Auteur |
Bericht |
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Linker armsteun
Ik krijg in de nieuwe auto bij langere ritten last van mijn rug. Dat komt met name omdat ik mijn linker arm nergens op kan laten steunen (bij de Ph1 en 2 kon ik mijn arm op de rand van het portier laten rusten). Daardoor ga ik geforceerd zitten met pijnlijke rug en schouder tot gevolg.
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om aan de linkerkant van de bestuurdersstoel een armsteun te laten maken. Ik heb op internet een paar bedrijfjes gezien die zoiets maken, maar helaas niet voor een C5 Ph3.
Iemand enig idee of dit mogelijk is en welk bedrijf dit zou kunnen doen?
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
06 jul 2011 23:01 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Waar heb je die bedrijfjes gevonden? Ik zoek zoiets ook voor mijn Phase 2....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 jul 2011 23:16 |
|
 |
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1853
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
MichielC5 schreef: Ik krijg in de nieuwe auto bij langere ritten last van mijn rug Ik moet zeggen, ik heb er ook bijzonder veel last van. En het vreemde is dat ik de stoel werkelijk perfect vind zitten, maar toch krijg ik bij lange ritten enorme pijn links onder in mijn rug  en daar had ik bij mijn vorige geen last van. Wellicht dat het inderdaad komt omdat je je linkerarm nergens kwijt kunt, maar ik zou het echt niet weten; ik zit toch behoorlijk ontspannen achter het stuur en rijd vrij rustig. Ik had op het duits forum ook al een topic gezien 'waar laat je je linkerarm?'
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
06 jul 2011 23:22 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
ik heb mijn linkerarm altijd op rand bij het raam liggen... dat deed ik ook zo bij de ph2....
|
06 jul 2011 23:42 |
|
 |
EX-XM
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jun 2008 09:45 Berichten: 140 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Ja, ik ook. Ik heb 2 standen voor de bestuurdersstoel, ik ben de enige die de auto bestuurt, een lage stand voor instappen, zodat ik mijn hoofd niet stoot, en een hoge, voor een goed uitzicht en wat meer rechtopzitten. Daardoor komt de rand van het raam links precies op de goede hoogte om daarop te steunen. Maar het zou inderdaad wel mooier zijn, als de ingebouwde steun in de deur een stuk hoger was, zodat je daar op kunt steunen.
|
07 jul 2011 09:44 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
ik heb het eigenlijk bij geen 1 auto die ik heb gehad meegemaakt.. dat ik de elleboog ook op de leuning van het protier kon leggen.. die grepen zitten altijd te laag... waarschijnlijk omdat ze dienen om het portier dicht te trekken... 
|
07 jul 2011 09:46 |
|
 |
Citrowout
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10 Berichten: 517 Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Roman schreef: ik heb mijn linkerarm altijd op rand bij het raam liggen... dat deed ik ook zo bij de ph2.... Idem hier voor beide wagens  Gebruiken jullie de lendensteun in de zetel? Die is er specifiek om goede steun aan de onderrug te geven. Ik had bij mijn Xsara destijds ook vaak last van pijn in de onderrug (daarvoor heb ik dan een Lean-On gekocht) bij lange ritten maar bij deze C5 tot nu toe nog niet. De lendesteun staat wel vrij ver naar voren bij mij.
_________________ Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011 Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
|
07 jul 2011 10:31 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
De lendensteun zit voor mij te laag in de C5, daar heb ik niks aan. Maar ik moet zeggen: zát te laag. Vorig jaar zomer heb ik de stoel uit elkaar gehaald en de steun zo'n 10 cm naar boven verplaatst. Nú zit 'ie op de goede plaats en geeft 'ie wél echt steun in m'n rug. Zelfs een rit van 1000 km geeft dan geen problemen meer. En die linker armsteun, daar heb je niks aan, die zit veel te laag in de deur. En de portierrand zit te hoog, wat mij betreft, die geeft ook niet lekker steun an de arm, slechts aan het puntje van de elleboog. In mijn Xant had ik een extra steun gemaakt, die zat bovenop de steun in de deur. Mooi afgewerkt met schuimrubber en zwarte velours. Hij zat vast met een alu-plaat die ingeklemd zat tussen het vak dat open kon klappen. Zoiets wil ik ook weer maken voor mijn C5, het probleem is echter: hoe maak ik het vast. Wellicht probeer ik ergens een deurpaneel op de kop te tikken, en maak het dan daar aan vast. Als ik dan m'n auto verkoop heb ik het originele paneel nog  Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 jul 2011 10:45 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Vanmiddag nog eens goed gekeken of ik toch niet, op simpele wijze, een armsteun links kan maken, in mijn C5. Bijlage: Bekleding zijportier links voor.png Kijkend naar dit plaatje zouden daar mogelijkheden voor moeten zijn, als ik de deurgreep makkelijk los kan maken. Die zit vast met twee T30 bouten, #72 op de stuklijst. De vraag is echter of ik die ongestraft kan losdraaien, ze zitten in de moeren #71, en daarvan weet ik niet hoe en waar die ingeklikt zijn, want daar lijkt het op. Vraag dus: weet iemand hoe dat zit? Als ik die bouten ongestraft kan losdraaien, zonder dat de moeren ergens loskomen en wegvallen, kan de greep er uit. En dan zie ik wel kans om van een plaatje alu een beugel te maken die vervolgens achter de greep komt vast te zitten en die verder op de uitsparing links van de greep rust. Op dat plaatje alu komt dan een opbouw, met schuimrubber en afgewerkt met velours dat ik nog heb liggen. Van dat verhaal maak ik uiteraard plaatjes, die komen hier wel te staan Op straffe van het verwijt dat ik in een C5-3 topic iemands draadje kaap: ik vermoed dat deze werkwijze ook toegepast kan worden bij een C5-3 deur. Bijlage: Bekleding C5-3.png Tenminste, als daar de greep ook los kan, door de bouten #72 los te draaien en de greep te verwijderen. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 jul 2011 19:22 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Je kan ze ongestraft losdraaien JW ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
07 jul 2011 19:26 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Bedankt voor de info en de bevestiging van m'n vermoeden Ik ga er mee aan de gang, en hou jullie op de hoogte van de vorderingen Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 jul 2011 19:37 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Bij mij heeft een aantal bezoeken aan de fysiotherapeut rug- en beenklachten opgelost. De armsteun in het portier en de (verstelbare) middenarmsteun zitten voor mij wel goed tov. van de instellingen van de stoel. Overigens moet je volgens mij wettelijk met twee handen aan het stuur rijden en is de aanbevolen positie van de handen dan op "tien voor twee" en dan heb je helemaal niets aan armsteunen.
_________________ L8r, Henk
|
08 jul 2011 09:57 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Wettelijk hoef je niet met twee handen aan het stuur te rijden, anders zou je nooit iets kunnen bedienen.
Dat rijden met de handen op 10 voor 2, daar wordt nog steeds aan vastgehouden door een hardnekkige groep van "we say so" rijinstructeurs uit de tijd toen er nog geen airbags waren.
Onderzoeken en statistieken hebben aangetoond dat het veel verstandiger is om met de handen op 10 voor half 8 te rijden.
Als je de handen in de bovenste positie hebt, en de airbag ploft worden je armen met zoveel kracht weggeslagen dat je er fikse verwondingen aan overhoud. Zoals: je arm dwars door de zijruit of zware verwondingen aan je gezicht door je eigen arm.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
08 jul 2011 11:37 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Breeze kreeg laatst een Rijvaardigheidstraining op Zandvoort aangeboden. Die heeft 'ie met veel plezier gevolgd, zo te lezen Daarin staat: Handen op het stuur in de kwart voor drie stand en nooit overpakken maar overschuiven, indien nodigGroet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 jul 2011 11:56 |
|
 |
Citrowout
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10 Berichten: 517 Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Naar boven
|
 Re: Linker armsteun
Onlangs volgde ik - met dank aan mijn werkgever - een workshop "ergonomie in de auto". Daar kregen we meer uitleg over de "beste" zitpositie. Het komt erop neer dat elk onderdeel van je lichaam voldoende steun moet krijgen, maar ook hoogte/laagte en afstand van het stuur zijn belangrijk. In elk geval : Hier http://www.drivingergonomics.com/ kan je een brochure vinden bij downloads 'vehicle ergonomics and best pratice guide' , en daarin staat een kleine checklist voor een goede zitpositie. Misschien toch maar even proberen? 
_________________ Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011 Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
|
08 jul 2011 12:01 |
|
 |
|