Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 waarom spring ie toch altijd? 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
Blijkbaar laat starter toch af en toe ook een steek nav een reactie op problemcar

[quote]Officele oplossing Citroën, vervang startmotor ivm met vocht in de startmotor (staat niet bij hoe of wat) en vervang de zekering (F8) 20 amp zekering in de BSm door een 25amp zekering.

Ik denk (ik heb de desbetreffende startmotoren niet uitmekaar gehaald ivm met ruil onderdeel), dat er oxidatie op de spoelen zit, door het vocht en dan door bv nachtvorst er een hogere weerstand is = meer ampere = doorbranden zekering.
[quote]


Origineel staat er echter een 15 A zekering in het onderhoudsboekje voorgeschreven. Nu steekt er al een 20A in en nog springt ie. Misschien nog eens verhogen naar 25A en zien wat er dan gebeurt???? Of is dat letterlijk met vuur spelen??

Begin het serieus beu te worden hoor. :evil: Maar zomaar dingens gaan vervangen zonder te weten of het nut heeft is natuurlijk ook te zot.


12 maart 2010 14:13
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
met vuur spelen doe je niet
maar ge kunt ze wel in de fik steken


12 maart 2010 14:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
willy4 schreef:
het relais hebt ge altijd nodig om te starten,
het relais laat het tandwiel inspringen en ronddraaien


jij hebt het over het startrelais dat op de starter zit, (Solenoïde)

Bijlage:
Solenoïde.jpg


ik heb het over het startrelais dat op de BMI zit. (BM34)

Zie bij F8:
Bijlage:
BM34.jpg


Uiteraard moeten ze beide werken om de motor te doen aanslaan.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


12 maart 2010 15:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
een vraag waar kunt ge die schemas vinden


12 maart 2010 16:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
De documenten C5_doc_1.pdf t/m C5_doc_2.pdf geven wat schema's, maar er moeten er meer beschikbaar zijn aangezien er nog wat meer staan in de Revue Technique Automobile.
Ze staan in lagere qualiteit ook in C5 architecture electroniqe.pdf

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


12 maart 2010 17:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
:smt023


12 maart 2010 17:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
TENZIJ JE ZOALS MIJ DE TRUK MET DE SCHROEVENDRAAIER TOEPASSEN :-) . MAAR SERIE
US, HEEFT HET NU NUT OM DE STARTRELAIS OP DE STARTER NA TE KIJKEN OF NIET? GA
WEL DE DRUPNEUS VAN LUCHTSLANGEN AANPAKKEN.


12 maart 2010 17:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06
Berichten: 2551
Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
Je hoeft niet zo te schreeuwen (hoofdletters), hoor.

_________________
Groeten, Marc


12 maart 2010 17:37
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
sorry, capslock stond nog op.

:citrofiel


12 maart 2010 18:14
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
Wegens buikgriep is geklus aan auto niet doorgegaan. :(

Schoonbroer heeft echter wat zitten opzoeken en is van mening dat starter en startrelais in orde moeten zijn. Hij wilt daarom deze niet vervangen en maar wenst een bypass te plaatsen. Dwz, rechtstreekse verbinding tussen accu en startrelais met een aparte relais en zekering ertussen.

Hoe zwaar zou die relais en zekering dan wel moeten zijn?


16 maart 2010 12:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
Waarom knalt er een zekering, dat is toch dat er iets fout is, dan moet ge dat probleem aanpakken,
en dan verbaast het bij de mensen dat hun wagen in de fik gaat.


16 maart 2010 12:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
Toch even loshalen en nakijken, waarschijnlijk gewoon iets met de isolatie van het relais, ik heb dat eerder gezien.

Klein beetje werk, weinig kosten en alles blijft orgineel.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


16 maart 2010 16:27
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
Klaverblaadje, ik hoop dat je gelijk hebt. Persoon die in ruil start relais doet dacht ook wel dat het zwart goedje dat van boven er op druipt mogelijk erin is gesukkeld en voor problemen kan zorgen. Demonteren zou zo goed als niet gaan om proper te maken. Maar meer waarschijnlijk blijft hij een probleem met de bekabeling vinden en dan sta je weer bij af. :lol:


16 maart 2010 20:41
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58
Berichten: 351
Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
Verdict is gevallen.

Vanavond wou ik de auto naar de garage brengen om raam en accu (opnieuw) te laten herstellen en offerte voor starter te laten opmaken. Auto geeft echter geen kick. Zelfs niet met schroevendraaier. :shock:

Wegenwacht opnieuw laten komen. Truk met draad helpt ook al niet dus hamer en metalen staaf erop en na 5 min kloppen start ie eindelijk.

Noch wat nagebabbeld. Voor hem is het dus duidelijk de starter die vanbinnen vuil is geworden door het gedruppel van de oliesmeurie uit klep. Voor hem iets dat de garage had moeten zien en herstellen en dan was het nooit gebeurd. Dit terzijde. Die smeurie is beginnen te verkolen en heeft een koek gevormd dat uiteindelijk de starter blokkeert en zoveel energie nodig heeft dat relais springt. Dus geen bypass-gedoe nodig.

Nieuwe starter, eventjes langs de kassa, en dan kan hij er weer lang tegenaan! :smt193


17 maart 2010 21:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: waarom spring ie toch altijd?
uiteindelijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjk


17 maart 2010 21:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.