Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 stationair onrustige loop 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Volgens mij is er meer kans op water bij 'b' merken aangezien het meestal restjes zijn uit de tankwagen , en dus ook meer kans op 'troep' wat onder in de tank achterblijft ....

Ik tank iig A merken , zijn sowieso in de omgeving net zo duur dus kleine moeite , ook omdat de HDi erg gevoelig is voor 'slechte' brandstof ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


14 maart 2007 12:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik tank altijd "witte" merken (Avia, Tango, Tankeasy en zo) vanwege idd het prijsverschil.
Buiten dat ik 2 keer met een lege :oops: tank ben stilgevallen, geen rare verschijnselen gehad.
Zou mijn HDi op water kunnen lopen?

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


14 maart 2007 12:19
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey,ik zal eens gaan proberen om er een keertje 98 in te doen,wie weet helpt het wat.
Nu dat het hier in Filand weer wat warmer wordt (ong 5 gr)en nattig van alle dooiende sneeuw en zout bende loopt het beestje erg beroerd,gas blijft naast het onrustig lopen ook vaak hangen rond de 1000a1100 toeren :(
Heeft er iemand toevallig een fototje van de egr klep/stekker ,dan kan ik die ook eens schoon maken.

Wat betreft de benziene kwaliteit denk ik toch wel dat er kwaliteit verschil is met de witte en de merk stations.

Ik heb voor ik naar Finland verhuisde nl 8jaar op een bunkerboot(tanker) gevaren in de Amsterdamse haven en zodoende wel een en ander GEHOORD/OPGEVANGEN bij de terminals waar we kwamen om te laden.
Vaak worden er verschillende kwaliteiten benzienes gemengt om aan de juiste specs te komen,en word er gas doorheen gepompt om het octaan gehalte op te krikken.
Als je bv in Amsterdam bij de BP terminal eens voor het hek gaat staan zul je zien dat er tankauto's komen van bijna alle merken zowel de grote namen als de witte pompen,al zullen waarschijnlijk niet alle benzienes niet uit de zelfde tank komen ivm bepaalde additieven(schrijf het vast fout)die bepaalde benzienes zo goed/speciaal zouden maken.

Gr Edwin

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


19 maart 2007 22:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ff off-topic :oops:

ik heb ooit aan een wittepomp gewerkt, an toen werd al geleverd door die wat het snelste kon leveren.
vandaag esso, morgen Bp en ga zomaar door.
het bleek zelfs als een esso tankwagen sneller kon laden bij shell of Bp dat ze dit gewoon deden. :wink:

nu weer terug naar het onderwerp :wink:


20 maart 2007 08:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zo, weer eens geswivverd....Deed zelf mee met rotzooi maken :oops:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


20 maart 2007 10:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het maakt inderdaad uit of je wat goedkoper spul in de tank gooit dan de benzine van de "merkpomp".
Op V-power loopt de motor beter dan op standaard euro95 van de witte pomp. Al blijft de motor zo af en toe toch hikken.
Maar 'ns kijken of V6 kaarsen verbetering oplevert...


21 maart 2007 23:37
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Co schreef:
Het maakt inderdaad uit of je wat goedkoper spul in de tank gooit dan de benzine van de "merkpomp".
Op V-power loopt de motor beter dan op standaard euro95 van de witte pomp. Al blijft de motor zo af en toe toch hikken.
Maar 'ns kijken of V6 kaarsen verbetering oplevert...


V-power kun je ook niet vergelijken met euro95 (maakt niet uit of het van Shell of van Witje komt). Dat is toch echt een andere benzine soort.

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


22 maart 2007 08:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
sinds ik merkbenzine tank loopt mijn c5 2.16v benzine regelmatiger dan op zgn witte pompbenzine . stationair trilt ie nu nog af en toe, vooral bij koude start wil ie nog weleens een beetje te schudden, eenmaal warm gelopen verdwijnt dat.


25 maart 2007 00:16
Antwoord met een citaat
Bericht 
R1200C schreef:
Co schreef:
Het maakt inderdaad uit of je wat goedkoper spul in de tank gooit dan de benzine van de "merkpomp".
Op V-power loopt de motor beter dan op standaard euro95 van de witte pomp. Al blijft de motor zo af en toe toch hikken.
Maar 'ns kijken of V6 kaarsen verbetering oplevert...


V-power kun je ook niet vergelijken met euro95 (maakt niet uit of het van Shell of van Witje komt). Dat is toch echt een andere benzine soort.


Het is inderdaad een andere benzinesoort, maar het maakt wel degelijk verschil. Ik vind de wagen er prima op lopen. Stukken minder onregelmatig dan op de standaard EURO95.


26 maart 2007 13:15
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey,V power heeft een octaan gehalte van 99 (tenminste hier in Finland)
Als ik het dan goed begrijp zit er dan toch meer energie in?
Misschien dat de motor daardoor wel beter loopt.

Gr Edwin

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


26 maart 2007 21:45
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Edwin schreef:
Hey,V power heeft een octaan gehalte van 99 (tenminste hier in Finland)
Als ik het dan goed begrijp zit er dan toch meer energie in?
Misschien dat de motor daardoor wel beter loopt.

Gr Edwin


Het gekke is, dat ik laatst bij de Shell op de V-power-pomp een octaangehalte stond van 95. Ik dacht altijd dat het 98 was en in Dld. zelfs 100 of meer.

Zou Shell verschillende V-powers produceren of is er inderdaad een octaangehalte van 99 en hangt de aanduiding van het spul af van wat de landelijke wetgeving voorschrijft?


27 maart 2007 13:06
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Co schreef:
Edwin schreef:
Hey,V power heeft een octaan gehalte van 99 (tenminste hier in Finland)
Als ik het dan goed begrijp zit er dan toch meer energie in?
Misschien dat de motor daardoor wel beter loopt.

Gr Edwin


Het gekke is, dat ik laatst bij de Shell op de V-power-pomp een octaangehalte stond van 95. Ik dacht altijd dat het 98 was en in Dld. zelfs 100 of meer.

Zou Shell verschillende V-powers produceren of is er inderdaad een octaangehalte van 99 en hangt de aanduiding van het spul af van wat de landelijke wetgeving voorschrijft?


In Nl mag je alleen benzine met octaangetal 95 of 98 verkopen. Omdat vpower in NL 97 is, wordt dat dus in de categorie 95 verkocht. Het is me een raadsel waarom shell niet octaangetal 98 er van maakt zoals bv BP ultimate.

octaangetal zegt niets over de energie inhoud, maar alles over de mogelijkheid deze energie maximaal uit de brandstof te halen (rendement dmv klopvastheid) MITS de motor er op aangepast is dmv een klopsensor en hogere compressie. In testen met een golf GTI en impreza kreeg je met vpower en ultimate een paar pk meer, hoe meer octaan hoe meer PK, maar wel erg marginaal (percentueel minder als het prijsverschil).

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


27 maart 2007 13:11
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Shell geeft ook aan dat je auto's die eigenlijk op 98 moeten lopen VPower moeten gebruiken (ze verkopen nl geen superplus meer).
Maar nergens werd aangegeven welk octaangetal ze dan zouen hebben. Ik heb het met de 205 (die dus inderdaad minimaal 97 nodig had) dus nooit getankt.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


27 maart 2007 14:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jun 2007 20:36
Berichten: 439
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Kia Sportage 2.0l AWD
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 71000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: stationair onrustige loop
Vandaag bij koude start een onrustige loop in de motor. Na 500 meter gereden te hebben begint het servicelampje te branden met melding katalysatorstoring. Meteen naar de dealer gereden en daar constateerde men dat de watertemperatuur sensor stuk was. Hij gaf -40 aan. Deze is vervangen. Hiermee moet het probleem opgelost zijn.

_________________
AX 1.1tge gris aluminium
BX GTI
Saxo vts
Xsara break 16-16v rouge lucifer
C5 2.0l exclusive auto
C5 2.0l exclusive hand met tellerringen
Kia Sportage 2.0L AWD


20 sep 2007 21:12
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007 11:36
Berichten: 22
Woonplaats: Borger
Auto: C5 18i prestige kleur bleu leman ruitenwisser achter parkcontrol
Opties: 18 inch toora 225/45/18
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 168000
Kleur: bleu leman


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: stationair onrustige loop
stationair onrustig lopen.

Mijn C5 18i had dit probleem, de oplossing: orginele totalolie van de juiste viscositeit.
Niet een oplossing van mijn garage, maar van een motorenrevisiebedrijf.

groet Bert


20 sep 2007 21:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.