Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Dit draadje maar even nieuw leven inblazen
na vooral dit draadje 1893x gelezen te hebben vandaag toch de stap gezet om eindelijk te beginnen aan dit probleem. Ik heb veel foto's gemaakt, die zal ik wat filteren en na het inbouwen hier met jullie delen. Voor nu alleen even de foto's van het resultaat van vandaag en de boosdoener.
Het ziet er misschien heftig uit, en zo voelt het bij tijd en wijlen ook

, maar alles is onder controle. Vooral met dank aan alle informatie op dit forum, en met speciale dank aan JW die mij de benodigde documentatie heeft gestuurd. Zonder dat was het niet zo soepel gegaan als nu.
Ik heb deze volgorde ongeveer aangehouden:
- temp op LO
- accu los
- middenconsole er uit
- stuurairbag er uit, stuur er af, com2000 voorzichtig er af
- ruitenwisserarmen en motor weg (een 'trekker' is hierbij erg handig)
- radio en bediening climate control weg, bovenop het nav scherm weg
- het dashboard losgeschroefd, alle kabels die ik los heb op de foto en gelabeld
- er achter komen dat het toch handiger is om de stuurstang compleet te verwijderen
- er achter komen dat de pook van de automaat in P toch wel erg in de weg zit
- met twee man voorzichtig het dash losgehaald, checken op nog vaste kabels, en over de pook heen een kwartslag gedraaid en op de voorstoelen gelegd
- bovenzijde kachelhuis weg, samen met de mengmotoren, en daar was de boosdoener

- er achter komen dat het dashboard op deze wijze te breed is om beide portieren dicht te doen
- omdat het te complex wordt om alle bekabeling los te halen en zodoende het hele dash er uit te kunnen tillen heb ik besloten 1 portier op een kier te houden, de auto afgedekt met folie en de tweede auto strak langs deze zijde geparkeerd. Het blijft droog, en we wonen in een goede buurt
morgenvroeg de bestaande klep lijmen/versterken met U-profiel, smeren, en de handel weer inbouwen. Dat zal vast nog de nodige hoofdbrekers geven. Voor nu ben ik wel tevreden.