Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Beste mede C5 rijders,
Kan iemand mij uitleggen waarom ik handmatig de hoogte van mij C5 kan instellen.
Alvast bedankt,
vr.groet
Kan iemand mij uitleggen waarom ik handmatig de hoogte van mij C5 kan instellen.
Alvast bedankt,
vr.groet
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De lage stand is niet bedoelt om te rijden, dus de auto beschermt zichzelf (vooral de uitlaat etc.) door weer naar de normale rijhoogte te gaan vanaf 10km/h. Dat het mooi staat is natuurlijk geen reden om zo te willen rijden. Maar laag parkeren is geen probleem, wel oppassen bij het wegrijden!
De lage stand is een garage stand waarbij het systeem drukloos is (op de veerpoten) noodzakelijk voor bepaald onderhoud. Daarnaast kan je in deze stand het LDS niveau aflezen. Nuttig kan de stand zijn om te beladen een wiel te verwisselen of een aanhanger aan te haken.
De enige vorm van vering die overblijft in de lage stand bestaat uit een viertal dikke rubber blokken, vandaar dus ook dat je er niet fatsoenlijk mee kunt rijden.
De rijstand is de beste onder de meeste omstandigheden, maar bij extreem slecht wegdek gaat de C5 iets omhoog (15mm) Bij snelheden boven 120km/h zakt hij iets (voor 15mm achter 10mm) voor aerodynamic en stabiliteit.
Daarnaast is er ook nog een handmatig hoge stand voor a©cht slecht wegdek, en een superhoge stand voor obstakels en onderhoud. Beide worden net als de lage stand overruled bij bep. snelheden. (40km/h en 10km/h resp.) Om te voorkomen dat mensen onterecht in de verkeerde hoogte rijden, bepaalt de compu' dat.
De lage stand is een garage stand waarbij het systeem drukloos is (op de veerpoten) noodzakelijk voor bepaald onderhoud. Daarnaast kan je in deze stand het LDS niveau aflezen. Nuttig kan de stand zijn om te beladen een wiel te verwisselen of een aanhanger aan te haken.
De enige vorm van vering die overblijft in de lage stand bestaat uit een viertal dikke rubber blokken, vandaar dus ook dat je er niet fatsoenlijk mee kunt rijden.
De rijstand is de beste onder de meeste omstandigheden, maar bij extreem slecht wegdek gaat de C5 iets omhoog (15mm) Bij snelheden boven 120km/h zakt hij iets (voor 15mm achter 10mm) voor aerodynamic en stabiliteit.
Daarnaast is er ook nog een handmatig hoge stand voor a©cht slecht wegdek, en een superhoge stand voor obstakels en onderhoud. Beide worden net als de lage stand overruled bij bep. snelheden. (40km/h en 10km/h resp.) Om te voorkomen dat mensen onterecht in de verkeerde hoogte rijden, bepaalt de compu' dat.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

V.I.P & Kalender beheerder


Berichten: 656
Lid geworden op: 29 aug 2006 00:20
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Locatie: Tilburg
De hoge stand zou je bijvoorbeeld kunnen gebruiken om heel voorzichtig door een bussluis te rijden
Heb dat met mijn BX wel eens gedaan.

Heb dat met mijn BX wel eens gedaan.
Groeten, Rob
Historie:
Historie:
- BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....

V.I.P & Kalender beheerder


Berichten: 656
Lid geworden op: 29 aug 2006 00:20
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Locatie: Tilburg
De Break kent ook nog een mogelijkheid om met een speciale knop de laadvloer ca. 10 cm omhoog of ca. 10 cm omlaag te verstellen.dromenmetopenogen schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom ik handmatig de hoogte van mij C5 kan instellen.
Dat scheelt heel veel tilgemak.
Groeten, Rob
Historie:
Historie:
- BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
*Taalpuristische modus*..manonbridges schreef:.....Dat scheelt heel veel tilgemak.....
scheelt het gemak..of...geeft het gemak??..


*....Einde taalpuristische modus*

Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Het scheelt veel tillen en het geeft gemak...
Om maar ff door te drammen... En nu geen gez**k meer over taalgebruik.... Zie de regels
Om maar ff door te drammen... En nu geen gez**k meer over taalgebruik.... Zie de regels

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 jul 2007 10:08
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Locatie: H'doorn
bij mijn C5 was het zo dat je helemaal niet kon rijden op de laagste stand, je hoefde maar iets vooruit te gaan of de vering pompte zich op... ook het wiel verwisselen ging bij mij niet echt handig op de laagste stand. er staat ook in de handleiding dat je hiervoor de vering in de hoogste stand moet hebben staanEvilTwin schreef:De lage stand is niet bedoelt om te rijden, dus de auto beschermt zichzelf (vooral de uitlaat etc.) door weer naar de normale rijhoogte te gaan vanaf 10km/h. Dat het mooi staat is natuurlijk geen reden om zo te willen rijden. Maar laag parkeren is geen probleem, wel oppassen bij het wegrijden!
De lage stand is een garage stand waarbij het systeem drukloos is (op de veerpoten) noodzakelijk voor bepaald onderhoud. Daarnaast kan je in deze stand het LDS niveau aflezen. Nuttig kan de stand zijn om te beladen een wiel te verwisselen of een aanhanger aan te haken.
Daarnaast is er ook nog een handmatig hoge stand voor a©cht slecht wegdek, en een superhoge stand voor obstakels en onderhoud. Beide worden net als de lage stand overruled bij bep. snelheden. (40km/h en 10km/h resp.) Om te voorkomen dat mensen onterecht in de verkeerde hoogte rijden, bepaalt de compu' dat.


Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ik moet hier toch eviltwin gelijk geven: in principe hoor je inderdaad wielen te wisselen in de hoogste stand: als je het wiel in een andere stand van de grond haalt, zal de auto namelijk denken dat het wiel te hoog zit en de druk van die veerbol afhalen (en dus feitelijk het wiel intrekken).Citrofreak2007 schreef: ook het wiel verwisselen ging bij mij niet echt handig op de laagste stand. er staat ook in de handleiding dat je hiervoor de vering in de hoogste stand moet hebben staan
Waar eviltwin op doelt is de klassieke hydropneumaat-wielwisseltruc: zet de auto in de hoogste stand, plaats blokken/bokken aan de kant waar je het wiel wilt wisselen en zet de auto in de laagste stand. De auto zal op dat moment de wielen aan de kant met de blokken van de grond tillen (wel voldoende stevig ondersteunen dus!!!!)
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
@EW
Waar eviltwin op doelt is de klassieke hydropneumaat-wielwisseltruc: zet de auto in de hoogste stand, plaats blokken/bokken aan de kant waar je het wiel wilt wisselen en zet de auto in de laagste stand. De auto zal op dat moment de wielen aan de kant met de blokken van de grond tillen (wel voldoende stevig ondersteunen dus!!!!)
Ik ken dit wel van de DS, maar durf het niet te proberen bij de C5.
Is er iemand die dit wel eens gedaan heeft?
Waar eviltwin op doelt is de klassieke hydropneumaat-wielwisseltruc: zet de auto in de hoogste stand, plaats blokken/bokken aan de kant waar je het wiel wilt wisselen en zet de auto in de laagste stand. De auto zal op dat moment de wielen aan de kant met de blokken van de grond tillen (wel voldoende stevig ondersteunen dus!!!!)
Ik ken dit wel van de DS, maar durf het niet te proberen bij de C5.
Is er iemand die dit wel eens gedaan heeft?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Klaverblaadje, let je wel op welke quote je laat staan en welke je weghaalt?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Sorry, maar de vraag waar het om gaat blijft hetzelfde, heeft iemand dit wel eens gedaan bij de C5?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Volgens mij heeft Citroentje weleens zoiets beschreven, op de klassieke manier.
Lijkt mij ook geen kwaad in te schuilen.... Je doet geen vreemde dingen met de auto.
Lijkt mij ook geen kwaad in te schuilen.... Je doet geen vreemde dingen met de auto.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ikke, bij een echte lekke band, maar het werkte niet.Klaverblaadje schreef:Sorry, maar de vraag waar het om gaat blijft hetzelfde, heeft iemand dit wel eens gedaan bij de C5?
Auto hoogste stand, krik opdraaien tot er net voldoende druk op staat, auto in laagste stand. Er gebeurde niks volgens mij.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
ik heb het met mijn Xantia wel een keer gedaan, daar werkte het wel
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Bij die van mij werkte het ook goed. Als je het met een krik deed, moest je die wel bij het voorwiel zetten.
C4GP 2.0 16V LPG-G3