2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Auteur |
Bericht |
Citroentjes
|
 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Hoi,
Ik heb me net aangemeld en al meteen een vraag. Ik heb in Duitsland een mooie C5/ph2 uit 2007 zien staan. Het is een break met 2.2 HDI (170pk) en zes-trapsautomaat (6). Ik kan nagenoeg geen info vinden over de rijkwaliteiten van deze genoemde combinatie. Kan iemand mij meer vertellen of dit een goede aanschaf zou zijn (of juist niet)? Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen hierover.
|
02 maart 2010 22:11 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Het is een weinig verkochte auto vandaar dat de informatie ook schaars is ... viewtopic.php?f=49&t=1514
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
02 maart 2010 22:28 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 819 Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Hallo Citroentjes, Er is een forumlid die een dergelijke C5 rijdt. Weliswaar geen automaat maar wel 170 pk: Citaat: Duitse Deuk/Ex-Auto De ouderen onder U zullen zich nog wel het fenomeen herinneren dat in het begin van de zestiger jaren autos (voornamelijk schade gevallen) uit Duitsland werden ingevoerd en dat daar aparte kentekens voor in het leven werden geroepen beginnend met bv DD of EX (deze acronymen werden vervolgens verbasterd tot Duitse Deuk of Ex-Auto en nog meer van dit soort grappigs) Welnu, gisteren heb ik mijn Duitse Deuk in ontvangst mogen nemen, en het bevalt uitstekend. Het gaat om een Phase 2 Break Exclusive met de 2.2 HDi Biturbo motor (125 KW). De auto is 1 jaar oud (october 2007 en 22.500 km) en bereden door iemand van Citroen Duitsland en is via de Duitse importeur door Garage Bonhof in Epe naar Nederland gehaald. Van de zomer had ie er al eentje maar die bleek al verkocht. Op mijn verzoek heeft ie er toen nog eentje opgepikt, (in september, die pas begin November op kenteken is gezet in Nederland om wat BPM te ontlopen). Omdat ik toch vrijwel voortdurend op reis was, kwam mij dit zeer goed uit. Ik heb in September al met de auto gereden en toen bleek dat bij ca 150 km de voortrein hevig begon te trillen. Zonder extra kosten zijn de remschijven en blokken vervangen en vier nieuwe banden gemonteerd. Gisteren uiteindelijk opgehaald, en de trillingen zijn geheel weg. In de achterklep bleek een rammeltje te zitten dat veroorzaakt werd door twee losse poknagels, ook die zijn na verwijdering van de bekleding verwijderd.....hebben er waarschijnlijk af-fabriek in gezeten... De motor is een openbaring, ik was al het een en ander gewend na de chip kuur van de vorige 2.2, maar de twee turbos (sequentieel) zorgen ervoor dat het beruchte turbo gat bij het wegrijden volledig is verdwenen. Ook de vering t.o.v. het 2001 model is aanzienlijk beter, in de zin dat drempels veel beter worden verwerkt (zo ongeveer weer op Xantia niveau). Aangezien de auto nog een vol jaar garantie heeft, wordt de chipboer nog even vermeden, maar misschien doe ik het later nog wel eens. Voorlopig gaat ie met dit vermogen (en koppel) als een speer. De keuze voor een Phase 2 is zeer bewust gemaakt. (en niet omdat ik een 3 niet zou kunnen betalen voor het geval iemand dat naar voren zou willen brengen). De Ph 2 weegt 200 kg minder (scheelt ietsje in wegen belasting, maar aanzienlijk in prestaties) en heeft een veel beter toegankelijke (en aanzienlijk grotere) achterbak, waarbij ik b.v. mijn race fiets rechtop achter kan zetten, na alleen het verwijderen van het voorwiel. Phase 2 ziet er aanzienlijk minder gelikt uit dan Ph3, en de kwaliteit van 3 zal best wel beter zijn en hij rijdt vast scherper, maar al bij al volodet Ph 2 meer aan mijn wensen. (Er schijnen ook mensen te zijn die Ph2 verkiezen omdat de instap achter niet onmiddellijk tot bulten op het hoofd leidt....)
En tenslotte, Garage Bonhof is helaas 150 km van mij vandaan, maar voor mensen uit de buurt daar, prima service en het zijn Citroen liefhebbers. (Er stond gisteren een prachtige D5Special in de showroom, al sinds 1978 in bezit van Bonhof Sr.)
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
02 maart 2010 23:03 |
|
 |
AOS
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 19 jun 2008 12:45 Berichten: 106
Auto: Citroen C5 Break 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 260800
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Inderdaad een droomauto , echter het verbruik zal aanzienlijk hoger zijn...neem genoegen met de mijne zou ik zeggen.Gaat ook als een speer... m.b.t. tot het verhaal van de reeds 2.2 bezitter ; de phase 3 is aan de achterkant /laadruimte maar liefst 10cm (!) smaller ,voor mij dus ook een reden om geen phase 3 aan te schaffen.
|
03 maart 2010 13:17 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Lekkere bak.... Ruilen met de mijne? 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 maart 2010 13:23 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Je hebt toch al een 138PK BVA6 HDi 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
03 maart 2010 13:36 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Maar die is 32 knollen meer... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 maart 2010 17:50 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
tja die mis je ook echt in nederland... 
|
03 maart 2010 17:53 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Maar goed, TS is met deze info niet geholpen... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 maart 2010 17:57 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
AOS heeft dezelfde motor Harm ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
03 maart 2010 18:46 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Harm van Beek schreef: Lekkere bak.... Ruilen met de mijne?  Niet met AOS, maar met Citroentjes... Maar nu verder over die 2.2 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 maart 2010 20:34 |
|
 |
ynsaine
C5club Fan
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:31 Berichten: 62 Woonplaats: België
Auto: berline 1.8i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 98800
Kleur: zilver
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
dat ziet er wel uit als een lekkere auto lekker veel vermogen, 50 meer als mij  veel succes met u zoektocht, ik zou het doen  mvg
|
04 maart 2010 14:09 |
|
 |
giodalborgo
C5club Fan
Geregistreerd: 28 sep 2009 21:32 Berichten: 60 Woonplaats: Venetie
Auto: C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 36000
Kleur: grigio meteorite
Naar boven
|
 Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Zoals jullie al hebben gezien rijd ik al nu een half jaar rond in een handgeschakelde Ph3 2.2. De gebiturbode dieselmotor is ronduit fantastisch. Kan me best wel voorstellen dat je dat nog meer voelt in een lichtere Ph2, maar ik rijd graag in een zwaardere auto als dat zich vertaald in een beetje meer veiligheid, luxe en comfort! En ook het verbruik (8,7l/100km) neem ik in nagenoeg autoveloxvrije Italie dan op de koop toe.
_________________ Audi 100 '78 - BMW1602 '75 - BMW 525i '81 - BMW 3.0CS '73 (doe ik nooit weer weg!) - Mercedes Benz 230E '82 (2e auto voor in Nederland, voor 1000 gulden gekocht van eerste eigenaar!) - Toyota RAV4 '01 (pedalen ok, maar 0,0 emoties!)- Honda S2000 '03 (racen!)- Citroen C5 Tourer '09 (relaxen!) - Mazda CX7 (weer terug naar het stuiteren!)
|
05 maart 2010 10:17 |
|
 |
|