Het vervolg en hopelijk het einde van deze soap.
We dachten met dat kabeltje dat los was gekomen er van af te zijn geraakt.
Helaas, vorig weekend wou de auto weer niet starten alhoewel we half uurtje daarvoor nog mee gereden hadden. Wegenhulp komt langs en we doen ons verhaal. Blijkt dat hij zelf ook garagist is geweest en dus verstand van zaken heeft.
Begint direct auto te takelen om onder motorruimte te zoeken naar de starter zonder andere oorzaak te zoeken. 10 min later komt hij tot de ontdekking dat de starter bovenaan is tussen radiator en motor…

:-) Te snel geweest. Deze is zo vuil dat hij alleen maar kan vermoeden dat de draden nog nooit ! bekeken zijn geweest, dus ook niet door de andere garagist. Met ontvetter en perslucht heeft hij het proper moeten maken om vast te stellen dat alles in orde was. Uiteindelijk geeft hij het op en meldt dat het probleem zich tussen het contact en de starter moet bevinden. De auto wordt opnieuw getakeld naar mijn Citroen garage.
Ik doe een laatste poging en vraagt of hij zeker is dat het probleem zich niet bij de accu kan situeren (wat mijn schoonbroer en garage 2 weken geleden al sugereerden) want ook vorige garagist heeft daar nooit naar gekeken. Dit was voor hem geen punt en ook hij kijkt er niet naar.
Gisteren auto gaan halen en ja hoor: batterij was de oorzaak van alles. Het heeft een zekering doen springen en dit doordat het een “rotslechte rommelbatterij” is . Deze is door een andere Citroen-garage geplaatst op zijn kosten bij aankoop van de wagen vorig jaar. Kwestie van kosten te drukken zeker? (heb je daar geen 2j garantie op?

)
Maar wij zitten wel met de gebakken peren en extra kosten wegens 2 x foute diagnose van 2 “experten” en 2 x wagen onnodig takelen en verlof verknoeid.
Heb met VAB-wegenwacht gebeld om klacht over gang van zaken aan te klagen en hebben moeten toegeven dat er vele procedurefouten zijn gebeurd en dat controle van de accu sowieso altijd als eerste moet gebeuren tesamen met de zekeringen. Hij gaat dit aankaarten en we zouden nog wel horen. Ben benieuwd.