Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3632
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Jan,

bedankt voor de suggestie,....maar dat gaat bij mij niet lukken.
Ik ben zo doof als een kwartel (niet compleet hoor!,...maar ik hoor niet zo best)


30 mei 2013 21:58
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Rij je ff naar Jan op zijn werk ;)

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


30 mei 2013 22:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7533
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Op mijn werk, euhm, ergens in de serverruimte ofzo?

boes schreef:
Jan,

bedankt voor de suggestie,....maar dat gaat bij mij niet lukken.
Ik ben zo doof als een kwartel (niet compleet hoor!,...maar ik hoor niet zo best)

Dat had ik natuurlijk moeten weten - zonder soundbarrier hout hakken de hele dag :mrgreen:


30 mei 2013 22:04
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
leuk :smt190

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


30 mei 2013 22:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07
Berichten: 923
Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Ik had bij ongeveer dezelfde km stand ook startproblemen dieselcentrum noord in Emmen vond dat de startmotor te zwaar liep en dus te weinig toeren maakte. Na het monteren van een gereviseerde startmotor start hij weer als een nieuwe.

_________________
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.


31 mei 2013 12:33
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3632
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
jopie; de startmotor maakt voldoende starttoeren.

Ik heb de C5 op vrijdag opgehaald bij DF.
Vrijdagavond op weg naar Haarlem op de A7 ging de auto in noodloop (totaal geen vermogen en bijna geen reactie op het gaspedaal) + storing emissie in beeld. :smt089
Op een parkeerplaats de auto stil gezet en na het starten had ik weer gasreactie en vermogen.
Gisteren de scanner eraan en hij gaf P0087 (brandstofdruk te laag).

Morgen maar weer bellen met DF en ik denk dat ik hem even laat uitlezen bij de dealer.
wordt vervolgt! :cry:

groet
Boes


02 jun 2013 21:10
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Niet lullig bedoeld hoor, maar je wist toch al dat de HD te laag was als de wagen niet startte? :o
Niet zo vreemd dan dat je deze storing krijgt.

Het beste kun je dan wat metingen doen (drukken, duty cycle enz) zoals ik al eerder postte een poosje terug. Aan de hand van de uitkomst kun je dan de verdere stappen bepalen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


02 jun 2013 21:21
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3632
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
BJG; hij was net een week bij DF (waar ze belachelijk weinig actie ondernemen) :evil:

De brandstof drukken waren, op de moeizame koude start na, normaal.
De opbrengst kwam praktisch overeen met de vraag vanuit de ECU.


02 jun 2013 21:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Ja dat begrijp ik, maar de start ging toch ook goed op dat moment? Dan is het niet zo vreemd dat opbrengst en gevraagd overeen komen toch?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


02 jun 2013 22:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7533
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Slecht starten bij koude.
Maar wanneer ontstond het probleem bij het rijden, laag toerental bij hoge belasting?


02 jun 2013 22:40
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3632
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: starprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
update:
Vandaag is de C5 bij de citroendealer geweest.
Die heeft haar grondig (er staat 2 uur op de rekening) nagekeken.
Ze zijn wezen proefrijden met een testkast en hieronder staan de data:

storingscode: permanent p1198 en tijdelijk p0087
(p1189= elektroklep regeling brandstof hoeveelheid te laag)
(p0087= brandstofdrukregeling, druk te laag)

toerental 2304 RPM
opbrengst geinjecteerde brandstof: 61.65mg/slag
temp.koelvloeistof: 80 graden
snelheid: 121 km/h
accuspanning: 14,35V
status motor: belast
verstreken tijd sinds contact: 430 s
temp.brandstof: 60 graden
brandstofdruk: 847 Bar
duty cycle brandstofregelaar: 61%
duty cycle dieselopbrengstregelaar: 41%
advies brandstofdruk: 1450 Bar

De opbrengst v/d pomp is onvoldoende gezien de vraag. De brandstofregelaar wordt wel goed aangestuurd maar regelt niet voldoende> advies: vervang de HD pomp! :cry:

Ik heb DF geconfronteerd met deze data. Ze gaven aan e.e.a. ook zelf nog te willen controleren.
(ze hebben de auto de gehele vorige week gehad!!)
Kortom,......morgen gaat de C5 weer naar friesland.


04 jun 2013 19:04
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33527
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Bij de 2.0HDiF gaat regelmatig het drukventiel van de brandstofinspuiting kapot.
Kan allerlei foutmeldingen opleveren , niet een al te duur onderdeel ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


04 jun 2013 19:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
Ik heb toch wel een vraag over de duty cycle, die jij waarschijnlijk ook niet kunt beantwoorden.
Maar vanwaar de lage dutycycle als de druk niet wordt gehaald.
Hebben ze ook een grafiek gemaakt?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


04 jun 2013 20:05
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3632
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
ik snap die 41% ook niet.
Nee,...ze hebben geen grafiek gemaakt (of misschien wel gemaakt maar niet meegegeven!)
Is een lage duty cycle niet het gevolg van een kapotte drukregelaar? :smt017


04 jun 2013 20:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: startprobleem 2.0 Hdi 100kW P1164
De duty-cycle is de aansturing.
Meestal wordt die vrij hoog als de druk niet wordt gehaald. De computer doet zijn best om de actuator zoveel mogelijk aan te sturen zodat de druk hoger wordt.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


04 jun 2013 22:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.