Re: Inhouden motor op LPG

Beste Klussi e en EW ,

het blijkt dat mijn gastank helemaal leeg was.
Na het vullen met LPG geen probleem meer

De ledjes bij het schakelpaneeltje gaven aan dat mijn tank helemaal vol was, dus alle vier de ledjes groen.
omdat ik en mijn vrouw samen de auto gebruiken dachten wij van elkaar dat er ...
door Peer
25 mar 2009 13:35
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 22
Weergaves: 5520
Spring naar bericht

Re: Inhouden motor op LPG

Hoi,

Ik heb een AG installatie

groet Peer
door Peer
25 mar 2009 12:41
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 22
Weergaves: 5520
Spring naar bericht

Inhouden motor op LPG

Als ik op LPG rijd en gas geef houdt de motor even in, en schakelt deze automatisch over op benzine.
Op benzine rijden geen probleem, ik heb een G3 installatie .
Mijn C5 heeft reeds 266000 km gereden.

Wie weet wat dit is?

Groet Peer
door Peer
25 mar 2009 08:31
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 22
Weergaves: 5520
Spring naar bericht

Re: C5 op LPG-G3 een aanrader of niet?

Beste Marc,
Ik rijd een C5 met een 1.8 liter motor op LPG met G3 installatie.

bouwjaar 2001 gereden km 265.000+ km gereden

tot heden een keer probleem gehad met vervangen relais gasklok en verder niets.
hij schakelde niet automatisch over van benzine naar gas , de kosten waren toen ongeveer 180 ...
door Peer
14 mar 2009 12:28
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 28
Weergaves: 9082
Spring naar bericht

Re: verlichting LCD display

Hoi harm,

dank zij jou aanwijzing is het gelukt.
ongeveer half uurtje werk
je moet inderdaad even doorzetten om het kunstof kapje welke om het display zit los te krijgen.

deze zit met een klik systeem vast, alle drie de lampjes preventief vervangen

Groet peer
door Peer
14 mar 2009 12:14
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 8
Weergaves: 2919
Spring naar bericht

Re: verlichting LCD display

Hoi Harm,

Ik heb het onderwerp gevonden zoals je schreef.

duidelijke uitleg, ga het proberen

Peer.
door Peer
12 mar 2009 15:27
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 8
Weergaves: 2919
Spring naar bericht

Re: verlichting LCD display

beste Harm

dit is niet hoopgevend.

Peer :(
door Peer
12 mar 2009 15:14
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 8
Weergaves: 2919
Spring naar bericht

Re: verv. alle sloten na diefstal autosleutels

Bij mij hebben ze verleden jaar ook sleutels gestolen en nog veel meer.

Mijn C5 1.8 is van eind 2001. toen ongeveer 250000km op teller LPG

Ik heb bij de garage een nieuwe sleutel laten bestellen, deze sleutel en mijn reserve sleutel een nieuwe sleutelcode laten geven.

het is nu wel zo dat met ...
door Peer
12 mar 2009 15:10
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 4
Weergaves: 2440
Spring naar bericht

Re: verlichting LCD display

het is het display boven op het dashbord waarvan een deel verlichting niet werkt.
dus het display welke buiten temp aangeeft en andere info,radio, cd speler,
dit is sinds enkele weken het geval
peer :cit2
door Peer
12 mar 2009 14:54
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 8
Weergaves: 2919
Spring naar bericht

verlichting LCD display

Ik heb een klein ongemakje met mijn C5 uit 2001, 265.000km op LPG,
het display is aan de linkerkant donker.

vraag.

hoe krijg ik het diplay uitgebouwd en kan ik dan een lampje vervangen?

groet van Peer :citrofiel
door Peer
12 mar 2009 14:03
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 8
Weergaves: 2919
Spring naar bericht

Re: aanjager / kachelmodule

reactie aanjager/kachel module

ik heb hier ook problemen mee gehad
aanjager ging na kleine tijd uit, tevens geen display aanduiding

Oorzaak losse soldering op connector aansluiting module, hier gaat veel vermogen door.
Even het kunstof kapje loshalen van de module en soldeerpunten van connctors ...
door Peer
13 jan 2009 15:16
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 762
Weergaves: 654990
Spring naar bericht

Re: aanjager / kachelmodule

Kachel module,

probleem met aanjager, zoals bovenstaand, deze gerepareerd bleek sodeerverbinding slecht kontakt te maken met connector aansluiting van de voeding op module,
advies voor men module vervangt even naar soldeer eilandjes kijken bij connector aansluiting

groet Peer
door Peer
05 dec 2008 08:52
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 762
Weergaves: 654990
Spring naar bericht

Re: 1.8 op LPG - 5W40 of 10W40

ik gebruik 10W40 als er olie bijgevuld moet worden
gebruik olie 0,5 liter op 2000km
mijn C5 1.8 heeft reeds de 260.000km gepaseerd
P.S. zover ik weet gebruikt men 5W40 bij koude winters denk aan -10C en kouder
door Peer
21 nov 2008 21:34
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 17
Weergaves: 10336
Spring naar bericht

Re: Onderhoud LPG G3 noodzakelijk?

Ik heb een C5 break bouwjaar eind 2001 met een 1,8 motor, G3 gas installatie
gereden km 245.000km
nog nooit onderhoud laten plegen aan mijn gas installatie.
Wel 2 jaar geleden onderdeel in gasklok vervangen was versleten.
door Peer
24 mei 2008 11:06
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 32
Weergaves: 27674
Spring naar bericht

los deurraam achter bestuurders stoel

Mijn achterdeur raam zit los /als ik raam open, valt deze naar beneden
de raam motor werkt ik denk dat raam uit houder is los geschoten
wie weet hoe ik deurbekleding los moet halen of beter nog hoe kan ik dit euvel verhelpen
wie heeft ervaring in dit probleem ?

groet Peer
door Peer
25 mei 2007 14:36
Forum: C5 PH 1&2
Reacties: 3
Weergaves: 3158
Spring naar bericht