Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 10 nov 2011 22:49
Berichten: 32
Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw


Naar boven
Bericht Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Och als je het onderhoud zelf doet valt het wel iets mee, heb 15 jaar Alfa gereden (met veel plezier) dus schrik niet zo gauw terug van wat kleine storingen.

Hij blijft nu lekker rijden op gas (rijdt 120km per dag).

Langzaam draaiende startmotor hoeft trouwens niets over een accu te zeggen, kan van alles zijn.
Ik denk trouwens dat het de massa van het blok is, met de minpool doorverbonden aan het blok start hij beter.
Zal van het weekend de massakabels maar eens goed bekijken.


18 jan 2012 20:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56
Berichten: 4498
Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw


Naar boven
Bericht Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
" 't zijn de kleine dingen die het doen die het doen..... " ;)

_________________
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......


18 jan 2012 20:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Hij mag echt vrolijk draaien, hoor. Maar inderdaad een slechte massa geeft eenzelfde effect.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


18 jan 2012 20:40
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 10 nov 2011 22:49
Berichten: 32
Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw


Naar boven
Bericht Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Van het weekend de massa even goed nagekeken en de startmotor draait weer goed rond.
Ik heb de computer ook uitgelezen en die geeft een P0300 misfire fout.

Ik kan nu zonder problemen 100km op LPG rijden, maar hij blijft wat schokken.
IK heb het gevoel dat dit ook wel een beetje aanwezig is op benzine, maar zwaar versterkt aanwezig is op gas.

Het is op gas sowieso altijd rond 3800 tpm en als ik veel gas geef in een keer dan valt hij eerst even dood (0,2s) en dan gaat hij weer.

Ik heb de stationaire druk even uitgelezen en deze zit rond de 350mbar, zal het ook nog even controleren met de drainplug uit de verdamper.

Weet trouwens iemand wat bedoelt wordt met DeIP (sg diagnose manual)?


23 jan 2012 23:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Linkje?

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


24 jan 2012 09:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Gevonden....

DelP oftewel Delta P is het drukverschil tussen de MAP (Manifold Absolute Pressure) die met een slangetje op het hart van de verdamper is aangesloten en de druk van LPG in de slang die naar de motor gaat (Pvap) oftewel
P vaporiser.

Zie hier een bosje bruikbare documenten:AG-SGI-LPG

@Menno; is het iets om al deze SGI documenten in het Handleidingen draadje op te nemen? Er zijn erg veel C5-en met deze LPG-installatie.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


24 jan 2012 10:28
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 10 nov 2011 22:49
Berichten: 32
Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw


Naar boven
Bericht Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Dank jullie wel voor de documenten.

Ik heb de druk van het inlaatspruitstuk gemeten en deze zit op 350mbar ook als de schroef van de verdamper eruit is.
Ik heb de ag sgi handleiding gevolgd en kom uit dat ik de specific measurements B moet uitvoeren.
Hierbij wordt de druksensor uitgelezen en dan met voltage.
IK heb echter geprobeerd de multimeter aan te sluiten op de stekker (terwijl die gemonteerd blijft) maar dit lukt niet echt, maar ik weet niet of dit ook echt moet?

Mag ik er vanuit gaan dat de druksensor een bepaald bereik heeft en een signaal afgeeft van 0-10V, zodat ik deze ook op voltage kan uitlezen?
Ik heb ook wel een scoop die ik kan aansluiten.
Ik zit zelf ook nog te denken om een extra drukopnemer te plaatsen (0-10V) om zo de druk voor en na de verdamper te meten (los van de installatie).


25 jan 2012 08:31
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 10 nov 2011 22:49
Berichten: 32
Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw


Naar boven
Bericht Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Hier kan een slotje op, ik heb mijn oorspronkelijke vragen beantwoord en het bleek dat het de koelleidingen waren die ontlucht moesten worden.

Allemaal bedankt voor de input.


31 jan 2012 23:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.