder deachterbank heb ik nog niet kunnen vinden, maar die ga ik eens gebruiken denk ik.
En anders maar zelf een geschakelde 12V constant maken

Door middel van een schakelaartje dus. Of de kabelset dus nog wel eens vervangen wanneer het me teveel gaat ergeren.
Johan
ps, wij koelen de koelkast ook voor de deur al een nacht van tevoren, maar willen niet rijden met gas aan.