Re: Net een C5 gekocht....

Nou het is zover. Gisteren de C5 opgehaald en de eerste rit naar huis en vandaag al weer naar mijn zus voor de verjaardag.... ja ja kerstkindje
Jammer van dat pokkeweer want niet eens de mogelijkheid om hem eens goed in te richten ha ha. En die oude carkit die erin zit moet er ook nog uit.
Wat zoeft dat lekker. Ik was best tevreden over mijn Alfa 156. Die stuurt veel strakker en had een pk of 40 meer bij 200kg minder maar toch is dit meer mijn ding. Morgen lekker op pad en als het beetje droog is met de honden naar het bos.
Een aantal dingen vielen mij echter wel op die ik bij de eerste rit niet had. Er zit geen sportstand op de vering. Dacht dat iedere C5 die had maar schijnbaar niet dus. Welke HA heb ik dan? 2 3 3+ ofzo??
Bij de garage werkte de Break achterruit prima en nu doet ie niets meer..... Maar weet echter ook niet of ik die wel zou gaan gebruiken als ie het wel deed.....
Tijdens de proefrit ging er een gong bij het inschakelen achteruit. Dacht O mooi parkeerhulpkes maar nu blijken die er niet op te zitten. Zal toch een aftermarket setje worden dan want was er bij de Alfa (ook zelf erop gezet) wel erg aan gewend geraakt.
Een ander snufje dat er dacht ik standaard op zou moeten zitten is de wegklappende spiegels maar die krijg ik niet aan het werk. Kan dat met de lexia zijn uitgezet?
Zou met spiegelknopje in linkerportier instelbaar zijn. Deze kan volgens mij alleen van links naar rechts bij mij.
Ben er ook achter dat ik geen grotere auto meer mag kopen of moet hier aan het verbouwen. Zij kan nog net door het pad naar achteren achter de garage.
Heb nog geen foto's behalve mijn avatar. Is nu wel erg vies weer en zij (is toch een Dame?) is al weer lekker vies.
Tot slot viel mij op dat de olietemperatuurmeter nauwelijks uit de hoek komt. Is natuurlijk koud weer maar na 20km is ie net in het witte. MHeeft de C5 een oliekoeler die je af zou kunnen plakken?
De rest van mijn technische vragen zal ik maar in de betreffende forumdelen stellen om dit draadje niet verder te vervuilen ha ha
LEUK HE!!! NIEUW SPEELTJE!!!!!