Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Auteur |
Bericht |
kees05
V.I.P.
Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01 Berichten: 507 Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Naar boven
|
 Re: tussen veerbol voorzijde
@Ron: Ik heb even gekeken, om het subframe te laten zakken, maar daar zag ik snel vanaf, volgens mij krijg krijg je niet echt veel meer ruimte, want de versnellingsbak zit evengoed in de weg. Groet, Kees,
|
02 okt 2021 18:16 |
|
 |
kees05
V.I.P.
Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01 Berichten: 507 Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Naar boven
|
 Re: tussen veerbol voorzijde
@ Ron: ik zie, dat je in Amstelveen woont, zelf woon ik in Haarlem. We kunnen weleens een rondje in mijn auto rijden, dan kun je zien, voelen hoe hij het doet. Groet, Kees.
|
02 okt 2021 18:28 |
|
 |
Ron
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jul 2013 20:55 Berichten: 36 Woonplaats: Amstelveen
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 17167
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40
Kleur: Platinum gris
Naar boven
|
 Re: tussen veerbol voorzijde
Dat aanbod neem ik graag aan Kees. Ik stuur je een E-mail
Groet Ron
|
02 okt 2021 18:34 |
|
 |
kees05
V.I.P.
Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01 Berichten: 507 Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Naar boven
|
 Re: tussen veerbol voorzijde
Vandaag de tussenbol van "Ron" samen vervangen en de oude van mijn C5 gemeten, was terug gelopen tof +- 35 bar, dit betekend, dat er nog maar 50% van de orginele druk aanwezig was. wat ik al eerder vertelde, als de auto op hoogte gezet wordt door het systeem (hoogte regelaar) zal eerst deze bol gevuld worden, omdat deze de laagste druk heeft, voordat de hoekbollen zullen reageren. Hier volgt dan weer uit, dat het overgebleven volume om te kunnen veren in deze tussenbol al een stuk kleiner is, waardoor de soft stand merkbaar slechter is. Ik ben benieuwd hoe iemand anders hier over denkt. Groet, Kees.
|
07 okt 2021 18:41 |
|
 |
Ron
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jul 2013 20:55 Berichten: 36 Woonplaats: Amstelveen
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 17167
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40
Kleur: Platinum gris
Naar boven
|
 Re: tussen veerbol voorzijde
Gisteren heb ik met de fantastische hulp van Kees de tussenbol/Stugbol aan de voorzijde van mijn auto vervangen. Deze was teruggelopen van 70 naar 55 Bar. niet zoveel als de bol van Kees die we ook gemeten hebben en waar nog maar de helft in zat. Het valt mij eigenlijk nog mee, mijn auto is inmiddels 12 jaar oud en heeft 200.000 km. gereden. Het resultaat is merkbaar. Ik wilde deze bol al eerder doen, de andere bollen zijn eenvoudig te demonteren en te controleren, dat had ik een paar jaar geleden al gedaan (misschien moet ik dat binnenkort nog maar eens doen), maar ik zag het bij deze bol niet zitten om het volgens de garage handleiding van Citroen te doen. Op de manier van Kees is het goed te doen. Kees nogmaals dank, ook aan dit forum.
Groet, Ron
|
08 okt 2021 16:38 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|