Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
|
Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
Auteur |
Bericht |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
Inruilwaarde ! (zure grappen mogen toch ook?) Ik heb altijd bollen gereden en zal dat proberen te blijven doen. Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
09 nov 2007 23:51 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
Betrouwbaarheid? Nu weer ff zurieus, eehh, serieus...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
10 nov 2007 00:49 |
|
|
Co
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
Inderdaad, de betrouwbaarheid en waardevastheid hebben mij over de streep getrokken. Nee, effe alle gekheid op een stokje. Na wat emotieloos leaseblik (en ook niet superbetrouwbaar...) van duitse makelij mocht ik zelf weer een auto aanschaffen. De ervaringen van m'n oude BX-je van jaren gelee, deden met toch weer bij de Citroen dealert belanden..... En ja, ook de looks speelden mee. Ik vind de break er gewoon mooi uit zien. Belangrijker is de ruimte. Met m'n 2 mtr. pas ik prima achter het rad en de balzaal achter de 2e zitrij. Daarbij meegenomen dat ik voor een zeer scherpe prijs een mooie Exclusive met weinig kilometrage kon aanschaffen (het enige wat ontbreekt is een schuifdak en verwarming in de leren feautuils). Ach, een risicootje moet je durven nemen. Na een klein anderhalf jaar en 25.000 km achter de kiezen, ben ik nog steeds supertevreden. En dat zonder trubbels
|
10 nov 2007 10:11 |
|
|
Co
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
oh, enne, natuurlijk ook het onvolprezen comfort. Wat overigens een erg hoog "klaverblad-neem-snelheid" niet in de weg staat. En de caravanners onder u weten de bollen ook te waarderen, toch?
|
10 nov 2007 10:14 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
Op 1 natuurlijk de vering maar op 2 staat de mogelijkheid om zonder maatwerk een flinke hondenkennel achter in te kunnen schuiven.
Op 3 staat het feit dat de achterkant echt ontzettend mooi is (wordt helaas voor een deel weer teniet gedaan door de lelijke neus...).
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
11 nov 2007 12:28 |
|
|
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
R1200C schreef: Op 3 staat het feit dat de achterkant echt ontzettend mooi is (wordt helaas voor een deel weer teniet gedaan door de lelijke neus...). Achterkant is absoluut heel mooi en apart, je herkent een C5 break zelfs in het donker al van een afstand aan de achterkant. Alleen jammer dat het remlicht hoog zit en er geen verlichting in het handvat van de achterklep zit. Het zou wel mooi zijn geweest als je richting aangeeft dat er dan als het ware de hele linker of rechterkant knippert met een stukje op het handvat zodat je op de achterkant een pijl zou zien. Met betrekking tot de voorkant, de phase 2 vind ik minder geslaagd, maar de phase 1 vind ik er goed uit zien.
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
12 nov 2007 11:10 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
manonbridges schreef: Met betrekking tot de voorkant, de phase 2 vind ik minder geslaagd, maar de phase 1 vind ik er goed uit zien. Eens, maar ook de ph1 is maar zo-zo van voren gezien. De 2008 is dan weer een grote stap in de goede richting. Al hadden ze gerust de achterkant van de ph1 en 2 over mogen nemen
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
12 nov 2007 21:48 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
Ik blijf de neus niet mooi vinden. Hoewel van de break mooier dan van de berline. Die laatste vind in net iets te rond.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
12 nov 2007 21:51 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
EW schreef: Ik blijf de neus niet mooi vinden. Hoewel van de break mooier dan van de berline. Ik vind jouw neus wel mooi en die van jouw ook. Of mis ik iets ? gr.Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
12 nov 2007 22:33 |
|
|
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
EW schreef: Ik blijf de neus niet mooi vinden. Hoewel van de break mooier dan van de berline. Die laatste vind in net iets te rond. Deze moet je me echt effe uitleggen . Volgens mij zijn de neus van de Break en Berline hetzelfde.
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
12 nov 2007 22:40 |
|
|
Citrofreak2007
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jul 2007 10:08 Berichten: 377 Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
de lijn die doorloopt vanuit de neus is anders bij de c5 break. het gaat om het aanzicht van de neus in combinatie met de kont. de konten van een break en een limousine verschillen nogal (hoef je geen genie voor te zijn om dat te zien) en dat bepaald de uitstraling van de neus nu zijn dit ph2's maar toch kun je nog wel het verschil zien
_________________ Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
|
12 nov 2007 22:48 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
Ik zie geen verschil hoor...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
12 nov 2007 22:49 |
|
|
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
Dat gaat dan toch alleen op als je hem van de zijkant ziet, want recht van voren is er geen verschil; zijn dezelfde onderdelen volgens mij. Maar suggereer jij nou dat de neus van de phase II met name voor de break en niet voor de berline ontworpen is Van de phase I lijkt me dat namelijk sterk want de Break kwam pas een tijd later na de Berline op de markt.
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
12 nov 2007 22:54 |
|
|
Citrofreak2007
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jul 2007 10:08 Berichten: 377 Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
manonbridges schreef: Dat gaat dan toch alleen op als je hem van de zijkant ziet, want recht van voren is er geen verschil; zijn dezelfde onderdelen volgens mij. Maar suggereer jij nou dat de neus van de phase II met name voor de break en niet voor de berline ontworpen is Van de phase I lijkt me dat namelijk sterk want de Break kwam pas een tijd later na de Berline op de markt. het is idd alleen als je m een beetje schuin ziet. en ik suggereer niet dat de neus voor de break is ontworpen. die is ontworpen voor de liefhebber
_________________ Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
|
12 nov 2007 22:57 |
|
|
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Wat is de beste 'feature' aan de C5 , ... ( waarom gekocht )
Citrofreak2007 schreef: het is idd alleen als je m een beetje schuin ziet. en ik suggereer niet dat de neus voor de break is ontworpen. die is ontworpen voor de liefhebber Nou dan zal ik wel geen liefhebber van de phase II zijn
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
12 nov 2007 23:28 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|