Rijden in de bergen met de al4
Auteur |
Bericht |
siem19
V.I.P.
Geregistreerd: 22 aug 2010 23:38 Berichten: 507 Woonplaats: voorhout
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
Snap niet waar jullie probleem ligt heb ook een al4 met een hobby 495 en die gaat gewoon door In de sport zetten en het gas er op houden en let op je heb vakantie ben niet aan het werk
_________________ beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit
|
31 aug 2014 21:44 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
GW-tje: Elke 100 meter neemt het motorkoppel af met 1%. Op grote hoogte ga je dat echt wel vernemen. 15 graden helling merk je echt wel dat het niet zo vlot gaat en dat de motor er aardig aan moet trekken. Met een vakantie zal er vaak ook het nodige mee worden genomen en rij je vaak ook niet alleen.
Met een 200 pk merk ik ook wel het verschil of ik een flinke helling neem en lijkt de fut er ook wel wat uit te raken. De C5 is ook meer bedoeld voor normalere vlakke wegen. En een 4 bak zal zeker niet bijdragen aan goede bergcondities tov van een 5 of een 6 versnelling uitvoering.
Sportstand helpt zeker wel dat is langer vasthouden van de lagere versnelling. Niet elke C5 is daar mee uitgevoerd. Dan is het beter om met de hand te schakelen. Bergversnellingen hebben ze niet voor niets uitgebracht in de niet elektronische automaten. In D rijden in bergachtig gebied is ook niet zo fijn voor bak en motor. en bij afdalingen niet voor de remmetjes.
|
31 aug 2014 22:12 |
|
 |
Jooster
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11 Berichten: 767
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
15 procent neem ik aan. 15 graden is bijna 30 procent. Dat haalt vrijwel geen enkele voorwiel aangedreven auto, alleen al omwille van gebrek aan grip op zelfs droog asfalt...
|
31 aug 2014 22:46 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
Klopt 15%
|
31 aug 2014 22:56 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
Gelukkig het internet werkt hier weer. Vandaag de berg opnieuw opgereden. Nu met hogere snelheid de bochten doorgegaan en dan trekt de C5 het toch nog best goed. Toeren niet onder de 3500tpm laten komen en dan kom ik de 15% opgereden met 70 km/uur.
|
02 sep 2014 22:16 |
|
 |
Jooster
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11 Berichten: 767
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
Da's uiteindelijk toch best netjes toch? Bergen betekent toeren draaien, omhoog en naar beneden. Is voor de bak ook veel beter.
|
02 sep 2014 22:28 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
Dat is ook best netjes. Alleen is het echt hoeken door haarspeldbochten om die toeren te behouden. Gelukkig heb ik net nieuwe bandjes...
|
03 sep 2014 21:15 |
|
 |
Jooster
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11 Berichten: 767
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
Haal je er ook nog wat plezier uit. Al weet ik niet of reisgenoten daar ook zo over denken... 
|
03 sep 2014 22:23 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
Hmm, vandaar dat mijn vrouw steeds zo angstig kijkt en zich overal aan vastgrijpt... Maar, de auto houdt zich goed nu ik harder de berg oprij. Soms lastig als een langzaam rijdende auto voor me heb want dan heb ik wel een probleem. Dan kruipt de C5 omhoog. Vandaag weer heerlijk getoerd door Karinthië. Morgen over enkele alpenpassen toeren. Heerlijk.
|
05 sep 2014 18:27 |
|
 |
Rien
C5club Newbie
Geregistreerd: 24 nov 2009 15:04 Berichten: 6
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 0946CJ
Productienummer: 10556
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120778
Kleur: Islande Gris
Naar boven
|
 Re: Rijden in de bergen met de al4
Zelf met een 1.8 16v motor en handbak, sla ik niet versteld van het klim(onvermogen) van mijn C5. Maar als 'platlander' heb ik daar hooguit maar een maand per jaar last van  Terwijl ik ook dacht Hoe doen die Franse dat dan in hun bergen? Hebben ze dat niet getest dan? Ik val soms gewoon bijna stil met vol geladen kar! Best link als je daar geen rekening mee houd.
|
06 mei 2015 13:45 |
|
 |
|