Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 ff voorstellen 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5-3 Tourer Ligne Business 2.0benzine
Opties: navigatie, wegklapbare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11487CJ
Productienummer: 10373
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 167000
Kleur: antraciet

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht ff voorstellen
hoi ben jos en na 9 jaar c5-1 break 2.0Hdi ervaring en nu sinds juli2012 een c5-3 tourer 2.0benzine.
Was 9 jaar zeer tevreden met de C5 diesel en tja de tourer is gewoon een prachtwagen dus daar hoef je niet over na te denken.
Ben vaak op dit forum geweest als kijker gast en nu ik er ff tijd voor had dan toch maar eens aangemeld.
Wens iedere c5 rijder uiteraard veel rijplezier toe en hoop ook eens een oplossing of antwoord te kunnen geven op sommige vragen.
Ben geen automonteur maar heb wel veel c5 rij/gebruikservaring.

27 sep 2012 15:17
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ff voorstellen
Veel plezier met je opvolger :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

27 sep 2012 15:31
Profiel
Antwoord met een citaat
bonjour :smt193 veel rijplezier met de nieuwe C5 (3)

27 sep 2012 16:22
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Welkom bij de club,
enne 9 jaar een PH 1 en niks te vragen :smt017 :lol:
Maar iig veel plezier met de dame, :smt023

Sinds 10-11-12 zonder dame......

27 sep 2012 16:24
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
hoezo niks te vragen veel antwoorden zijn te vinden.
en eigenlijk weinig problemen gehad
Tja een paar bekende puntjes
1. achterruit ging niet meer open was al eens vernieuwt
2. deurklink bestuurderkant een keer afgebroken gehad metaalmoeheid?
3. remkabel handrem apk afkeur gehad en met rubberkit gerepareerd maar jaar daarna was de metalenbuitenkant vd kabel toch verrot dus alsnog een nieuwe.
4. kachelventilator stukje elektronica (regelaar) bij voeteneind passagierszijde 2xstuk gehad.

Maar verder gewoon een goede auto aan gehad met pijn in het hart weggedaan want hij was technisch nog perfekt maar kreeg een mooie kans op een C5-3 en tja.
Eerlijk gezegt hij was precies 10jaar oud en met de Tourer rijd ik weer representatief rond.

Was heel blij met de veerring en nooit problemen mee gehad heb nu weer wokkels maar tja de auto zakt nu door als hij beladen is en dat was bij de vorige perfekt.
Heb al wat gelezen over de hulpveren maar wacht nog even.
Beladen reed de C5-1 soepeler terwijl deze c5-3 last heeft van doorslaan vd veren tot de stootnokken.
Maar deze c5-3 rijd beter met caravan er achter.
Vorige had misschien last van uitgelopen rubbers achter ofzo want die was wat zweverig met een zware caravan ging voor het gevoel slingeren en deze ligt vaster en rijd daardoor voor mijn gevoel lekkerder maar zoals gezegt kan aan uitgelopen rubbers/speling in de achterophanging liggen want hij klonk soms ook metalig bij drempels en daar heb ik ook al wel iets over gelezen.

Maar de 2.0Hdi was motorisch lekkerder dan de 2.0benzine die ik nu heb.
De diesel reed op de snelweg motorisch rustiger en bij de benzine heb ik een rotgevoel bij 120km per uur omdat het motorgeluid vraagt/schreeuwt om een hogere versnelling en bij de Hdi was dat totaal niet.
Gelukkig is de radio veeeeeeel beter dan de c5-1 dus maakt weer veel goed.

Verder heb ik na aankoop een probleem gehad door een defekte lamba sonde waardoor de auto inhield na een start maar is onder garantie opgelost rijd nu goed.
De Hdi daar kon je mee trappen (niet dat hij sportief was) maar het maakte allemaal niks uit deed zijn werk heel trouw zonder klagen.

Verder rijd deze C5-3 weer veel rijker zit toch wel heel mooi in elkaar deurbekleding navigatie stuur dashboard en model is mooi sportief als was de c5-1break qua laadruimte duidelijk groter.

Heb deze C5-3 tourer nu een week of 10 en als ik het eerlijk moet zeggen vind hem helemaal te gek en rijd prima maar .........
De c5-1 had voor mij een betere vering laadruimte en de 2.0Hdi was een geweldige motor.

30 sep 2012 23:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Citaat:
hoezo niks te vragen veel antwoorden zijn te vinden.

Goed forum hè :lol:

Sinds 10-11-12 zonder dame......

01 okt 2012 07:18
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het c5 forum bied veel antwoorden op dingen die je met je auto meemaakt.
uitleg en oplossingen voor bepaalde problemen e.d.
Heb pas geleden ook op het peugeot 407 forum gekeken en ook daar vind je oplossingen.
de peugeot 407 508 en citroen c5 zijn technisch toch redelijk dezelfde auto's.
motor versnellingsbak elektronica remmen veel onderdelen zijn hetzelfde.
Worden ook in dezelfde fabriek gemaakt naast elkaar.

Maar inderdaad zo'n forum is erg makkelijk en door de vele deelnemers komen er veel probleempjes langs die vaker voorkomen en dat maakt het interresant.
Vooral de oplossingen die eruit voortkomen kun je je voordeel mee doen maar ook de uitleg over een storing is handig.

01 okt 2012 13:28
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet

Naar boven
Antwoord met een citaat
josh schreef:

Was heel blij met de veerring en nooit problemen mee gehad heb nu weer wokkels maar tja de auto zakt nu door als hij beladen is en dat was bij de vorige perfekt.
Heb al wat gelezen over de hulpveren maar wacht nog even.
Beladen reed de C5-1 soepeler terwijl deze c5-3 last heeft van doorslaan vd veren tot de stootnokken.
Maar deze c5-3 rijd beter met caravan er achter.
Vorige had misschien last van uitgelopen rubbers achter ofzo want die was wat zweverig met een zware caravan ging voor het gevoel slingeren en deze ligt vaster en rijd daardoor voor mijn gevoel lekkerder maar zoals gezegt kan aan uitgelopen rubbers/speling in de achterophanging liggen want hij klonk soms ook metalig bij drempels en daar heb ik ook al wel iets over gelezen.

De c5-1 had voor mij een betere vering laadruimte en de 2.0Hdi was een geweldige motor.

Welkom hier!
Je had een keuze.... ook de tourer heb je met hydractief maarja. Ik heb dat ook niet gedaan (heb ook wokkels). Het grootste aanbod momenteel (80%?) zijn wokkels en die zijn toch voordeliger in aanschaf en rijden verder ook prima vind ik.
Ook ik heb een C5 1 gehad maar dan een 2.0 benzine. Daarna een C8 (met wokkels). Ik moet zeggen dat de C5 1 de caravan eigenlijk best goed trok. In de sportstand iets rustiger maar kon er niet echt goed mee doorrijden. Boven de 110 km/h moest je echt niet komen, dan werd hij nogal zenuwachtig (lees onstabiel) De overstap op de C8 ging niet vanzelf. Eigenlijk helemaal geen fijne auto om mee te rijden en heel veel technische problemen mee gehad. Maar met de caravan er achter? Perfect! Nooit ook maar iets van onstabiel weggedrag gemerkt ook niet bij + 110 km/h. Nu lees ik dat jou tourer stabieler is dan je oude C5 maar dat doorhangen van de achterkant wel een probleem is. Heb zelf nog niet met de wokkel C5 en caravan gereden. Over 2 weken gaan we het proberen en ik ben benieuwd hoe dat gaat in vergelijking met de C5 1 en de C8. Ook ik denk na over vervangende achterveren maar wacht mijn eerste ervaring (paar dagen weg in eigen land) even af. Misschien kunnen we een groepsaankoop doen :lol:

josh schreef:
De diesel reed op de snelweg motorisch rustiger en bij de benzine heb ik een rotgevoel bij 120km per uur omdat het motorgeluid vraagt/schreeuwt om een hogere versnelling en bij de Hdi was dat totaal niet.
Gelukkig is de radio veeeeeeel beter dan de c5-1 dus maakt weer veel goed.

Ook ik vind dat "de Tourer veel toeren" maakt bij 120 km/h.
Meer dan de C8 en de oude C5. Zelfs voor mijn gevoel veel meer dan de C1 van mijn vrouw (maar dat is een 3 cilinder). Ook ik wil wel eens naar een 6e versnelling. Helaas... die zit er niet op.
Ik heb van horen zeggen dat veel nieuwe Citroen's (en ook andere auto's waarschijnlijk) meer toeren maken omdat dan de uitstoot lager zou zijn. Natuurlijk maakt een HDI minder toeren dan een benzine auto. Jij hebt een dubbel groot verschil.

Ik had trouwens niks te klagen over de radio in de eerste C5. Klonk bij mij prima eigenlijk. Misschien zelfs wel beter dan in de huidige maar ik ben tevreden.

01 okt 2012 14:07
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]