Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
 verlies vermogen 2.0hdif 2005 
Auteur Bericht
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15637
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
...of zit er iets fout in de afstelling van de positiesensor op de vuldrukregelklep:
Bijlage:
afstellen 1.jpg

Bijlage:
afstellen 2.jpg

Maar kan zoiets verlopen?

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


10 jul 2018 13:48
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 17:26
Berichten: 163
Woonplaats: Hoorn
Auto: c5 2.0 HDiF automaat exclusive break
Opties: jbl pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Vacuum gemeten tussen 8 en 7.

De turbo druk komt kennelijk niet aan de gewenste waarde
Eerste foutmelding was de gemeten laaddruk 2024 mbar de gewenste waarde was 2323 bij 2304 tr/min
Tweede foutmelding was de gemeten waarde 980 mbar de gewenste waarde was 1129 bij 1408 tr/min
Inmiddels de Inlaattemp sensor en de Map Sensor vervangen zonder resultaat.

Ik heb gekeken op internet hoe die verstelling van de turbo werkt en daar kan volgens mij niet zo veel aan stuk gaan, wellicht speling maar verder is het eigenlijk een heel simpel mechaniek.

Lijkt mij sterk dat de afstelling van de positiesensor verloopt.

Als de turbo verstelling dicht staat zou hij bij hoge toeren juist te veel druk moeten geven in plaats van te weinig: Geen onderdruk : schoepen geopend. Maximaal vacuüm : schoepen gesloten/-0,7 bar bij gesloten schoepen is de druk maximaal volgens mij en dat is bij lage toeren.
Ik heb ook gereden met de vacuüm los gekoppeld van de turbo en dat maakte helemaal niets uit.

Zou het de turbo zelf kunnen zijn? Ik heb wel olie in het inlaattraject.
Of ik heb ergens lekkage tussen turbo en motor, ik heb al eerder een slang van de intercooler lek gehad en dat zorgde voor een emissie foutmelding in mijn display nu komt er geen melding.

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003
Honda st1100 pan european 1997


10 jul 2018 16:35
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 6666
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
@JW bijvoorbeeld ja, maar er zijn meer opties.

@dsuper Wat is je turbodruk in meetwaarden als je maximaal accelereert?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, E-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


10 jul 2018 17:57
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 2384
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 174kkm
Kleur: Bleu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Volgens mij praten er hier mensen langs elkaar...
Ik zou je adviseren om naar een deskundige monteur/garage te gaan.
Wellicht is je turbo wel gaar, zit er ergens een lek o.i.d en helemaal niets mis met de sturing.
Time for the specialists....
Succes.


10 jul 2018 18:08
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15637
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
…..BJG is zo'n deskundige/specialist :smt203

En hij schreef eerder:
dsuper5678 schreef:
Zo weer lekker bezig geweest, helaas nog zonder oplossing.
……., ik zou het wel heel erg leuk vinden om het zelf op te lossen.

alvast bedank voor het meedenken,

Tom


Dat proberen we dan ook te doen ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


10 jul 2018 19:49
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 2384
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 174kkm
Kleur: Bleu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Helemaal mee eens maar diagnosticeren zonder de auto onder je handen wordt lastig.
Begint tekst verklaren te worden per posting


10 jul 2018 19:57
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 17:26
Berichten: 163
Woonplaats: Hoorn
Auto: c5 2.0 HDiF automaat exclusive break
Opties: jbl pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ik zie het probleem niet Boes, het is wat mij betreft gewoon een uitdaging om dit zelf te tackelen met hulp van mensen met wellicht meer ervaring dan ik.
Inderdaad ben ik geen professioneel monteur, maar die kan ik altijd nog inschakelen als ik er helemaal niet uit kom. :smt198 :smt198 :smt017 :D

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003
Honda st1100 pan european 1997


10 jul 2018 20:45
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 17:26
Berichten: 163
Woonplaats: Hoorn
Auto: c5 2.0 HDiF automaat exclusive break
Opties: jbl pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Net de wagen nog maar een keer aan de lexia gehangen en er is een storing bij gekomen.
Storingcode P0299 Signaal laaddruk. Druk te laag. bij 2500 tr/min gemeten laaddruk 1023 mbar en de gewenste druk is 2300 mbar, veel te laag dus. Begin nu toch ernstig de turbo te verdenken.
Sinds een tijdje floot de turbo ook behoorlijk, nu is hij helemaal stil en ik heb behoorlijk wat olie in de slangen van de intercooler aangetroffen!

Wat is de goede manier om de werking van de turbo te testen?

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003
Honda st1100 pan european 1997


11 jul 2018 18:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 10813
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
er zit altijd olie aan de binnenkant van de turbo leidingen , anders zou hij vast lopen.
je moet is goed zien of de buitenkant van de turbo leidingen vettig zijn , ook de interkoeler goed nazien.


11 jul 2018 19:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 10813
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
eigenlijk zou je een rooktest moeten doen dan ben je zeker.


11 jul 2018 19:44
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 6666
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
De druk is atmosferisch, dus er gebeurt helemaal niets.

Je kunt redelijk eenvoudig de inlaat buis verwijderen.
Daar zit geen boutje in bij de 2.0 HDI.

Dan voel je of het compressor wiel soepel draait en geen speling heeft.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, E-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


11 jul 2018 20:30
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 24 jun 2013 17:26
Berichten: 163
Woonplaats: Hoorn
Auto: c5 2.0 HDiF automaat exclusive break
Opties: jbl pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: donkergrijs metalic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Stel dat de turbo vervangen moet worden, is dat een beetje zelf te doen?

Ik heb een 2.0 hdif en daar zit volgens mij wel een boutje als ik de afbeeldingen op internet bekijk.

_________________
Dspecial 1971
C5 2.0HDIF break automaat 2006
C3 1.4 automaat 2003
Honda st1100 pan european 1997


11 jul 2018 22:12
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 20 jun 2018 06:15
Berichten: 15
Auto: C5 3.0 v6 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 201340
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
willy4 schreef:
er zit altijd olie aan de binnenkant van de turbo leidingen , anders zou hij vast lopen.
je moet is goed zien of de buitenkant van de turbo leidingen vettig zijn , ook de interkoeler goed nazien.
Er zit altijd olie in de olie leidingen ja. Maar het hoort niet in de luchtslangen te zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


11 jul 2018 22:14
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15637
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ook in de luchtslangen en in de intercooler komt olie.
Daar is al vaak over geschreven op dit forum.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


11 jul 2018 22:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 6666
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
dsuper5678 schreef:
Stel dat de turbo vervangen moet worden, is dat een beetje zelf te doen?

Ik heb een 2.0 hdif en daar zit volgens mij wel een boutje als ik de afbeeldingen op internet bekijk.


Dat boutje zit er meestal niet is mijn ervaring, maar het kan natuurlijk wel.

Eerst eens kijken of hij echt stuk is.
Zo ja, dan eerst de oorzaak zoeken, een turbo gaat nooit zomaar stuk.

Vervangen is een hele klus, dat lukt niet zonder sleutelervaring en een hefbrug.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, E-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


11 jul 2018 22:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: