2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Auteur |
Bericht |
Sietze
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 nov 2011 22:49 Berichten: 32 Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Och als je het onderhoud zelf doet valt het wel iets mee, heb 15 jaar Alfa gereden (met veel plezier) dus schrik niet zo gauw terug van wat kleine storingen.
Hij blijft nu lekker rijden op gas (rijdt 120km per dag).
Langzaam draaiende startmotor hoeft trouwens niets over een accu te zeggen, kan van alles zijn. Ik denk trouwens dat het de massa van het blok is, met de minpool doorverbonden aan het blok start hij beter. Zal van het weekend de massakabels maar eens goed bekijken.
|
18 jan 2012 20:18 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
" 't zijn de kleine dingen die het doen die het doen..... " 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
18 jan 2012 20:40 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Hij mag echt vrolijk draaien, hoor. Maar inderdaad een slechte massa geeft eenzelfde effect.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
18 jan 2012 20:40 |
|
 |
Sietze
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 nov 2011 22:49 Berichten: 32 Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Van het weekend de massa even goed nagekeken en de startmotor draait weer goed rond. Ik heb de computer ook uitgelezen en die geeft een P0300 misfire fout.
Ik kan nu zonder problemen 100km op LPG rijden, maar hij blijft wat schokken. IK heb het gevoel dat dit ook wel een beetje aanwezig is op benzine, maar zwaar versterkt aanwezig is op gas.
Het is op gas sowieso altijd rond 3800 tpm en als ik veel gas geef in een keer dan valt hij eerst even dood (0,2s) en dan gaat hij weer.
Ik heb de stationaire druk even uitgelezen en deze zit rond de 350mbar, zal het ook nog even controleren met de drainplug uit de verdamper.
Weet trouwens iemand wat bedoelt wordt met DeIP (sg diagnose manual)?
|
23 jan 2012 23:40 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Linkje?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 jan 2012 09:46 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Gevonden.... DelP oftewel Delta P is het drukverschil tussen de MAP (Manifold Absolute Pressure) die met een slangetje op het hart van de verdamper is aangesloten en de druk van LPG in de slang die naar de motor gaat (Pvap) oftewel P vaporiser. Zie hier een bosje bruikbare documenten: AG-SGI-LPG@Menno; is het iets om al deze SGI documenten in het Handleidingen draadje op te nemen? Er zijn erg veel C5-en met deze LPG-installatie.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 jan 2012 10:28 |
|
 |
Sietze
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 nov 2011 22:49 Berichten: 32 Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Dank jullie wel voor de documenten.
Ik heb de druk van het inlaatspruitstuk gemeten en deze zit op 350mbar ook als de schroef van de verdamper eruit is. Ik heb de ag sgi handleiding gevolgd en kom uit dat ik de specific measurements B moet uitvoeren. Hierbij wordt de druksensor uitgelezen en dan met voltage. IK heb echter geprobeerd de multimeter aan te sluiten op de stekker (terwijl die gemonteerd blijft) maar dit lukt niet echt, maar ik weet niet of dit ook echt moet?
Mag ik er vanuit gaan dat de druksensor een bepaald bereik heeft en een signaal afgeeft van 0-10V, zodat ik deze ook op voltage kan uitlezen? Ik heb ook wel een scoop die ik kan aansluiten. Ik zit zelf ook nog te denken om een extra drukopnemer te plaatsen (0-10V) om zo de druk voor en na de verdamper te meten (los van de installatie).
|
25 jan 2012 08:31 |
|
 |
Sietze
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 nov 2011 22:49 Berichten: 32 Woonplaats: Leeuwarden
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: 2.0 16V valt uit op lpg na circa 30km
Hier kan een slotje op, ik heb mijn oorspronkelijke vragen beantwoord en het bleek dat het de koelleidingen waren die ontlucht moesten worden.
Allemaal bedankt voor de input.
|
31 jan 2012 23:52 |
|
 |
|