Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Info: Klepstoter techniek
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=17177
Pagina 3 van 3

Auteur:  goudfrank [ 08 dec 2015 18:39 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

:smt161 Het moest me van het hart JW. :smt185 :smt023

Groet, Jan

Auteur:  BJG [ 08 dec 2015 19:28 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

:smt023 :smt023

Auteur:  cieterman [ 09 dec 2015 11:00 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

Erg interessant verhaal. :smt023
Waar ik echter het meest benieuwd naar ben hoe de klepstoters van de 1.8 verschillen van het 2.0-exemplaar. Die zouden immers als alternatief of modificatie gemonteerd zijn of worden waarna de problemen verholpen zouden moeten zijn. Als ik het goed begrepen heb dan werden de 1.8 klepstoters zelfs van af een bepaald organummer standaard op de 2.0 gemonteerd. Kan iemand dat bevestigen en weet iemand dan dat organummer? Ben benieuwd.

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

Auteur:  JW-C5 [ 09 dec 2015 13:47 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

Zie daarover mijn posting in DIT draadje.

Groet,
JW

Auteur:  cieterman [ 09 dec 2015 21:39 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

Dank JW. Geeft grotendeels antwoord op mijn vragen. :smt023
Alleen de vraag blijft over waar de verschillen tussen de 1.8 en 2.0 klepstoters uit bestaan. Is dat iemand bekend of heeft iemand een plaatje dat het illustreert? :smt017

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

Auteur:  JW-C5 [ 09 dec 2015 22:30 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

Veel heb ik gevonden, zekers.
Maar dat stukje niet.
Kennelijk hoort dat tot het geheim van de Citroën keuken ;)

Groet,
JW

Auteur:  willy4 [ 09 dec 2015 23:18 ]
Berichttitel:  Info: Klepstoter techniek

http://webservice-cs.tecdoc.net/pegasus ... /3366751/1

Auteur:  Herman [ 09 dec 2015 23:43 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

alzheimer schreef:
Hertogjan schreef:
Ze zijn vaak al gemodificeerd met de klepstoters van een 1.8 nota bene.
Oldenhage schreef:
er is maar 1 soort klepstoters leverbaar, de 094248



http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=3467

Auteur:  JW-C5 [ 10 dec 2015 01:38 ]
Berichttitel:  Info: Klepstoter techniek

willy4 schreef:
http://webservice-cs.tecdoc.net/pegasus-2-0/documents/20066/3366751/1


Die link levert bij mij dit op:

Bijlage:
HTTP status 403.jpg


Ligt dat aan mij?

Groet,
JW

Auteur:  Herman [ 10 dec 2015 09:17 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

Probeer dit dan maar.! http://webservice-cs.tecdoc.net/pegasus-2-0/
http://webservice-cs.tecdoc.net/pegasus-2-0/doc/IntroducingWebService.pdf
Maar als je daar in vindt wat je zoekt?

Auteur:  willy4 [ 10 dec 2015 10:20 ]
Berichttitel:  Info: Klepstoter techniek

bij mij werkt dat
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 5566,d.bGQ

als je hier alles invult bij een 2l krijg je een klepstoter te zien

Auteur:  GW-tje [ 10 dec 2015 11:38 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

http://webshop.dj-autoparts.be/onderdel ... klepstoter

Die zijn trouwens wel verschrikkelijk duur, zeg!

Dan zit je hier een stuk beter:

http://www.auto-onderdelen24.nl/ina/2384073

Auteur:  Dart [ 24 jan 2016 20:00 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

Hallo JW,
Wij hebben de C5 bij kilometerstand 15.000 gekocht en toen laten verversen
bij 24.000 km duurde het iets langer voordat de klepstoters allemaal gevuld waren.
1 klepstoter bleef aanmerkelijk langer tikken.
De garage heeft een olie reiniger toegevoegd en na de proefrit de olie ververst met synthetische olie.
Probleem opgelost.
Bij 30.000 km is er onbedoeld weer minerale olie in de motor gedaan. na een paarduizend kilometer duurde het weer langer voordat het tikken over was.
Weer voortijdig laten verversen met synthetische olie en tot heden is het tikken binnen en paar tienden van een seconde over.
Ik moet opmerken dat de auto soms een maand niet van zijn plek komt.
Laatst gebruikte ik de C5 2 dagen achter elkaar en bleef de ochtend start zonder lawaai.
Synthetische olie is in koude toestand dun vloeibaarder. Ik denk dat dit het vullenvan de klepstoter bij een koude motor helpt.
De olie wordt ververst bij 15.000 km of 2 jaar. Er is de afgelopen 3 jaar in totaal nog geen 10.000km mee gereden.

Auteur:  Jeroen69 [ 01 feb 2016 15:15 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

Ik heb een 2 liter uit 2006, en mijn ervaring is dat het heel veel uitmaakt hoe hoog het oliepeil is. Bij helemaal vol geen geratel, bij bijna onderaan de peilstok is het elke ochtend -even- raak. Bijvullen tot max. (met volsyntheet) en het is meteen weg de volgende dag.

Auteur:  JanM [ 31 mei 2022 00:36 ]
Berichttitel:  Re: Info: Klepstoter techniek

Dank voor de erg mooie duidelijke informatie!

Pagina 3 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/