Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
 Re: opnieuw de bak kapot
JW nogmaals goeden dag ja, ik heb ook met alle middelen geprobeert met Citroen Duitsland en Nederland te praten maar van beide kanten wordt gezegd dat dit niet mogelijk is. De Hollandse Citroen vertegenwoordiger van de service Nederland zei me ook omdat het hier gaat om een sub leverandeur (Aisin Japan) er voor hun geen mogelijkheid is om deze onderdelen separate te verkrigen. Zoals je zegt heb ik geen andere mogelijkheid dan een bak weer te kopen by de Vos (heb hem inmiddels al besteld) en zodra ik weer terug ben in Duitsland even naar Brabant rijden, afhalen en naar Gyor brengen. wil de huurauto nog maar verder huren en dan alles in een terug geven als ik de bak aflever. Het eronderzetten is in 4 uurtjes gedaan, dus een nachie overslapen daar en dan moet alles weer goed zijn (hoop ik) Verder heb ik de garage in Hungarije gevraagt daar de nieuwe correcte steun daar al is om deze met elkaar te vergelijken en het verschil door te geven over de mail naar mij met eventueel een paar kiekjes. Dan kan eenieder zien wat voor een ellende het geven kan als een garage zelf niet oppast en met de montage van een andere motor (ook al is het van hetzelfde type maar met een handgeschakelde bak erachter) een ophangsteun achterzijde motor die in werkelijkheid maar €66,00 kost een kostenpost geeft van ca €6000,00 , afgezien nog van de kosten die ADAC gemaakt heeft, ook al ben ik dan lid het is toch geen pretje. Men kan van ons niet verlangen dat wij als auto bezitter dit allemaal weten en men vertouwd op een Citroen garage daar ik dit merk als auto heb dat als klant men toch voor 100% informeert wordt, speciaal als zulke ombouwingen plaats vinden, de monteuren zouden dit toch moeten weten. Maar goed, het was een dure les, maar kijken wat we hierop nog claimen kunnen bij de garage die het fout gedaan heeft. groetend een ieder en veel rij plezier, ik moet daar nog even mee wachten tot ik mijn auto weer heb
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
01 jul 2011 11:56 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Inderdaad, een heeeeel dure les Hopelijk kun je die bak van de Vos snel naar Gyor krijgen en 'm daar laten inbouwen. Intussen ben ik wel heel benieuwd naar de plaatjes van beide motorsteunen, en de info waar de verschillen zitten tussen die twee. Voorts neem ik aan dat de nieuwe rechter aandrijfas voorzien wordt van een nieuw tussenlager Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
01 jul 2011 12:40 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Naar boven
|
JW< goede morgen,
ik ben met een andere vertegenwoordiger bezig om het bewuste onderdeel te verkrijgen maar ik moet mijn VIN hebben. Je hebt maar geschreven: quote Ik heb via zijn VIN, onderstaand plaatje gevonden, met stuklijst. unquote
Kan je me die meedelen wat mijn VIN is?? bedankt alvast groet Peter
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
04 jul 2011 08:58 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
@Peterdb: als je uitstapt en je kijkt naar beneden op je voorruit dan zie je een klein "kijkgaatje" onderaan in de ruit bij de ruitenwisser. Hier kun je je V(ehicle) I(dentification) N(umber) lezen. Het staat overigens ook gewoon op je kentekenbewijs vermeld. Het VIN is niets meer of minder dan je chassisnummer.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
04 jul 2011 09:12 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Naar boven
|
GWtje, ook een goede morgen, bent er ook al vroeg bij zie ik wel. Om nu uit mijn auto te stappen en naar dit nummer te kijken moet ik wel eerst 1600 km rijden, ik ben in Roemenie en de auto staat in Hongarije. Nu heb ik mijn kenteken bewiijs van Holland niet meer omdat ik een Duits kenteken heb, denk dat mijn chassisnummer hetgene is wat men bedoelt. dat is VF7RERHRJ76731681 de firma die het vraagt is de Europese vertegenwoordiger van de AISIN bak die in Bulgarie zit maar onderdelen verstuurd vanuit Venendaal Nederland, erg handig natuulijk maar zo zit het in elkaar. Moest wel mijzelf met mijn Firma aanmelden maar daarna ging het toch snel, kon toch alle gegevens zo krijgen. Hoop maar dat die me daar kunnen helpen aan dit onderdeel wat ik gebruik + alle pakkingen en andere anverwante artikelen als deze bak open gaat. Bedankt in ieder geval en hoop dat ik nu verder kan gegroet, Peter
|
04 jul 2011 09:24 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Die VIN klopt Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 jul 2011 10:04 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Naar boven
|
goeden dag alle, hier nog maar eens de goede afloop van mijn C5. Alles draait als een zonnetje, heb na de reparatie van de bak (600 euro) en de vervanging van de achterste steun (die verschillend is dan van een handbak) + een nieuwe aandrijfas incl.lager nog nooit zo een heerlijke auto gehad. Inmiddels staat de teller op 335.000 km zodat ik toch kan zeggen dat de reparatie gelukt is. Ik heb een paar fotootjes gestuurd naar JW maar zijn postvak is bijna altijd vol zodat ik dat nog schuldig ben maar zal proberen ze via JW hier te zetten. De Citroen garage in Bremen die toedertijd de andere motor erin gezet had, alles over gebouwd hebben maar de achterste steun laten zitten, als vergoeding voor hun fout me 5 nieuwe alu velgen (orgineel Citroen) + 5 x winterbanden gegeven zodat de compensatie toch niet verkeerd was. Ben nu permanent woonachtig in Roemenien en mijn zoon hier heeft nu ook een C5 gekocht van 2004, break, diesel maar type 1, 2 ltr met 80 kw motor, automaat (4) erin en is zeer blij met de auto. Door omstanden, werk overzee en in donker Africa niet de mogelijkheid gehad om een dank uit te spreken aan alle die me geholpen hebben in de tijd dat ik om raad gevraagd heb. Special JW die me een flink end op de juiste weg geholpen had. Ben nu veeeeeeeel wijzer met betreffende de auto geworden en maak daar dagelijks gebruik van. Hopende dat ik nog steeds lid kan blijven ondanks het feit dat ik in Roemenie woonachtig ben, groetend van hier.
|
01 sep 2012 18:20 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
C5club.nl kent geen grenzen ... we hebben zelfs een lid uit Australië (gehad).
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
01 sep 2012 19:03 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Naar boven
|
ja als dat zo is hoe verander ik mijn adres hier? Ben overal geweest maar kon het niet vinden. Als het een fluitje van een cent is dan graag een hint. bedankt alvast, groetend, Peter
|
02 sep 2012 19:20 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Rechtboven staat gebruikerspaneel,daar kom je in je persoonlijke instellingen, en daar kan je dus ook je adres veranderen 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
03 sep 2012 07:50 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Naar boven
|
hierbij maar de bewuste fotos van de achterste motorophanging voor een handgeschakelde bak en een automaat, er zit wel degelijk verschil in de uitvoering ervan en de heren monteuren weten dat niet altijd!!! Als je met een automaat een achterste steun vernieuwd van de motor dan moet dat ook degene zijn die eronder zat, verschil is duidelijk te zien en de hint, de kleine borgplaat die het tussenlager van de rechter aandrijfas vasthoud wordt omgebogen als de verkeerde steun gemonteerd wordt. Hierbij enkele kiekjes, de zwarte is voor de automaat uitvoering. Als je dit niet doet (monteren van de korrekte steun) is het gevolg dat de tanden van de as die in de bak gaan en het gedeelte wat in de bak zit zoals de vertanding kapot gaat en dit een duur grapje wordt, het is mij 2 x overkomen en daar ik toen nog een leek was op dit gebied had ik geen idee waarom en waardoor. Enkel door dit forum en mede dankzij denken van JWH kwamen we erachter dat dit oorzaak monteren verkeerde steun was. Moet erbij zeggen dat ik een ruilmotor gekocht had waar de steun nog op zat, het nadeel alleen was dat deze motor van een handgeschakelde bak was en niet wetende hebben de monteurs bij het overbauwen ook niet zover gedacht zodat ik na ca 2000 km de bak/aandrijfas in gort had. Kosten, buiten een hoop ellende 1250 euro voor een soortgelijke bak bij Vos en in het 2de geval een reparatie van 800 euro in Hongarien (Gyor) waar we achter de oorzaak kwamen zoals omschreven hierboven en sind de reparatie daar meer dan 100000 km gereden zonder enige krimp/probleem. Heb dus nu een extra bak over die ik nogwel in Gyor repareren laat daar het naar mijn inziens de enige plaats is waar ze dit kunnen, nieuwe bak kost me een beetje teveel. Zoals beloofd, hierbij de fotootjes van de bak/steun.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
12 sep 2012 09:57 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Naar boven
|
nog een paar laatste fotootjes van de reparatie in Gyor.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
12 sep 2012 10:00 |
|
 |
|