verlies vermogen 2.0hdif 2005
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
...of zit er iets fout in de afstelling van de positiesensor op de vuldrukregelklep: Maar kan zoiets verlopen? Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 jul 2018 14:48 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Vacuum gemeten tussen 8 en 7.
De turbo druk komt kennelijk niet aan de gewenste waarde Eerste foutmelding was de gemeten laaddruk 2024 mbar de gewenste waarde was 2323 bij 2304 tr/min Tweede foutmelding was de gemeten waarde 980 mbar de gewenste waarde was 1129 bij 1408 tr/min Inmiddels de Inlaattemp sensor en de Map Sensor vervangen zonder resultaat.
Ik heb gekeken op internet hoe die verstelling van de turbo werkt en daar kan volgens mij niet zo veel aan stuk gaan, wellicht speling maar verder is het eigenlijk een heel simpel mechaniek.
Lijkt mij sterk dat de afstelling van de positiesensor verloopt.
Als de turbo verstelling dicht staat zou hij bij hoge toeren juist te veel druk moeten geven in plaats van te weinig: Geen onderdruk : schoepen geopend. Maximaal vacuüm : schoepen gesloten/-0,7 bar bij gesloten schoepen is de druk maximaal volgens mij en dat is bij lage toeren. Ik heb ook gereden met de vacuüm los gekoppeld van de turbo en dat maakte helemaal niets uit.
Zou het de turbo zelf kunnen zijn? Ik heb wel olie in het inlaattraject. Of ik heb ergens lekkage tussen turbo en motor, ik heb al eerder een slang van de intercooler lek gehad en dat zorgde voor een emissie foutmelding in mijn display nu komt er geen melding.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
10 jul 2018 17:35 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
@JW bijvoorbeeld ja, maar er zijn meer opties.
@dsuper Wat is je turbodruk in meetwaarden als je maximaal accelereert?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
10 jul 2018 18:57 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3558 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Volgens mij praten er hier mensen langs elkaar... Ik zou je adviseren om naar een deskundige monteur/garage te gaan. Wellicht is je turbo wel gaar, zit er ergens een lek o.i.d en helemaal niets mis met de sturing. Time for the specialists.... Succes.
|
10 jul 2018 19:08 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
…..BJG is zo'n deskundige/specialist En hij schreef eerder: dsuper5678 schreef: Zo weer lekker bezig geweest, helaas nog zonder oplossing. ……., ik zou het wel heel erg leuk vinden om het zelf op te lossen.
alvast bedank voor het meedenken,
Tom Dat proberen we dan ook te doen Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 jul 2018 20:49 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3558 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Helemaal mee eens maar diagnosticeren zonder de auto onder je handen wordt lastig. Begint tekst verklaren te worden per posting
|
10 jul 2018 20:57 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
10 jul 2018 21:45 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Net de wagen nog maar een keer aan de lexia gehangen en er is een storing bij gekomen. Storingcode P0299 Signaal laaddruk. Druk te laag. bij 2500 tr/min gemeten laaddruk 1023 mbar en de gewenste druk is 2300 mbar, veel te laag dus. Begin nu toch ernstig de turbo te verdenken. Sinds een tijdje floot de turbo ook behoorlijk, nu is hij helemaal stil en ik heb behoorlijk wat olie in de slangen van de intercooler aangetroffen!
Wat is de goede manier om de werking van de turbo te testen?
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
11 jul 2018 19:50 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13880 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
er zit altijd olie aan de binnenkant van de turbo leidingen , anders zou hij vast lopen. je moet is goed zien of de buitenkant van de turbo leidingen vettig zijn , ook de interkoeler goed nazien.
|
11 jul 2018 20:04 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13880 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
eigenlijk zou je een rooktest moeten doen dan ben je zeker.
|
11 jul 2018 20:44 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
De druk is atmosferisch, dus er gebeurt helemaal niets.
Je kunt redelijk eenvoudig de inlaat buis verwijderen. Daar zit geen boutje in bij de 2.0 HDI.
Dan voel je of het compressor wiel soepel draait en geen speling heeft.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 jul 2018 21:30 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Stel dat de turbo vervangen moet worden, is dat een beetje zelf te doen?
Ik heb een 2.0 hdif en daar zit volgens mij wel een boutje als ik de afbeeldingen op internet bekijk.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
11 jul 2018 23:12 |
|
|
Maarten_V
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 jun 2018 07:15 Berichten: 32
Auto: C5 3.0 v6 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 201340
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
willy4 schreef: er zit altijd olie aan de binnenkant van de turbo leidingen , anders zou hij vast lopen. je moet is goed zien of de buitenkant van de turbo leidingen vettig zijn , ook de interkoeler goed nazien. Er zit altijd olie in de olie leidingen ja. Maar het hoort niet in de luchtslangen te zitten. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
|
11 jul 2018 23:14 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ook in de luchtslangen en in de intercooler komt olie. Daar is al vaak over geschreven op dit forum.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jul 2018 23:22 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
dsuper5678 schreef: Stel dat de turbo vervangen moet worden, is dat een beetje zelf te doen?
Ik heb een 2.0 hdif en daar zit volgens mij wel een boutje als ik de afbeeldingen op internet bekijk. Dat boutje zit er meestal niet is mijn ervaring, maar het kan natuurlijk wel. Eerst eens kijken of hij echt stuk is. Zo ja, dan eerst de oorzaak zoeken, een turbo gaat nooit zomaar stuk. Vervangen is een hele klus, dat lukt niet zonder sleutelervaring en een hefbrug.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 jul 2018 23:52 |
|
|
|