Kilometerstanden Manipulatie (terugdraaien)
Auteur |
Bericht |
JHV
C5club Chief Executive
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Kilometerstanden Manipulatie (terugdraaien)
|
23 dec 2011 22:40 |
|
 |
benzzie
C5club Fan
Geregistreerd: 24 nov 2011 21:50 Berichten: 53 Woonplaats: Denekamp
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Mijn belevingen tot nu toe: men is het met mijn stelling eens dat 3.7L op 100Km niet haalbaar is en kan. Ik schreef dat de peugeot dealer hetzelfde dacht en met een normaal gebruik 2x zo hoog is, zo stonden wij op het 2de conclusie punt.
men is het deels eens dat mijn Km en de verdenk kmstand aardig in de buurt komen bij de stand die ik verwachte.
@Klussie
Hoezo Ogame ???
@Oldenhage Na een aantal jaren weet ik ongeveer hoe het werkt, maar men kan fouten maken. Ben het ook met uw stelling volledig eens. U wilt de stand van de N.A.P controleren begrijp ik ? of die uit de auto ? N.A.P is opnieuw gedaan door betreffende auto bedrijf op mijn km stand van 291.016
@Maarten Zoals ik schreef de vorige eigenaar, maar aangezien iedereen in de verdedigieng vloog ging ik denken dat de auto van een oude member van de c5 club is/was.
@C5-er ik begrijp nu ook dat de teller terug gezet kan zijn na vervanging BSI. Ik rijdt zelf minimaal 800 Km op een tank op de dag teller, reset zowel de Comp teller als de Dag teller als ik ga tanken/getankt heb.
|
23 dec 2011 22:40 |
|
 |
benzzie
C5club Fan
Naar boven
|
Harm schreef: De door Benzzie aangehaalde gegevens worden nog nergens gestaafd. Hij krijgt van hieruit tegengas (let op de gasklepstand). Als hij die als fout kenschetst, is dat zijn mening.
Mijn mening is dat Benzzie gelijk wil krijgen, maar het niet heeft.
Als hij problemen met een C5 heeft, moet hij zijn gram halen bij de verkoper, niet bij een virtuele club van C5-liefhebbers.
Hoe bedoel je de gegevens worden nergens gestaafd ? de metingen heb ik zelf gereden vanavond, de tegengas van de gasklep kan goed zijn gas lossen remmen op de motor. Ik wil niet mijn gelijk krijgen, de verkoper is al ingelicht en is eventueel berijdt een rechtzaak aan te spannen als het zo zou zijn. Ik zit hier om informatie, en ja ik moet soms wat meer tijd nemen om mensen te antwoorden
|
23 dec 2011 22:44 |
|
 |
benzzie
C5club Fan
Naar boven
|
JHV schreef: Ja, ik heb gelezen dat daar hetzelfde boven water komt. Maar ondersteunen ze je klacht en uitzoeken van de volgens jou gepleegde fraude? Maken ze het hard door op papier te zetten dat er fraude is gepleegd? Dan ben ik namenlijk benieuwd of zaken als de genoemde BSI onderzocht zijn. En kun je ons dat dan laten weten? Ik doel dan ook op de argumenten waarmee ze jou steunen in je aanvraag tot gerecht procedure.
Gelukkig zie ik dat je na je laatste reactie op de vraag van oldenhage ingaat. Die hij eigenlijk al een tijdje geleden aangaf. Wat ik in het filmpje aangaf was mij bij de dealer laten zien, ik was zelf daar vanwege een fout in de achterste Lambdasonde ( uitlaat lekt ergens tussen de 2ste en 3de ) die gaf een rare waarde en storing in de computer. hun lieten mij zien dat de onderste fouten in de lijst de laatst geraporteerde zijn, ik gaf aan de auto bij 287.667 gekocht te hebben met N.A.P bijdehand, echter concludeerde hun dat er voor een probleem met het knipperlicht eenstand van 327k bekent was en ooit terug gedraaid is. zoals ik in mijn lexia zie zou dit in het worldwide database van lexia geupload moeten zijn en dus zichtbaar neem ik aan ? Na het begrijpen van het bericht van oldenhage begrijp ik dat er een ander BSI in kan zitten, dat kan ook het probleem met Alarm verklaren dat dus niet aanwezig is, Zoals meer functies die vast staan in de computer ( beveiligd met een code ) en niet te wijzigen zijn
|
23 dec 2011 22:50 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
benzzie schreef: @Maarten Zoals ik schreef de vorige eigenaar, maar aangezien iedereen in de verdedigieng vloog ging ik denken dat de auto van een oude member van de c5 club is/was. Niet "iedereen", en al zóu de wagen van een van de forumleden geweest zijn, wil dat a] niet zeggen dat diegene de teller terug heeft gedraaid en b] wil dat al helemaal niet zeggen dat we zo iemand dan zouden verdedigen. Helaas heb ik op de xantiaclub bij een (bekend notabene) forumlid me laten bekopen met een auto... Heb er een bak kosten (2200 euro) aan gehad en met verlies verkocht (1000 euro) na een maand of 5-6.... En de aankoopsom was al naar schulden gegaan en dus niet terug te halen... Da's erg zuur, dus mij zul je iig geen club/forumleden zien beschermen die de boel belazeren...
_________________ Johan
|
23 dec 2011 23:23 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
24 dec 2011 11:37 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Naar boven
|
Benzzie schreef: Mijn belevingen tot nu toe: men is het met mijn stelling eens dat 3.7L op 100Km niet haalbaar is en kan. Ik schreef dat de peugeot dealer hetzelfde dacht en met een normaal gebruik 2x zo hoog is, zo stonden wij op het 2de conclusie punt.
Sorry hoor, maar dit lijkt me een kenmerk van de discussie! Er is hier al uit de doeken gedaan waarom die 3.7l op 100km als aanduiding echt niet kan! Dat 3.7 l/100km niet kan/reeel is ben ik zo op voorhand met je eens trouwens Ik ben daar in onze vakantie ook al tegenaan gelopen. Een heerlijk positief verbruik, die echter niet klopte met "de knip". Graag lezen, wat er al is geschreven! .
En om het geheel voor mij geloofwaardig te maken, graag feiten/constateringen die ook door anderen hard gemaakt worden EN op papier gezet ter ondersteuning van jou procedure om Fraude aantoonbaar te laten zijn. Dus geen belevingen maar harde feiten. Met opmerkingen/belevingen over het aanschrijven van een peugeot bedrijf die hetzelfde constateerde als jij, kan ik niet zo veel.
Weet je, ik heb in mijn werk te maken gehad met allerlei procedures(of dreiging daarmee), ook wel tegen mij aangespannen. Tot nu toe zou ik geen slapeloze minuut, laat staan nacht, hebben van je argumenten en het omgaan met de tips die nog niet uitgezocht zijn of worden. Maak het hard, onderbouw het, zoek naar andere mogelijkheden op/van jou indruk, wees bereidt te luisteren en op tips van het forum in te gaan, etc etc. Maar kijk ook naar de realiteit en overweeg of gelijk halen, gelijk hebben, en gelijk krijgen van toepassing is.
Span je de procedure zelf aan of heb je een rechtsbijstand verzekering? Weet dan dat deze laatste ook een keus maakt in wel/niet reeel en ondersteuningswaardig.
Ik wens je veel wijsheid in je keuzen en met je beslissingen. johan
|
24 dec 2011 12:16 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
benzzie schreef: Na het begrijpen van het bericht van oldenhage begrijp ik dat er een ander BSI in kan zitten, dat kan ook het probleem met Alarm verklaren dat dus niet aanwezig is, Zoals meer functies die vast staan in de computer ( beveiligd met een code ) en niet te wijzigen zijn Een Ligne Prestige zal nooit een alarm gehad hebben. Dit is niet met een mogelijke BSI-wissel verdwenen. Daarnaast noteer ik een basisfout van mensen die met een Lexia gaan rommelen; je kunt niet functies aan of uit zetten die er niet opzitten. Men denkt: ik zet optie X aan, dan heb ik dat ook X. Zo werkt het niet. Het maakt niet uit of het een alarm, leren bekleding Xenon of Hydractive3+ is (allemaal "BSI opties")... als het er fysiek niet opzit kun je het misschien wel aanvinken in de BSI, maar dat wil nog niet zeggen dat het plotseling magisch opduikt op je auto. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
24 dec 2011 15:40 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Naar boven
|
Een aantal dingen uitzetten kan wel toch. Denk voor onze exclusief aan achterruitje openen of sensoren bandendruk. Ik heb een paar pagina's terug geopperd dat misschien de "gedownloade"(?) versie van de Lexia van TS, niet helemaal leeg was. Er dus oude gegevens in zouden kunnen staan. Is dat eigenlijk mogelijk? Dan koop je dus geen nieuwe Lexia maar een gebruikte lexia, of versie van de Lexia. Of betekend aansluiten Lexia op je auto het wissen van gegevens van vorige aangesloten auto's? Overigens ben ik zelf wat terughoudender geworden om een Lexia aan te schaffen, het is me duidelijk geworden dat het niet zomaar even aflezen/uitlezen is wat ik met de OBD bij de Skoda wel deed. Soms kan een dergelijk instrument/software programma meer als ik kan (begrijpen) 
|
24 dec 2011 16:10 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Uitzetten van bepaalde zaken, dat kan wél via de Lexia. Maar aanzetten van iets dat er (hardwarematig) niet is, dat gaat niet. Daar heeft ET het over.....
Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 dec 2011 16:15 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Naar boven
|
 te snel gelezen. En dat is natuurlijk link in dit draadje 
|
24 dec 2011 16:19 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Naar boven
|
JHV schreef: Ik heb een paar pagina's terug geopperd dat misschien de "gedownloade"(?) versie van de Lexia van TS, niet helemaal leeg was. Er dus oude gegevens in zouden kunnen staan. Is dat eigenlijk mogelijk? Dan koop je dus geen nieuwe Lexia maar een gebruikte lexia, of versie van de Lexia. Of betekend aansluiten Lexia op je auto het wissen van gegevens van vorige aangesloten auto's? Een Lexia is gewoon een computer+software waarmee je bij diverse citroens de BSI kunt uitlezen, aanpassen instellen en updaten. Het lijkt me stug dat er 'iets' in een tweedehands Lexia kan staan van een vorige auto, ik neem aan dat de Dealer ook niet voor iedere klant een Lexia heeft staan. Ofwel, een Lexia is eigenlijk gewoon een digitale schroevendraaier en kun je dus meerdere keren voor meerdere auto's gebruiken...
_________________ Johan
|
26 dec 2011 18:22 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Naar boven
|
Jemig zeg, dat de dealer niet voor elke klant een eigen Lexia heeft zeg Waar ik op doel is of je bij gebruik van de lexia, of het software pakket op je eigen laptop, je unieke VIN code oid moet intoetsen om zo de unieke gegevens van jouw auto te kunnen lezen. En dat deze handeling ook oude gegevens zou wisselen bijvoorbeeld. Een gekopieerd (en misschien ook voor een gedownloaded) software programma zou dan toch nog oude gegevens kunnen bevatten?
|
26 dec 2011 18:30 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Naar boven
|
EvilTwin schreef: Wellicht ten overvloede, na mijn eigen opmerking, die van BJG en anderen:
Je moet de tripcomputer gewoon na zo'n 5dkm resetten, want daarboven klopt het trajectverbruik zeker niet meer.
Dit kan ik volmondig beamen. Bij mij was het GEMIDDELDE verbruik volgens dat ding na zo'n 4500 km opeens 2,8 l/100 km. Met een V6. 
|
26 dec 2011 20:28 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Hmm, die gebruik ik niet. Verbruik boeit me niet zo.... Ik gebruik de Actieradius en het 'huidige verbruik' en verder niet...
Ik maak óf hele korte ritjes (<10km), óf heel erg lange (>150km) dus dat gemiddelde gebruik zegt helemaal niks....
_________________ Johan
|
26 dec 2011 23:27 |
|
 |
|