Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13886 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
willy4 schreef: eerst eens uitlezen met de lexia. gokken is meestal dokken heb je hem al uitgelezen? het geeft je veel informatie en je gebruikt het niet.
|
15 aug 2017 22:55 |
|
|
c5automaat
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 sep 2007 21:53 Berichten: 28 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
met uitlezen kwamen er geen bijzondere zaken uit. het is niet alleen bij stationair maar ook met het rijden. wordt vervolgt
|
22 aug 2017 10:31 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Waarmee is hij uitgelezen? Is dat met een Diagbox/Lexia gedaan, of met een standaard OBD uitlezer? De eerste geeft veel detailinfo, de tweede niet. En dat is hier wél van belang Post hier ook de foutcodes, en zo mogelijk screenshots daarvan. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 aug 2017 10:38 |
|
|
c5automaat
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 sep 2007 21:53 Berichten: 28 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Waarmee durf ik niet te zeggen, zou ik na moeten gaan.
Het evt vervangen van de stappen motor is dat zelf te doen? Semi leek. Ik heb gekeken maar de prijzen maar varieeren nogal van een tweetal tientjes tot ruim boven de € 150,=. Zijn er fabricaten aan te bevelen?
|
22 aug 2017 10:55 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Stappenmotortje zit met 3 schroefjes vast, dat gaat vast lukken. Vemo en Meat & Doria zijn prima vervangingsonderdelen en kosten maar weinig. Vaak ben je met een goede reiniging van de neus met remmenreiniger en het reinigen van de kamer in het gasklephuis al uit de brand.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
22 aug 2017 11:37 |
|
|
c5automaat
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 sep 2007 21:53 Berichten: 28 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Het reinigen met Forte heeft iets geholpen. Op benzine lichte happering met koude motor en op gas des te meer. Ook bij warme motor blijft ga happeren en op benzine niet? De stappen motor waarover eerder gesproken werd zou het met de benzine kunnen verklaren maar op gas wijst het toch naar de constatering van de injectoren. Ik ga garage contacten of eerdere uitlezingen gedaan zijn met de Lexia of anders voor de detail info.
|
24 aug 2017 10:40 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Er zijn dus nog best injectoren te verkrijgen voor jouw installatie: https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... x-gsi.htmlSowieso is dit een erg goed adres, naar het schijnt, om eerst diagnose te laten stellen voor je LPG-installatie. Want naast de injectoren kan dat gehaper ook simpelweg aan een te lage druk liggen door een verstopt filtertje of door een defect in het membraan van de verdamper. Dat soort reparaties vallen stukken voordeliger uit dan een paar nieuwe/gereviseerde injectoren. In 9 van de 10 gevallen moet je bij een LPG-probleem niet bij een normale garage of dealer zijn. Die hebben daar gewoon onvoldoende verstand van.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 aug 2017 11:53 |
|
|
c5automaat
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 sep 2007 21:53 Berichten: 28 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Dank voor de link. Het gas is niet door een reguliere garage gemeten maar de een genormeerd gasinbouwstation.
|
24 aug 2017 22:02 |
|
|
Stinger01
C5club Bikkel
Geregistreerd: 30 mei 2016 18:18 Berichten: 359 Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
De "gasboer" in de link van GW-tje is voor gaszaken mijn "huisgarage". Kees is zeer vakkundig, gaat grondig te werk en rekent zeer schappelijke prijzen.
_________________ Groet, Hans
|
24 aug 2017 22:37 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Dat wist ik! Je hoort goeie verhalen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 aug 2017 22:50 |
|
|
Lucid
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jun 2016 04:57 Berichten: 319 Woonplaats: Egmond Binnen
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Verdampere? de marktplaats advertentie is niet meer actief, dus daar is het nu niet te zien. maar Verdampere is een top plek! echt voor 100% aan te raden!
|
26 aug 2017 23:37 |
|
|
c5automaat
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 sep 2007 21:53 Berichten: 28 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Zo eindelijk de oorzaak gevonden. Na toevoegingen in de benzine, olie etc bleef probleem aanwezig. Motor reiniging inwendig gedaan, wederom olie, filter en bougies vervangen en rijden maar.
He een storingmelding, de allereerste, uitlezen en .....toch eens de bobine wisselen met aanwezige andere auto, geen probleem. Dus nieuwe bobine gemonteerd, nu 2 maanden gereden zonder problemen, gelukkig.
Helaas weer een probleem maar eerst eens kijken op het forum of hier iets over staat. (linker zijde geen airco meer, ik begreep dat dit in de kleppen van het kachelhuis zit en dan het hele dashboard er uit moet!
|
02 jun 2018 17:30 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Jij hebt een ph1. Daarbij lubbert de bedieningsas van de servo uit in de kachelklep. Het dashboard hoeft er niet uit. Er is een gemodificeerde servo met een langere as verkrijgbaar die kun je in het kachelhuis plaatsen zonder het dashboard te demonteren.
Dat wat jij hebt gevonden gaat vermoedelijk over een ph2.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
02 jun 2018 17:35 |
|
|
c5automaat
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 sep 2007 21:53 Berichten: 28 Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Dank BJG. Hoe kun je deze dan op de beste manier vervangen? Is dat zelf eenvoudig te doen?
|
02 jun 2018 21:28 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: happeren bij koude motor
Zoek daarvoor eens op het forum. Er zijn best wat draadjes over.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
03 jun 2018 16:44 |
|
|
|