Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
 trage auto 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 592
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht trage auto
Hoi,

Ik ben gewoon om met de phII te rijden. Nu rij ik 2 dagen met de phI rond en moet zeggen, wat een trage bak. Die trekt aan geen kanten op ivgl. met de phII. Zelfs mijn broer, die meestal met de smart rijdt vond dit gisteren. Klopt dit, andere ervaringen, ... ? Hij gaat nooit boven de 2500/3000 toeren tenzij bij een kick-down.

Desalnietemin rij je wel overal je snelheid. maar stoplichtsprintjes durf ik er toch niet mee te doen.

(gelukkig vanavond de phII terug onder m'n voeten)

_________________
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi


31 okt 2006 12:16
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Geen last van .... alleen vanaf nul duurt het even om op stoom te komen ( meer gevoelskwestie ) , 'stoplicht' sprintje ( hoe kinderachtig ook ) kan best zo nu en dan :wink: ... ook zonder kickdown gaat hij best boven de 2500/3000 rpm ( met warme motor :wink: )

Vergelijk met de phII heb ik helaas niet .... wel is de 2.2 een stuk vlotter dan de 2.0 benzine ( beide phI ) ....

Kortom geen klachten wat betreft 'traag' zijn , hij is zelfs bovengemiddeld snel :P

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


31 okt 2006 12:19
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 592
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
hmpf, mijn pa zal er dan wel een slaapwagen van gemaakt hebben ...

_________________
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi


31 okt 2006 12:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wou je mijn ZX proberen?

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


31 okt 2006 13:35
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 592
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
no thx :) maar tblijft een slak

_________________
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi


31 okt 2006 14:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Jammer, had weleens in een C5 HDI-aut willen sturen.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


31 okt 2006 14:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Kom maar eens langs... :wink:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


10 nov 2006 21:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Kom maar eens langs... :wink:


Dat je daar 10 dagen voor nodig had..... :shock: :shock: :shock:

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


10 nov 2006 22:22
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja ik mag nog steeds niet :?

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


10 nov 2006 22:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
EW schreef:
Harm van Beek schreef:
Kom maar eens langs... :wink:


Dat je daar 10 dagen voor nodig had..... :shock: :shock: :shock:

Moest ff de verzekering checken.... :wink:




Zag het eigenlijk vandaag pas staan :oops:

Enne F, als je zo graag wilt, kom je toch een keer hier naar toe?? :wink:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


11 nov 2006 00:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Trage Automaat
Menno schreef:
Geen last van .... alleen vanaf nul duurt het even om op stoom te komen ( meer gevoelskwestie ) , 'stoplicht' sprintje ( hoe kinderachtig ook ) kan best zo nu en dan :wink: ... ook zonder kickdown gaat hij best boven de 2500/3000 rpm ( met warme motor :wink: )

Vergelijk met de phII heb ik helaas niet .... wel is de 2.2 een stuk vlotter dan de 2.0 benzine ( beide phI ) ....

Kortom geen klachten wat betreft 'traag' zijn , hij is zelfs bovengemiddeld snel :P


Welke motor had die phI Automaat, de HDI 2.0 of de HDI 2.2, of een benzine?
Ik heb zelf een phI 2.0 HDI met automaat, en af en toe is die ook traag en met moeite tot accellereren te brengen. Misschien ligt dat aan het zelflerende programma van de automaat, die zich instelt op de rijstijl. Als je een tijdje heel rustig gereden hebt en dan plotseling snel wilt optrekken staat de automaat nog in de "rustige" instelling en reageerd niet snel.
Dit vermoeden wordt ondersteunt, door het feit dat als je in zo een geval de S stand (sportstand) van de automaat activeert, hij gelijk snel reageerd... En dan kun je natuurlijk nog altijd mit de tiptronic schakelen.
Doortrekken doet hij trouwens bij volgas in alle versnellingen tot ongeveer 4000 toeren ("hand"geschakeld of in S-stand tot 4500).
Verder heeft de phI natuurlijk nog de 4 versnellingsautomaat, en de phII een 6 versnellingsautomaat (tenminste, op de diesels en de V6). Dat scheelt waarschijnlijk ook, hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb.

Groetjes, S.


22 feb 2007 16:20
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Feit blijft dat de 2.0 benzine ( ongeveer zelfde aantal PK's ) geen match is voor de 2.2HDi , beide automaat en ph1 ... en dat terwijl de benzine een Berline is en de Diesel een Break ( en dus flink zwaarder ) ...

:)

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


22 feb 2007 16:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Benzine en Diesel
Tsja, appels en peren...
Dat is natuurlijk voornamelijk een koppel-kwestie en geen pk-kwestie.
De 2.0 benzinemotor heeft maar 190 Nm en de 2.2 HDI heeft 317 Nm, dat is natuurlijk ook een enorm verschil. En dat werkt het gewichtsverschil (1300 tegen 1533 kg = 18%) ook makkelijk weg.
Je zou ook kunnen zeggen, dat de 2.0 benzinemotor eigenlijk een beetje zwakjes is voor de automaat.... :roll:
Groetjes, S.


22 feb 2007 16:47
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb een Xantia gehad met 2.0-16v en die was toch echt ( veel ) rapper , in de C5 vind ik de 2.0-16v een beetje 'dood' aandoen ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


22 feb 2007 16:50
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 592
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trage Automaat
stretchfan schreef:
Menno schreef:
Geen last van .... alleen vanaf nul duurt het even om op stoom te komen ( meer gevoelskwestie ) , 'stoplicht' sprintje ( hoe kinderachtig ook ) kan best zo nu en dan :wink: ... ook zonder kickdown gaat hij best boven de 2500/3000 rpm ( met warme motor :wink: )

Vergelijk met de phII heb ik helaas niet .... wel is de 2.2 een stuk vlotter dan de 2.0 benzine ( beide phI ) ....

Kortom geen klachten wat betreft 'traag' zijn , hij is zelfs bovengemiddeld snel :P


Welke motor had die phI Automaat, de HDI 2.0 of de HDI 2.2, of een benzine?
Ik heb zelf een phI 2.0 HDI met automaat, en af en toe is die ook traag en met moeite tot accellereren te brengen. Misschien ligt dat aan het zelflerende programma van de automaat, die zich instelt op de rijstijl. Als je een tijdje heel rustig gereden hebt en dan plotseling snel wilt optrekken staat de automaat nog in de "rustige" instelling en reageerd niet snel.
Dit vermoeden wordt ondersteunt, door het feit dat als je in zo een geval de S stand (sportstand) van de automaat activeert, hij gelijk snel reageerd... En dan kun je natuurlijk nog altijd mit de tiptronic schakelen.
Doortrekken doet hij trouwens bij volgas in alle versnellingen tot ongeveer 4000 toeren ("hand"geschakeld of in S-stand tot 4500).
Verder heeft de phI natuurlijk nog de 4 versnellingsautomaat, en de phII een 6 versnellingsautomaat (tenminste, op de diesels en de V6). Dat scheelt waarschijnlijk ook, hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb.

Groetjes, S.


bij mij is het een vergelijk tussen de 2.2HDi phI (aut4) en de 2.0HDi phII (aut6)
de phI is gewoon luigemaakt door mijn papa denk ik :)

_________________
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi


22 feb 2007 17:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.