De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Auteur |
Bericht |
Lange Henk
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 aug 2009 09:22 Berichten: 183 Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
De grootste eigenaardigheid die ik kan verzinnen is: de voor zo'n grote voiture, te weinig ruimte voorin! Nou ben ik ook wel redelijk lang, namelijk 2.06 m, maar in bijvoorbeeld een Volvo 740 of 940, heb ik aanzienlijk meer beenruimte. Vandaar dat ik altijd zit te kwijlen, als er een grote Zweed voorbij komt. Voor de rest eigenlijk niets meer dan lof voor de C5.
_________________ Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd. Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
|
22 jan 2011 09:37 |
|
 |
pveenstra
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 okt 2010 09:20 Berichten: 223 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 Berline 2.0 16V Ligne Business
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10654
Productienummer: 0239
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000+
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
In de ph1 had ik last van: heel af en toe resetten tijdens het rijden, afschilfering van de versnellingspook en de kachelradiateur die lekte. En verder natuurlijk het raampje in de achterklep van de break die niet meer werkte. Ook werkte een achterraam niet meer, schijnt ook vaker voor te komen. De ph2 heb ik nog geen kwaaltjes gehad
_________________ Groet, Peter 1e auto: Citroen Visa L (1980) 2e auto: Mazda 323 10 jaar geen auto 3e auto: Opel City (1978) 4e auto: Opel Omega 2.0i 16V (1996) 5e auto:Citroen C5 Break ph1 1.8 16V Ligne Prestige (2002) 6e auto: Citroen C5 Berline ph2 2.0i 16V Ligne Business (2007)
|
22 jan 2011 14:45 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Lange Henk schreef: De grootste eigenaardigheid die ik kan verzinnen is: de voor zo'n grote voiture, te weinig ruimte voorin! Nou ben ik ook wel redelijk lang, namelijk 2.06 m, maar in bijvoorbeeld een Volvo 740 of 940, heb ik aanzienlijk meer beenruimte. Vandaar dat ik altijd zit te kwijlen, als er een grote Zweed voorbij komt. Voor de rest eigenlijk niets meer dan lof voor de C5. Ik ben dan "slechts" 1,90m maar mijn ervaring is exact andersom, s60, s80 of eerder 850, 940: onmogelijke sitpositie. C5: perfect. Eventueel kun je overwegen de stoelsledes naar achteren te laten plaatsen. De C5 is de enige auto in deze klasse waarin ik pas en zelfs een klasse groter (MB-E, BM5) is het vaak aanmodderen. Lengte zegt niet alles, een lang lijf vs lange benen bijvoorbeeld; hangen vs zitten. Wat me wel altijd opvalt, mensen van >2,00m zijn nooit gewend "normaal" te zitten, dus je moet even zoeken naar je beste houding, de hoek van de achterleuning beïnvloedt hoe je zit, de stuurstand beïnvloedt je beenstand. De hoogte beïnvloedt de hoek van je bovenbenen en daarmee je onderbenen. Het enige punt waarop je wellicht gelijk hebt is de ruimte voor grote voeten, maar ook dat hangt af van je zit en je schoensel, als vrouwen speciale schoenen aan doen voor het autorijden waarom mannen dan niet? als ik 500km aan een stuk moet rijden dan houd ik daar rekening mee. Ik zie ook grote verschillen tussen de manier waarop mensen de pedalen bedienen: kantelend om de hak, of stampend met de hele voet. Ook dat beïnvloed je zit en je ruimte.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
23 jan 2011 16:08 |
|
 |
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Ik ben ongeveer 1.90 en kan in de C5 een goede zit vinden, in de picasso net niet meer. Bovenbenen kregen onvoldoende ondersteuning. En in een C3 met grote voorruit kan ik niet in  Ik zit met mijn hoofd tegen de zonnewering. Idem met toyota IQ, pas ik net in. Haar streelt tegen plafond.
|
23 jan 2011 16:44 |
|
 |
cieterman
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 25 apr 2009 17:29 Berichten: 822 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 140149
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Tja, het eigenaardigste vind ik dat het zo'n fijne auto is (overigens was mijn XM de fijnste uit het rijtje).
Als verbeterpunten (geldt voor mijn phase 1 break): - achterwielophanging, banden slijten scheef af - achterruitje - krakende ramen en deuren, rubbers - corroderende contactdoos van trekhaak - stoelen zouden beter kunnen (van de XM waren de beste)
Groeten, Cieterman.
_________________
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70 Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km), C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km) C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
|
23 jan 2011 18:13 |
|
 |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Bijna 2500 km hebben wij nu met onze C5 gereden.
En dit zijn voor ons de zaken die ons opvallen of die wij ook hier op het forum teruglazen:
1. dekseltjes koplampsproeiers breken snel af. 2. Pompje ruitenwissersproeier stuk 3. Com2000 die deels ermee stopt. 4. Versnellings pook laat de coating los (scherp) 5. Zakkend onderstel bestuurdersstoel. Hij zakt langszaam, heeeeeel langzaam naar beneden. 6. Slot bestuurdersdeur stuk 7. brekend sensorventiel van de banden. 8. piepende achterremmen.
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
06 feb 2011 22:44 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Voor (5) is een modificatie, is niet zozeer het onderstel als wel de hendel waarmee je de hoogte verstelt.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
06 feb 2011 22:47 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
In de drie weken dat we haar hebben. - De verwarming aan de passagierskant die geen warmte meer geeft: Stelmotor ?
|
06 feb 2011 23:04 |
|
 |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Ohh en wacht ik vergeet er nog 1. We hebben een trekhaak! En parkeersensoren.. Die dus niet werken  Vermoedelijk een verzopen sterkkerdoos want als je het klepje open doet komt er tot nu toe iedere keer nog een sloot water uitzetten..
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
06 feb 2011 23:10 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Dat is geen kwaal van de C5 , maar gewoon trekhaak perikelen, moet je die er maar niet onder zetten 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
07 feb 2011 17:55 |
|
 |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Heej die zat er al op hoor haha
Maar inderdaad het puntje van de zakkende stoel is nu duidelijk. Inderdaad de lange hendel. We houden er nu rekening mee. Als moeten wij toch vaak de stoel verstellen. Hij 1.94 cm en ik 1.68 cm dat is dus niet de zelfde stoel stand en hoogte.
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
10 feb 2011 15:14 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
linzon schreef: Bijna 2500 km hebben wij nu met onze C5 gereden.
En dit zijn voor ons de zaken die ons opvallen of die wij ook hier op het forum teruglazen:
1. dekseltjes koplampsproeiers breken snel af. 2. Pompje ruitenwissersproeier stuk 3. Com2000 die deels ermee stopt. 4. Versnellings pook laat de coating los (scherp) 5. Zakkend onderstel bestuurdersstoel. Hij zakt langszaam, heeeeeel langzaam naar beneden. 6. Slot bestuurdersdeur stuk 7. brekend sensorventiel van de banden. 8. piepende achterremmen. Da's een flink lijstje in 2500 km. Ik hoop dat je (nog) garantie hebt.
_________________ Groeten, Marc
|
10 feb 2011 15:23 |
|
 |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Nee maar dat er werk aan de auto zat wisten we. De auto daarin tegen was zo goedkoop dat we rekening hielden met rond de 1000 euro opknap kosten.
Het enige wat tot nu toe echt moest was het deurslot. Best onhandig als je je auto niet meer op slot kan zetten. Pompje ruitensproeier werkt alleen achter niet, voor wel dus die komt op de lijst van de to do Koplampsproeier is ook to do
Com 2000 is gekomen omdat we terug waren gegaan naar de garage waar we hem kochten omdat de claxon niet werkte en zij waarschijnlijk iets te ruw het stuur eraf gerukt hebben en nu dus de cd wisselaar en telefoon niet meer werken. Zij weigerde dit daarna te repareren. Ik weiger ooit nog terug te gaan. Van de zomer bij mooier weer gaan mij pa en ik even zitten en de com eens nader bekijken.
Dus uiteindelijk valt het ook wel mee. Gewoon veel liefde en hopen en afkloppen dat het gewoon bij deze kleine dingetjes blijft en geen grote electronische storingen.
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
10 feb 2011 15:34 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Voor voor en achter is er maar een pompje. Dus het pompje is nog heel wanneer op de voorruit wel wordt gesproeid. Op het pompje zit een klepje die bepaald waar de vloeistof naar toe gaat : voor of achter. Die zit nu blijkbaar vast in de voorruit stand (terwijl de 'rust' stand de achterruit is). Er moeten hier al wat pompjes draadjes zijn, ook over doorspoelen met zeep om klepjes weer in beweging te krijgen.
_________________ Groeten, Marc
|
10 feb 2011 15:47 |
|
 |
linzon
V.I.P.
Geregistreerd: 23 dec 2010 16:42 Berichten: 203 Woonplaats: 015
Auto: C5 Break Exclusive 2.0 16v HPI
Opties: Pack Hifi, Pack Parking, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09243
Productienummer: 10643
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Hoi Marc, 2x tank vol groene zeep en zelfs heel gedurfd schoonmaakazijn heeft tot geen resultaat geleid. Klepje staat waarschijnlijk al een tijdje vast. Voorlopig wel even prima zo.
Als we er een koplampsproeier in gaan zetten moet toch de bumper ervan af misschien dat ik dan het pompje meeneem. Maar echt hoeven is het dus niet.
_________________ I had to stop driving my car for a while, the tires got dizzy.
|
10 feb 2011 16:01 |
|
 |
|