Auteur |
Bericht |
JWHofnar
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22 Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
 ster
Door het "sterretje" in de vooruit in het draadje van JPiek viewtopic.php?f=63&t=4141&p=199129#p199129bedacht ik dat ik ook nog even langs Carglass moet. Ik heb twee kleine sterretjes in mijn voorruit. (±5mm.) Een oude en een nieuwe. Heb er eigenlijk niet echt last van. Volgens de reclame van de reparatiecentra moet je die laten repareren im dat er anders een barst of zo in kan springen. Heb dat bij vorige auto's nooit gedaan. -Is het verstandig wel te laten repareren, of is het enkel esthetisch. -Zie je een reparatie achteraf zitten? -Ik lees op op het forum wisselende berichten over Carglass. Zijn die een beetje OK?
|
24 aug 2009 23:31 |
|
 |
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: ster
JWHofnar schreef: -Is het verstandig wel te laten repareren, of is het enkel esthetisch. -Zie je een reparatie achteraf zitten? -Ik lees op op het forum wisselende berichten over Carglass. Zijn die een beetje OK? a) Ja, is wel verstandig is niet uitsluitend esthetisch. b) Ja, wordt bijna altijd door de verzekering vergoed en kost je geen extra premie. Als je te lang wacht, kan het sterretje (zeker in de winter) verder uitscheuren met als gevolg dat je de gehele voorruit moet laten vervangen en dat wordt meestal niet vergoed door de verzekering. c) Mijn ervaring met Carglass (op mijn vorige auto, Xantia) is goed. Ze gebruiken een speciale hars waarmee ze het sterretje opvullen en laten uitharden onder UV licht. En als speciale service maken ze ook je voorruit van binnen helemaal schoon, als je ziet hoeveel drek er op die doek zit, schrik je toch wel even (ook als er nooit in de auto gerookt wordt). N.B. Mijn ervaring was (inmiddels al weer wat jaren geleden) bij Carglass in Amsterdam-Zuid (vlak langs de A2)
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
25 aug 2009 00:37 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: ster
Inderdaad is het aan te raden het te laten repareren, ik vind het nooit onzichtbaar daarna maar wel veel minder dan de ster zelf.
Ervaringen met Carglass zijn nogal verschillend. Met de C5 heb ik er nog geen ervaring mee, maar ben met mijn vorige auto (Opel Corsa) 3x bij Carglass Spaanse Polder (Rotjeknor; 2x voor sterretjes, 1x vervanging na barsten) geweest; daar was de ervaring prima. Schijnbaar zijn er mensen waarbij de regensensor niet meer goed werkte na vervanging van de ruit bij Carglass, of de parkeerclip was verdwenen. Bij het repareren van een sterretje heb je daar geen punt mee.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
25 aug 2009 07:18 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: ster
Mijn advies is, ga geen seconde weg bij de auto, ook niet als ze je koffie aanbieden of zo.
Als ze met de hand een mep tegen de binnenkant geven scheurt de ster en kunnen ze hem niet meer repareren. Ze trekken dan een onschuldig gezicht en jij draait op voor het eigen risico van de nieuwe ruit.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
25 aug 2009 19:48 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: ster
2 keer raam laten vervangen bij ze.
DE 1e keer was het top. De 2e keer bij dezelfde vestiging was er een rauwdouwer aan de gang geweest. parafaanplaat naar zn grootje en hij was met een mesje door de bedrading van de ruitewissermotor gegaan.
Alles wel keurig opgelost daarna
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
25 aug 2009 20:07 |
|
 |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: ster
Klaverblaadje schreef: Mijn advies is, ga geen seconde weg bij de auto, ook niet als ze je koffie aanbieden of zo.
Als ze met de hand een mep tegen de binnenkant geven scheurt de ster en kunnen ze hem niet meer repareren. Ze trekken dan een onschuldig gezicht en jij draait op voor het eigen risico van de nieuwe ruit.  Bij een grote organisatie als Carglass? Ooit zoiets gehoord of meegemaakt of heb je gewoon weinig vertrouwen in je medemens?  Ik ben al meerdere malen bij Carglass geweest, alle keren in Tilburg; Katsbogten Bij bedrijfsbus meerdere sterretjes laten vullen en één maal ruitvervanging, met privé auto 2x sterretje en ook één maal ruitvervanging (nog bij Mazda 626) Altijd keurig geholpen, foutloos werk en goede ondersteuning toen er iets niet klopte bij mijn verzekering i.v.m. de vergoeding. Ook kun je een afspraak maken voor reparatie op locatie, wordt het sterretje thuis of op parkeerplaats bij je werk gemaakt, heb ik ook al eens laten doen. Wat betreft de (on)zichtbaarheid; de eerste dagen weet je nog precies waar het plekje zat en zie je het ook nog als je ernaar zoekt, na een week ofzo let je er niet meer op en vind je het ook niet meer terug. Hoe er wel rekening mee dat je van te voren gewaarschuwd wordt voor het risico dat een reparatie nooit 100% onzichtbaar hersteld kan worden en dat er een kans bestaat dat de ruit door het herstellen verder kan scheuren (zal wel iets zijn van 1 op de 500.000 gevallen ofzo, maar het wordt wel altijd vermeld). Ruitreparatie is meestal gratis vanaf Wa-beperkt casco en eigen bijdrage bij ruitvervanging staat bij mij op de groene kaart. Om Maurice de Hond maar eens te quoten " ik zeg....... DOEN! "
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
25 aug 2009 20:56 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: ster
Zelf meegemaakt en meerdere malen zien doen bij andere auto's.
Bij Carglass in Assen.
Ik zuig geen zaken uit mijn duim, elke dag een paar ruiten stuk meppen zorgt voor een leuke omzetverhoging.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
25 aug 2009 21:16 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: ster
Rotte appels heb je altijd, er zijn ook onbenullige Cit. dealers...
_________________ Johan
|
25 aug 2009 23:21 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
 Re: ster
Ik zou zeggen alleen doen als de ruit nog een beetje 'vers' is. Meestal zijn er in de loop van de tijd een heleboel kleine beschadigingetjes in je ruit gekomen, waardoor het een hele verbetering is als er een nieuw venster in zit. Er gaat een wereld voor je open, zo helder zicht je dan weer hebt.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
25 aug 2009 23:59 |
|
 |
dodger
C5club Fan
Geregistreerd: 16 aug 2009 18:33 Berichten: 78 Woonplaats: W-Vlaanderen (België)
Auto: C5 Tourer - 2.0HDi Exclusive
Opties: Detectie pack plus Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11816
Productienummer: 0182
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 35.000
Kleur: Zwart Perla Nera
Naar boven
|
 Re: ster
 hmmm ik zou dit zeker laten repareren want idd het barstje kan al es grooter uitvallen dan die paar mm en dan pas word het een dure keer ... Zelf al ondervonden met een wagen van het werk .. klein putje eerst ... dan een sterretje ... blijven uitstellen geen tijd zei m'n baas ... dan plots stond de winter voor de deur ... de aanjager vooraan lag aan en plotseling PETS! een barst van de ene kant naar de andere kant En wat betreft het vertrouwen in de medemens ... daar kan ik inkomen dat je argwanend bent soms, hoeveel "kloefkappers" hebben al voor leed gezorgd bij de medemens omdat ze het goed konden uitleggen en dergelijke ... van op een veilige afstand alles gade slaan is ideaal zou ik zeggen en komt de technieker niet ambetant van. Of je kan ook continue interesse en verwondering tonen voor hetgeen hij doet, streelt mss zijn ego en is dan nog zo voorzichtig en behulpzaam. Kortweg, mensen spreken mensen en blablabla ge weet wel hé. 
_________________ Op en neer - weg en weer - Maar dan veel comfortabeler .....
|
26 aug 2009 01:41 |
|
 |
thijzer
|
 Re: ster
Een sterretje lijkt me irritanter dan een gerepareerd en bijna onzichtbaar sterretje. Het eindresultaat is fraaier en natuurlijk veiliger.
Wat betreft een nieuwe ruit, dan heb je eigen risico van een paar tientjes en een nieuwe ruit. Echter, met die elektronica in de ruit... zolang het niet nodig is, zou ik het laten.
Wat betreft service aan huis, daar heb ik goede ervaringen mee. Je kunt ze dan in de gaten houden en je weet zeker dat ze niet klooien. Ik heb een carport thuis, dat vinden ze helemaal mooi want dan zitten ze goed beschermd te werken. Ik leg de verlengkabel voor ze uit, hebben ze niks te klagen. Ik heb al meerdere malen een sterretje laten doen, kost toch niks. Enige nadeel: ze komen tussen 12 en 17 uur... Dus je moet er wel zin in hebben. Of op het werk, dat kan ook. Na een kwartiertje zijn ze weer opgehoepeld.
Ik haal Maurice de Hond niet graag aan dus ik zeg: doe maar lekker.
|
26 aug 2009 14:16 |
|
 |
Xiphy
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10 Berichten: 520 Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Naar boven
|
 Re: ster
carglass kan je beter links laten liggen. Gewoon een toko opzoeken die niet zo groot is. de kleine bedrijven die zijn vaak beter in de kennis en ervaring. Reden is dat bij carglass altijd gasten werken die er maar net zitten of het maar tijdelijk doen. en als je ooit een keer je ruit hebt laten vervangen dan weet je dat het een gevaarlijk gebeuren is. Een klein foutje en je dashboard is aan gort. gezeik en al er gratis bij. Afgezien dat worden we niet gestoord van die ongelovelijke domme k. * . t. reclame ! dat je alleen daarom liever naar een ander wil 
|
26 aug 2009 17:15 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: ster
Ook ik heb ervaring met carglass, en ik zal er nooit never meer komen, wat een prutsers zeg, laat ik de voorruit vervangen van m´n bedrijfsbus, vliegen naar 200 meter rijden alle twee de zijkappen van de raam stijlen af, op de snelweg, en dat komt alleen omdat er geen monteurs werken, maar SRV wagen medewerkers van een jaar of 18.  En dan moet je weer terug naar die klooiers, nee die kappen hebben we niet, moeten we bestellen, en ik wed dat die rekening ook naar de leasemij. gaat. (gelukkig niet naar mij)Grtz Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
26 aug 2009 22:40 |
|
 |
josok
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 maart 2009 16:29 Berichten: 338
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Naar boven
|
 Re: ster
Nieuwe ruit lijkt me wel leuk, speciaal nu het weer donker gaat worden. Maar wat hebben de heren zo al betaald?
_________________ Groetjes,
Jos
Jos Okhuijsen Ukonjärventie 141 99801 IVALO Finland
+358405007853
|
28 aug 2009 23:31 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: ster
Hangt van je verzekering af. Je betaald het door jou verzekerings.mij. vastgestelde eigen risico. In mijn geval 68,= euro...
_________________ Johan
|
29 aug 2009 17:24 |
|
 |
|