niet hoger dan 2000 toeren
Auteur |
Bericht |
hjp
C5club Newbie
Geregistreerd: 23 dec 2012 14:35 Berichten: 1
Auto: C5 break 2L hpi 2002
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: grijs
Naar boven
|
 niet hoger dan 2000 toeren
hallo,
ik heb een C5 hp1, 2002, 2L Benzine De motor loopt goed, tot 2000 toeren, daarna houd hij in. het lijkt alsof dit een noodloop is. met uitlezen geen foutmeldingenen aangegeven. Bij citroen garage werd aangegeven dat het de hogedruk pomp en/of de lage druk pomp benzine tank was. deze zijn vernieuwd maar probleem is gebleven.
wie o wie weet raad?
|
23 dec 2012 14:54 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
2000rpm belast of onbelast? Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
23 dec 2012 15:48 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Ik heb iets soortgelijks bij een andere auto gehad. De oorzaak was dat glaswol in de achterdemper losgekomen was en de stroming van de uitlaatgassen bemoeilijkte. Omdat de weerstand kwadratisch met het debiet toeneemt, werd de belemmering alleen bij hogere toerentallen merkbaar.
|
23 dec 2012 17:14 |
|
 |
Bibendum
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 aug 2011 16:05 Berichten: 178
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Ik denk eerder aan je filters/leidingen.Geen voldoende doorstroming meer.Hoe lang is het geleden dat je deze nagezien hebt?
|
23 dec 2012 17:24 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Luchtmassameter?
Maar zoiets moeten ze vinden bij het uitlezen?
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
23 dec 2012 17:50 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07 Berichten: 923 Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Ik wil je niet ontmoedigen maar ditzelfde probleem had ik in mijn vorige (Hpi) C5 het heeft veel moeite en hoofdbrekens gekost maar het is nooit goed gekomen. Btw er zijn op dit forum enkele nog tevreden rijdende Hpi's. Er is wel het een en ander over te lezen rechtsboven bij zoek even Hpi ingeven.
_________________ groet'n hans. tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
|
23 dec 2012 19:26 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Gaan rijden met een datalogger of testkast! Dan moet je van de livedata wel e.e.a. kunnen opmaken. succes! (en beterschap voor je auto)
groet Boes
|
23 dec 2012 19:34 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
@jopie; met deze zoekopdracht help je de ts niet echt verder, hoor. Er komen zoveel resultaten en niet direkt datgene waar hij naar zoekt.
@hjp: Misschien moet je even contact zoeken met GJO in Nieuw-Vennep, zij kunnen je vast verder helpen!
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
23 dec 2012 20:06 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07 Berichten: 923 Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Als Hjp in Maastricht woont heeft hij aan jouw raad ook niet veel. Ik heb mijn ervaring weer gegeven en omdat hij newbie is is hij misschien nog niet helemaal thuis op het forum.
_________________ groet'n hans. tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
|
23 dec 2012 20:36 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Zo is het jopie, jij hebt er ervaring mee,
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
23 dec 2012 20:52 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Eeh, Jopie....contact opnemen met iemand kan ook per telefoon of e-mail.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
23 dec 2012 21:26 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Een HPI schakelt om van lean burn naar stoichiometrisch bij bepaald toerental en belasting. Misschien dat dat bij jou niet lukt.
Vaak is de brandstofpomp de veroorzaker van problemen bij een HPI. Deze moet nl met lage en hoge druk functioneren, afhankelijk van de mode. Wat ook nog kan is vervuiling van inlaatspuitstuk (kan helemaal vol met drab zitten, door het terugvoeren van roet via de EGR).
HPI wijkt maar 1 letter af van THP..... l'histoire se répète
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
23 dec 2012 22:41 |
|
 |
dallyman
V.I.P.
Geregistreerd: 14 feb 2012 23:18 Berichten: 253 Woonplaats: Assen
Auto: C5 BREAK 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218000
Kleur: zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
besthe hjp heef u de branstof filter al vervangen ik zal eert hier mee beginne en on belast kan die dan wel hooger in de toeren ?
|
27 dec 2012 17:49 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: niet hoger dan 2000 toeren
Inderdaad moeten er wat metingen worden verricht. Vooral de benzine-drukken.
Ik heb een paar keer soortgelijke problemen kunnen oplossen, meestal gaat het om de benzinedrukregeling die niet goed werkt. Soms ook een foute mengselregeling, of egr -problemen. Zoek een goede specialist die verstand heeft van HPi, kom je er niet uit dan kan ik via PB wel een paar suggesties doen. Maar daarvoor heb ik wel wat data nodig.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
28 dec 2012 00:00 |
|
 |
|