Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
130k is geen hoge km stand. Er rijden hier C5jes rond met meer dan het dubbele op de teller.
Problemen kun je altijd hebben, maar dat heb je met een Duitser of een Jap ook. Dus dat is geen reden om geen C5 te nemen...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
06 maart 2007 22:25 |
|
 |
raveranger
|
Citaat: Mijn huidige C5 2.0 HDI automaat gekocht bij 137.000, grote beurt en APK bij 165.000 en daarna nog remblokjes achter en morgen een accu. Alles bij elkaar 1250 euro in 37.000km vindt ik meevallen. Dat ben je volgens mij met elke auto tegenwoordig wel kwijt.
heb je dit bij de dealer laten doen ?
ik vond het namelijk nogal een bedrag voor 37000 km
heb laatste jaar denk ik 20000 met mijn xsara gereden en iets van 150 euro onderhoud beurtjes en verder niets appart
maar dit is niet bij de dealer
|
06 maart 2007 22:28 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Ik moest voor alleen een brandstoffilter al 88,- betalen.
Die zal dan wel langer als 20.000 km mee gaan (hoop ik)
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
06 maart 2007 22:34 |
|
 |
raveranger
|
dat is nog al bij de dealer zeker een filter kost ong 16 euro bruto ex
dus 1 uurloon erbij dan betaal je nog al veel vindt ik persoon lijk
ik denk persoonlijk dat de kosten bij de dealer nog al hoog zijn of niet ?
|
06 maart 2007 22:41 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Nee het losse filter staat op de bon voor 88,- 
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
06 maart 2007 22:51 |
|
 |
raveranger
|
zo doe maar gek
kijk eens op de verschillende websites die onderdeel prijzen geeft
|
06 maart 2007 22:53 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Zoek je bevestiging of zoek je informatie?
Welkom trouwens.
Een auto van het model en type C5, met nieuwprijzen vanaf 26k en meer, kosten gewoon geld om te onderhouden.
Ik ben in ruim 50.000km ca. 1200 regulier onderhoud kwijt, plus nog eens 2000 aan een onverwacht mankement.
Ik wil niet zeggen dat ik het lachend, fluitend en vol blijdschap betaal, maar ik heb het er voor over.
Als ik jou zo hoor, wil je voor minder toch op de eerste rang zitten. Sorry, dat zal niet lukken. Het blijft een Citroen.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
06 maart 2007 22:54 |
|
 |
raveranger
|
ik heb een citroen xsara en wil graag een citroen blijven rijden ( verslaaft aan comfort
wil inderdaad ruimte moet een 5 deurs hebben en een grote auto ivm evt
kids
moet dus nog al wat laadvermogen hebben en nu een coupe dus niet makkelijk
dus moet naar een 5 deurs dus of een c5 of een c3 maar
de c3 zit je weer met kleiner laadvermogen
maar is weer goedkoper in verz en btw
dus is een heel dilemma wat ik moet
liefst een c4 maar is nog niet 2dehands voor een prijs die ons aanstaat
c5 is wat aanschaf vergeleken met de c3 ong hetzelfde
dus twijfel twijfel en nog eens twijfel
maarja
|
06 maart 2007 23:00 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
raveranger schreef: zo doe maar gek
kijk eens op de verschillende websites die onderdeel prijzen geeft
Zorg je er dan meteen voor dat je geen appels met peren vergelijkt?
Natuurlijk is een dealer niet per definitie de goedkoopste in onderhoud. Maar ze hebben wel een berg meer ervaring met zaken waar een niet-specialist geen verstand van heeft.
Lees het forum er maar eens op na. Daar worden regelmatig problemen opgelost die de garagist van de poster niet op kon lossen.
Maar wat Harm al zegt: als je een goedkope auto wilt dan moet je een goedkope auto kopen en dan kun je beter de C5 laten staan...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
06 maart 2007 23:02 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Alleen jij kan in je eigen portemonnee kijken....Suces met je keuze.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
06 maart 2007 23:02 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
@ raveranger
Je vergelijkt een C3 met een C5? Dat snap ik niet. Een C3 is een compleet andere auto dan een C5. Comfort is een wereld van verschil, uitrusting is anders, laadvermogen is compleet anders.
OK, het zijn allebei Citroens. Maar daar houdt de vergelijking eigenlijk wel op...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
06 maart 2007 23:05 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Ik kan me nog wel voorstellen dat je twijfelt tussen twee maten...
Maar vergelijk dan de Xsara Picasso of de Xsara break met de C5....
En dan is de C5 gewoon meer en groter. Dus duurder.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
07 maart 2007 08:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Misschien is een Xsara Picasso een betere keuze ... ???
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
07 maart 2007 09:29 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Denk dat-ie op een Astra Stationwagon uitkomt, goedkoop en onherkenbaar 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
07 maart 2007 09:30 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Ik weet nog wel iemand die een C3 kocht en na 3 weken de dealer aan de telefoon had om hem zsm terug in te ruilen voor een C5... Maar ben wel blij, ondanks het financiele leed, dat ik de C3 niet meer heb. Auto was te klein, te hoog, veel te veel plastic (zelfs in een exclusive), geen vlotte rakker. Wat mis ik in de c5: Cruise control en variabele stuurbekrachtiging. Dat is alleen te vinden op de 3l v6 c5-en. Moet wel eerlijk zeggen dat ik die C3 wel een leuk gebakje vind/vond. Ik zie soms nog weleens dezelfde kleur/uitvoering rijden en dan denk ik: Toch was het een leuk ding. Ondanks het 50+ imago. Mijn moeder wil ook wat anders, dus wellicht krijg ik haar in een C3 
|
07 maart 2007 09:36 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|