Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Ja dat is het meestal ... zo ook bij mij, nieuwe 'bypass' en hij doet het weer altijd, maar even controleren en schoonmaken kan natuurlijk geen kwaad.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
15 jun 2009 14:01 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
Zoals velen had ik ook een niet werkende achterruit. Dit ondanks dat het een type 2 is en er al een 2de ruit in zat... . Dus echt een hardleerse dame. Dit weekend werk van gemaakt met schoonbroer en zijn meettoestel. Eerst alle topics hier doorgenomen en met goede moed aan begonnen. Alles gedemonteerd en schakelaar getest op functioneren. Dat was in orde. Dan begonnen met zoeken van het probleem van de verbindingen. Systematisch alles afgegaan. Het uitmeten gaf na wat zoekwerk aan dat er een onderbreking moest zijn, heel dicht bij de schakelaar thv de ruitenwisser zelf. Dit terhoogte van de 2 soldeersel waar de gele en bruine draad vertrekken zoals aangegeven op de foto in het engelse topic. Bleek dat daar waar de rand van het plastic kapje de raam raakte over 3 mm geen verbinding meer was. Gewoon weggesleten door vermoedelijk de trilling van dat kapje. Het is wel niet gemakkelijk om de plek van soldeersel dat op het glas ligt te vinden. We hebben het voorzichtig hier en daar open gekrabt om tot de soldeerfilm te geraken. Dwz zwarte beschermlaag af krabben met stanleymesje. Daarna met tape opnieuw overtrokken. We hebben het solduursel van het gele draadje week gemaakt en deze gemonteerd op de plaats waar het contact terug normaal was. Effe testen en inderdaad. Raampje gaat weer lekker open en toe. Daarvoor nog langs garage gegaan. Wou enkel een nieuwe raam plaatsen. Kit kon ook maar daar wou hij geen garantie op geven want geen definitieve oplossing volgens hem. 1 1/2u werk en heel wat uitzoeken heeft het ons met 2 gekost. ( en grote ijs voor de moeite) Dus voor wie gelijkaardig prob heeft. Kijk/meet eens na waar de verbinding juist weg valt voor je een hele constructie begint met kopertape of draad!! Bij mij was het dus louter de gele draad 4 cm verschuiven van plaats! Voor wat het waard is.
|
16 jun 2009 17:54 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
 Proficiat voor deze mooie oplossing.
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
16 jun 2009 18:38 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
Helder verhaal. Klinkt ook plausisbel. Ik heb inmiddels de excercitie me de kopertape achter de rug. biebie schreef: Daarvoor nog langs garage gegaan. wilde enkel een nieuwe raam plaatsen. Kit kon ook maar daar wilde hij geen garantie op geven want geen definitieve oplossing volgens hem. Hier moet ik hard om lachen. Iets wat zeker geen duurzame oplossing is, is een nieuwe ruit plaatsen. Het is hooguit duurzaam voor de garage omdat het een constante inkomstenbron genereert.
|
16 jun 2009 19:10 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50 Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
WackoH schreef: Hier moet ik hard om lachen. Iets wat zeker geen duurzame oplossing is, is een nieuwe ruit plaatsen. Het is hooguit duurzaam voor de garage omdat het een constante inkomstenbron genereert. Zou het expres zo gemaakt zijn?...conspiracy!!!  Ook hier moet ik hard om lachen.. gewoon te slecht, als er zoveel ruiten stuk gaan moet Citroen Nederland wel iets ondernemen om hun klanten tegemoet te komen. Tot nu toe.. niets gehoord van Citroen NL.
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
16 jun 2009 19:15 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
Die draad ( kit ) is idd veel betrouwbaarder dan een nieuw raam  Ik heb een gemodificeerd achterraam, en ook die is ermee opgehouden ( inmiddels via kit weer uitstekend bij de les ) 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
17 jun 2009 08:50 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
Het was heel moeilijk om uit te zoeken waar de fout zou liggen. Dachten dat het ergens langs de zijkant zou zijn omdat het daar op forum en door de garage ook zo werd aangegeven als meest voorkomende plaats. En toch op eerste zicht moeilijk om te begrijpen dat het kan stuk gaan. De tape die op mijn raam ligt is ijzersterk en de zwarte toplaag eronder die we eraf hebben gekrabd is keihard. Dus daar kan het niet aan liggen. Echter de solduurfilm is flinter-flinterdun met een draadje dat niet veel dikker is als een garendraadje. Dat is er eigenlijk om vragen. Zeker als er een hard plastiekje continue op ligt te rammelen. Ingenieurs zouden toch beter moeten weten! Mijn schoonvader zijn C5 break is 6 j oud en die rijdt nog altijd met een origineel en goed werkend achterruitje. Dus het kan ook anders! 
|
19 jun 2009 22:48 |
|
 |
The_M
|
 Achterklep ruit Break reparatie
Ola, Ik heb er veel over zitten lezen, maar ik ben zo'n type van.. "trek de bekleding los" ROOOTSJ.. krak.. kapot.. lees verder " Verwijder hier eerst dit en dat voor " CRAP.. Dus.. toen zag ik dat er ook reparatiekitjes zijn bij garages.. en dus.. kan dat ook misschien, eventueel wel door een garage gedaan worden dan  Veel veiliger, en kost een stuk minder gescheld. Nou komt het.. "klik, hollandse stand aan" Wat zal dat kosten?? Die omleiding? Ik ga zeker niet naar de dealers hier in de buurt.. lijkt me geen goed plan.. 
|
23 jun 2009 15:24 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
Als je het door een dealer laat doen kost het je + €50,- ( incl. kit & arbeid ). Wel beetje afhankelijk van de handigheid ( en dus snelheid ) van de monteur 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
23 jun 2009 15:30 |
|
 |
The_M
|
 Re: C5 Break achterruit
ik geloof dat ik dan naar.. erhm.. nieuw vennep moet zekers 
|
23 jun 2009 15:51 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Achterklep ruit Break reparatie
The_M schreef: Wat zal dat kosten?? Die omleiding? Ik ga zeker niet naar de dealers hier in de buurt.. lijkt me geen goed plan..  http://www.garagerene.nl/index.htmlAls je het toch door een garage (Citroënspecialist) wilt laten doen...(vanuit Den Haag gezien ligt het niet zo ver van Enkhuizen..). Prijs opvragen staat in ieder geval vrij.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
23 jun 2009 15:56 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
Opeens ging eergisteren twee jaar na aanschaf van onze C5 het achterraampje open. Tot dan toe was het me nooit gelukt. En nu opeens deed ze het zelf. Ik wilde de achterruitenwisser aan hebben en die deed erg moeilijk. Ik dacht dus dat die was vastgevroren. Maar het ruitje stond open en dan valt het palletje van de wisser niet mooi in het wiel van de motor. Dus een raam wat open en dicht kon. Niet elke keer even snel, maar toch. Maar nu heb ik het volgende probleem, het raampje springt soms open wanneer ik dat NIET wil. Bijvoorbeeld bij het in de auto stappen en de deur sluiten. Dan kan ik dus nogmaals uitstappen om het raampje dicht te doen. Heeft iemand een tip om dat te verhelpen. Ik heb al wel ontdekt dat de achterruitenwisser op de goed plaats moet zitten om de pal in het gat in het wiel te laten vallen, dus dat is het niet. Johan
|
02 jan 2010 22:02 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
Schakelaartje is overleden Johan.. 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
02 jan 2010 22:18 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
En gelukkig is zo'n schakelaartje niet het het einde van je spaarrekening (of het is triest gesteld daarmee  )... Bij mij is het ruitje moeilijk open te krijgen bij de kou van het moment: het rubber van de schakelaar is ontzettend hard en bijna niet in te drukken met die kou.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
02 jan 2010 22:20 |
|
 |
Erwin79
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 jul 2009 11:19 Berichten: 281
Auto: break 2.0 hpi exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09012
Productienummer: 10543
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100200
Kleur: EXYB onyx noir
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
_________________ Wie slim wil lijken, praat.. Wie slim wil worden, luistert..
mijn C5
|
02 jan 2010 23:17 |
|
 |
|