Break/Tourer of Berline/Sedan?
Auteur |
Bericht |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Mijn lijstje is gelukkig een stuk korter: 1. Ph III Sedan. 2. Ph II Berline. 
_________________ L8r, Henk
|
31 aug 2009 10:08 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Zo he, dit is een interessant draadje geworden. Leuk om over de historie van de modellen en benamingen te lezen. Bij de lancering van de C5 de Berline nooit echt mooi kunnen vinden (lelijk zelfs  ), de kont klopte niet zeg maar. De break wel altijd een geweldige bak gevonden, en nu nog. Verbaas me er nu nog steeds over hoe groot ze zijn /ogen. Maar nu rijd ik zelf sinds enkele weken een C5 Berline phII. Na de Xantia had ik niet veel keus omdat het citroen moest zijn en H.P. geveerd.  Wat formaat betreft had een C4 voor mij meer de opvolger van de Xantia moeten zijn. Al tijdens het zoeken naar de opvolger van de Xantia, ben ik de C5 Berline mooier gaan vinden. Vind het nu een mooie auto, al blijft de achterkant wel haar minst mooie kant. Beetje hoog waardoor de wagen wat smaller oogt. Ik heb dat met meer dingen, als er over wat langere tijd vaker naar kijk ga ik het mooier vinden. Gekozen dus voor de Berline in de pol.  Vind zelf de berline phII mooier dan de berline phI overigens, maar de phIII is het mooist in mijn ogen. Hoe ervaren de phIII rijders (B en T) de binnenruimte van de auto ten opzichte van de oudere versie's. Gevoelsmatig lijkt hij me wat kleiner namelijk?
_________________
|
31 aug 2009 11:16 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Nosmo King schreef: ben ik de C5 Berline mooier gaan vinden. Vind het nu een mooie auto, al blijft de achterkant wel haar minst mooie kant. Beetje hoog waardoor de wagen wat smaller oog. Ik heb dat met meer dingen, als er over wat langere tijd vaker naar kijk ga ik het mooier vinden. Gekozen dus voor de Berline in de pol.  Soms heb je van die momenten die je kwijt moet. Afgelopen zaterdag reden we op een tweebaans weg van sevilla naar Cordoba, midden door de Spaanse vlaktes. Tweebaans maar superbreeds, superglad met lange vloeiende bochten en vrijwel geen verkeer. Wij reden met 130 al een tijdje achter een Audi A4 toen in onze spiegel een C5II Berline in de kleur rouge profond opdook. Drie auto's op de weg en twee precies dezelfde C5's Na een tijdje heb ik de C5 voorbij laten gaan zodat ik lang naar de kleur en het weggedrag van mijn "eigen" auto kon kijken. Inderdaad wat hoger als de Audi ervoor, maar wat een weggedrag. Je zag de Audi schudden als hij over de wegkanten reed maar ook hoe de C5 helemaal niet bewoog. Toen viel mij op hoe mooi die achterkant van "mijn" C5 eigenlijk is. Jammer dat hij na 50km een afrit nam, ik had er uren naar kunnen kijken. Hoe groot is de kans op zo'n ontmoeting?
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
31 aug 2009 12:23 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22 Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
EvilTwin schreef: ...maar de DS had wel wat meer carosserievoren dan voornoemd, oa. .... Leuk, in dit draadje duikt allerlei informatie op die ik niet wist. Zo zag ik in het antwoord van EvilTwin de DS break Confort opduiken met dwarszitjes. De familiale kende ik wel Ik heb ik altijd een zwak gehad voor de DS, de CX en de 404 Familiale. (Veel leuker als al die Picasso's, Scenics, Zafira's en zo meer) Maar de break confort kende ik nog niet. Hierbij een plaatje :
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
31 aug 2009 13:41 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Klaverblaadje schreef: Nosmo King schreef: ben ik de C5 Berline mooier gaan vinden. Vind het nu een mooie auto, al blijft de achterkant wel haar minst mooie kant. Beetje hoog waardoor de wagen wat smaller oog. Ik heb dat met meer dingen, als er over wat langere tijd vaker naar kijk ga ik het mooier vinden. Gekozen dus voor de Berline in de pol.  Soms heb je van die momenten die je kwijt moet. ............................... Na een tijdje heb ik de C5 voorbij laten gaan zodat ik lang naar de kleur en het weggedrag van mijn "eigen" auto kon kijken. Inderdaad wat hoger als de Audi ervoor, maar wat een weggedrag. Je zag de Audi schudden als hij over de wegkanten reed maar ook hoe de C5 helemaal niet bewoog. Toen viel mij op hoe mooi die achterkant van "mijn" C5 eigenlijk is. Jammer dat hij na 50km een afrit nam, ik had er uren naar kunnen kijken. Hoe groot is de kans op zo'n ontmoeting?Ik snap je voor de volle 100%, ken het gevoel.  
_________________
|
31 aug 2009 14:17 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Tja, ik vind de break niet heel veel mooier of minder mooi dan de berline. Mijn voorkeur gaat uit naar de break vwb de vorm. Wij kozen voor de break om de eenvoudige reden dat deze op de achterbank meer hoofdruimte heeft. Toen we de C5 kochten, 2 jaar gelden, woonde onze zoon nog thuis. Beiden zijn we zo rond de twee meter lang. En beiden werden we wel eens veroordeeld tot de achterbank  . Vandaar dus een break. Johan
|
31 aug 2009 14:29 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
JWHofnar schreef: EvilTwin schreef: ...maar de DS had wel wat meer carosserievoren dan voornoemd, oa. .... Leuk, in dit draadje duikt allerlei informatie op die ik niet wist. Zo zag ik in het antwoord van EvilTwin de DS break Confort opduiken met dwarszitjes. De familiale kende ik wel Ik heb ik altijd een zwak gehad voor de DS, de CX en de 404 Familiale. (Veel leuker als al die Picasso's, Scenics, Zafira's en zo meer) Maar de break confort kende ik nog niet. Hierbij een plaatje : Zo een had mijn vader vroeger, die met die dwarse zitjes. Klappen in de bodem weg. Was altijd vechten met de broers en zussen wie achterin mocht zitten.  Zou tegenwoordig vast geen 5 sterren in de Euro Ncap Test halen verwacht ik 
_________________
|
31 aug 2009 14:46 |
|
 |
Ceevijf
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jul 2006 20:45 Berichten: 686 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
doe mij maar Berline, de nieuwste C5 vond ik eerst niet echt mooi maar ben er nu wel weg van. Mocht iemand nog zo'n nieuwe hebben staan en niet weet wat ie er mee moet, je kan 'm altijd afgeven bij mij, km stand is geen probleem. Mocht je er 1 willen komen brengen, stuur dan even een PB dan kan ik mijn adres geven. C5's vanaf 2009 zijn van harte welkom. Mocht ik in een goede bui zijn dan is de kans groot dat je van mij dan een C5 uit 2003 mee krijg. Mooi toch? ach, ik ben zo gul  komt vast omdat het een nieuw jaar is met nieuwe kansen. 
_________________ NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007) Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003) Honda Accord 2.0i Honda Civic 1.6 Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout) Ford Escort Citroën Visa Honda Civic VW Kever
|
17 jan 2010 01:03 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Ceevijf schreef: C5's vanaf 2009 zijn van harte welkom.
goh heb ik even geluk dat mijne van okt 2008 is.. 
|
17 jan 2010 09:14 |
|
 |
Ceevijf
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jul 2006 20:45 Berichten: 686 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
ach, Ik wil niet vervelend doen en zeker de C5's van 2008 niet discrimineren. Dus 2008 mag dan ook nog wel. Ik hoop dat ik je niet heb teleurgesteld met mijn uitspraken en anders mijn excuus hiervoor. 
_________________ NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007) Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003) Honda Accord 2.0i Honda Civic 1.6 Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout) Ford Escort Citroën Visa Honda Civic VW Kever
|
17 jan 2010 10:14 |
|
 |
EX-XM
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jun 2008 09:45 Berichten: 140 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Citaat: Vind zelf de berline phII mooier dan de berline phI overigens, maar de phIII is het mooist in mijn ogen. Hoe ervaren de phIII rijders (B en T) de binnenruimte van de auto ten opzichte van de oudere versie's. Gevoelsmatig lijkt hij me wat kleiner namelijk? Ja, vind ik ook, ik kom na 17 jaar uit een XM 2.1 turbo diesel en heb nu een C-5-III Berline. Zéér comfortabel, zelfs met de naar mijn gevoel iets hardere HP vering en het luxe niveau (Exclusive) is ongehoord, daarmee vergeleken was de XM echt spartaans. Maar helaas, de binnenruimte is een stuk kleiner, de instapruimte dito, ik heb stoelstand 2 nu geprogrameerd voor laagste en achterste stand, anders kom ik er op mijn leeftijd niet meer uit zonder spit te krijgen (en dat is natuurlijk weer een voordeel van verschillende programmeerbare stoelstanden). Ook mis ik het aantal opbrergvakjes, dat is is nu minimiem. En natuurlijk de MISSER van de eeuw is het weglaten van de 5e deur. Zoals ik eerder zei, als Citroen een XM-5 had gemaakt, dan was het leven (bijna) perfect.. Overigens heeft mijn XM uit 1991 nóóit een probleem gehad, uitsluitend de normale onderhoudsdingen zijn gedurende de 300.000 km dat ik hem had vervangen (remblokjes e.d.). De C-5-III alleen de rechter ruitewisser en de startonderbreker zijn vervangen, en verder geen problemen for that matter. Groet
|
17 jan 2010 15:41 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
EX-XM schreef: ik heb stoelstand 2 nu geprogrameerd voor laagste en achterste stand, anders kom ik er op mijn leeftijd niet meer uit zonder spit te krijgen Binnen een minuut wist ik dat ik nooit de eigenaar van een PhIII zou worden. De deuropening is meer als 10cm lager als bij een PhII, en met mijn stijve rug en nek kan ik niet normaal instappen, zelfs niet met de stoel in de laagste stand. Bij mijn PhII staat de stoel in de hoogste stand en kan ik er zonder problemen in en uit. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
17 jan 2010 16:10 |
|
 |
onlyjos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 21 maart 2009 19:55 Berichten: 139 Woonplaats: Enschede
Auto: C6; 2.7 V6 HDI AUTO
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Gris Perle
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Ik kies een auto voor de praktische kant! Dus dan is het voor mij de break / tourer Zelf ben ik persoonlijk ook gaan houden van de break cq stationswagen. Dit kwam helaas wel door volvo  mijn vader had toen ik nog een jochie was een volvo 740 gekocht. De lange doorlopende lijnen en grote dakvlak en de enorme ruimte hebben mij altijd doen verbazen daarna is er nog een 940 gekomen die ik nog mooier vond. Mijn historie auto's daarna (die ik zelf gekocht heb)was: Mazda 323 Estate 1.6i GLX uit +/- 1992 Ford Mondeo Wagon 1.8i Business Edition En de nu de huidige Citroen C5 Break 2.0 HDI linge prestige (en nu citroen verslaafd  ) Zelf heb ik nog wel meer auto's gehad maar die waren er meer voor erbij en dat waren toevallig sedan/hatchbacks (vanwege de prijs  ) O ja bezit nu ook nog een GS break special  en een CX GTI Turbo 2 maar dat komt omdat de gti turbo 2 niet geleverd is in een break  (maar deze sedan versie vind ik zeker mooi  )
|
25 jan 2010 01:57 |
|
 |
Bossinkje
C5club Executive
Geregistreerd: 14 maart 2009 15:26 Berichten: 1931 Woonplaats: Enschede
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Tsja, ik zou zeggen, doe mij de break maar.. Die vind ik toch ietsjes mooier dan de Berline. De Berline is ook een supermooie auto, maar toch vind ik de Break iets mooier. Maarja, mijn ouders vinden een stationwagon niet mooi, dus is het een Berline geworden.
_________________ Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex: Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008 Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008 Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004 Citroën BX 1.4 - 1988 Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999 Citroën Xantia 1.8 16v - 2000 Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001 Renault Clio 1.4 RTi - 1997 Citroën BX 1.4 - 1988
|
25 jan 2010 10:36 |
|
 |
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
 Re: Break/Tourer of Berline/Sedan?
Ik vind de berline de mooiste, of toch bij de nieuwe C5. Bij het vorige model ging men voorkeur van uit naar de break. Zo zie je maar smaken verschillen 
|
25 jan 2010 12:15 |
|
 |
|