Auteur |
Bericht |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
 trage auto
Hoi,
Ik ben gewoon om met de phII te rijden. Nu rij ik 2 dagen met de phI rond en moet zeggen, wat een trage bak. Die trekt aan geen kanten op ivgl. met de phII. Zelfs mijn broer, die meestal met de smart rijdt vond dit gisteren. Klopt dit, andere ervaringen, ... ? Hij gaat nooit boven de 2500/3000 toeren tenzij bij een kick-down.
Desalnietemin rij je wel overal je snelheid. maar stoplichtsprintjes durf ik er toch niet mee te doen.
(gelukkig vanavond de phII terug onder m'n voeten)
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
31 okt 2006 12:16 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Geen last van .... alleen vanaf nul duurt het even om op stoom te komen ( meer gevoelskwestie ) , 'stoplicht' sprintje ( hoe kinderachtig ook ) kan best zo nu en dan  ... ook zonder kickdown gaat hij best boven de 2500/3000 rpm ( met warme motor  )
Vergelijk met de phII heb ik helaas niet .... wel is de 2.2 een stuk vlotter dan de 2.0 benzine ( beide phI ) ....
Kortom geen klachten wat betreft 'traag' zijn , hij is zelfs bovengemiddeld snel 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
31 okt 2006 12:19 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
hmpf, mijn pa zal er dan wel een slaapwagen van gemaakt hebben ...
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
31 okt 2006 12:46 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Wou je mijn ZX proberen?
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
31 okt 2006 13:35 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
no thx  maar tblijft een slak
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
31 okt 2006 14:19 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Jammer, had weleens in een C5 HDI-aut willen sturen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
31 okt 2006 14:24 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Kom maar eens langs... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
10 nov 2006 21:42 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Kom maar eens langs... 
Dat je daar 10 dagen voor nodig had..... 
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
10 nov 2006 22:22 |
|
 |
The F Mister
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38 Berichten: 248 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Ja ik mag nog steeds niet 
_________________ C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.
|
10 nov 2006 22:55 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
EW schreef: Harm van Beek schreef: Kom maar eens langs...  Dat je daar 10 dagen voor nodig had..... 
Moest ff de verzekering checken....
Zag het eigenlijk vandaag pas staan
Enne F, als je zo graag wilt, kom je toch een keer hier naar toe?? 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
11 nov 2006 00:06 |
|
 |
stretchfan
|
 Trage Automaat
Menno schreef: Geen last van .... alleen vanaf nul duurt het even om op stoom te komen ( meer gevoelskwestie ) , 'stoplicht' sprintje ( hoe kinderachtig ook ) kan best zo nu en dan  ... ook zonder kickdown gaat hij best boven de 2500/3000 rpm ( met warme motor  ) Vergelijk met de phII heb ik helaas niet .... wel is de 2.2 een stuk vlotter dan de 2.0 benzine ( beide phI ) .... Kortom geen klachten wat betreft 'traag' zijn , hij is zelfs bovengemiddeld snel 
Welke motor had die phI Automaat, de HDI 2.0 of de HDI 2.2, of een benzine?
Ik heb zelf een phI 2.0 HDI met automaat, en af en toe is die ook traag en met moeite tot accellereren te brengen. Misschien ligt dat aan het zelflerende programma van de automaat, die zich instelt op de rijstijl. Als je een tijdje heel rustig gereden hebt en dan plotseling snel wilt optrekken staat de automaat nog in de "rustige" instelling en reageerd niet snel.
Dit vermoeden wordt ondersteunt, door het feit dat als je in zo een geval de S stand (sportstand) van de automaat activeert, hij gelijk snel reageerd... En dan kun je natuurlijk nog altijd mit de tiptronic schakelen.
Doortrekken doet hij trouwens bij volgas in alle versnellingen tot ongeveer 4000 toeren ("hand"geschakeld of in S-stand tot 4500).
Verder heeft de phI natuurlijk nog de 4 versnellingsautomaat, en de phII een 6 versnellingsautomaat (tenminste, op de diesels en de V6). Dat scheelt waarschijnlijk ook, hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb.
Groetjes, S.
|
22 feb 2007 16:20 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Feit blijft dat de 2.0 benzine ( ongeveer zelfde aantal PK's ) geen match is voor de 2.2HDi , beide automaat en ph1 ... en dat terwijl de benzine een Berline is en de Diesel een Break ( en dus flink zwaarder ) ...

_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
22 feb 2007 16:23 |
|
 |
stretchfan
|
 Benzine en Diesel
Tsja, appels en peren...
Dat is natuurlijk voornamelijk een koppel-kwestie en geen pk-kwestie.
De 2.0 benzinemotor heeft maar 190 Nm en de 2.2 HDI heeft 317 Nm, dat is natuurlijk ook een enorm verschil. En dat werkt het gewichtsverschil (1300 tegen 1533 kg = 18%) ook makkelijk weg.
Je zou ook kunnen zeggen, dat de 2.0 benzinemotor eigenlijk een beetje zwakjes is voor de automaat....
Groetjes, S.
|
22 feb 2007 16:47 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Ik heb een Xantia gehad met 2.0-16v en die was toch echt ( veel ) rapper , in de C5 vind ik de 2.0-16v een beetje 'dood' aandoen ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
22 feb 2007 16:50 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
 Re: Trage Automaat
stretchfan schreef: Menno schreef: Geen last van .... alleen vanaf nul duurt het even om op stoom te komen ( meer gevoelskwestie ) , 'stoplicht' sprintje ( hoe kinderachtig ook ) kan best zo nu en dan  ... ook zonder kickdown gaat hij best boven de 2500/3000 rpm ( met warme motor  ) Vergelijk met de phII heb ik helaas niet .... wel is de 2.2 een stuk vlotter dan de 2.0 benzine ( beide phI ) .... Kortom geen klachten wat betreft 'traag' zijn , hij is zelfs bovengemiddeld snel  Welke motor had die phI Automaat, de HDI 2.0 of de HDI 2.2, of een benzine? Ik heb zelf een phI 2.0 HDI met automaat, en af en toe is die ook traag en met moeite tot accellereren te brengen. Misschien ligt dat aan het zelflerende programma van de automaat, die zich instelt op de rijstijl. Als je een tijdje heel rustig gereden hebt en dan plotseling snel wilt optrekken staat de automaat nog in de "rustige" instelling en reageerd niet snel. Dit vermoeden wordt ondersteunt, door het feit dat als je in zo een geval de S stand (sportstand) van de automaat activeert, hij gelijk snel reageerd... En dan kun je natuurlijk nog altijd mit de tiptronic schakelen. Doortrekken doet hij trouwens bij volgas in alle versnellingen tot ongeveer 4000 toeren ("hand"geschakeld of in S-stand tot 4500). Verder heeft de phI natuurlijk nog de 4 versnellingsautomaat, en de phII een 6 versnellingsautomaat (tenminste, op de diesels en de V6). Dat scheelt waarschijnlijk ook, hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb. Groetjes, S.
bij mij is het een vergelijk tussen de 2.2HDi phI (aut4) en de 2.0HDi phII (aut6)
de phI is gewoon luigemaakt door mijn papa denk ik 
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
22 feb 2007 17:27 |
|
 |
|