Auteur |
Bericht |
roelbouwman
C5club Bikkel
Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25 Berichten: 413 Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Klaverblaadje schreef: Volgens de (Citroen) dealer en enige klanten zijn de resultaten spectaculair. Tot nu toe zijn er ca 150 apparaten in gebruik in Frankrijk en maar 1 in Nederland.
Ziet er veelbelovend uit. Weet je toevallig ook wie dat ene apparaat in NL heeft?
|
23 nov 2015 14:52 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Als ik via hun site zoek naar vestigingen, vind ik er niet een in NL. Maar ook niet in Frankrijk, waar er 150 zouden zijn.
Het zou kunnen zijn dat ze hun apparatuur aan dealers verkopen, die dan onder hun eigen naam deze waterstofbehandeling uitvoeren.
Overigens, ik vraag me af of je bij een THP niet het risico loopt van "backfire". Je laat immers hoogst brandbaar waterstof de inlaat in lopen, en dat komt dan in de inlaat heet uitlaatgas tegen via de interne klepoverlap. Lijkt me een punt van aandacht, op z'n minst. Dat staat nog los van m'n eerdere vraagteken, zie de posting hierboven.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 nov 2015 15:06 |
|
|
peterrr
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 20 jun 2009 23:12 Berichten: 108 Woonplaats: Zevenaar
Auto: prius
Opties: Executive pakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Arnold schreef: Op aanraden door GJO naar Willem Bakker gegaan. Veel problemen door slecht werk van de dealer. Deze had dingen over het hoofd gezien, met ernstige problemen als " vervolgschade ". Deze zijn allemaal snel en vakkundig door Willem Bakker opgelost.. De auto rijdt weer zoals hij/zij hoort te rijden. Wat heb je er laten doen? Granulaatreinigen of ook het vervangen van je ketting? En kun je iets over de kosten vertellen? Alvast bedankt! Peter
|
23 nov 2015 16:31 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
roelbouwman schreef: Ziet er veelbelovend uit. Weet je toevallig ook wie dat ene apparaat in NL heeft?
Ja dat staat bij de C6 specialist en Citroen dealer in Aalsmeer. Door het merkbare verschil na de behandeling verkoopt het apparaat zichzelf. Bij lopende motor hangen ze de slang in het luchtfilter en laten de motor een half uur draaien. Af en toe een beetje gas geven, en dat is het.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
23 nov 2015 16:59 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
23 nov 2015 20:00 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
23 nov 2015 20:04 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Gelukkig hoeft dit allemaal niet wanneer je op LPG rijdt
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
24 nov 2015 01:12 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
wel erg zwart wat uit de uitlaat komt. Dan maar wat CO2, krijgen de bomen ook wat te eten. Goed voor het groen.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
24 nov 2015 09:33 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
bgt schreef: Gelukkig hoeft dit allemaal niet wanneer je op LPG rijdt Dit heeft totaal niets met elkaar te maken!! De vervuiling van de THP komt van de DI en de interne EGR in combinatie met carterdruk. Een THP op LPG heeft hier exact evenveel last van. Sorry dat ik niet vriendelijk klink, maar enige kennis van zaken is handig bij het posten in dit draadje over THP problemen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 nov 2015 11:05 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Had ik idd ff wat moeten nuanceren........voor de atmosferische 2.0ltr motor.
Wat ik dan niet begrijp, zou een turbo die ook op LPG rijdt, niet een stuk minder last van vervuiling hebben dan 1 die op benzine rijdt? Natuurlijk wel meer dan een niet turbo maar toch een stuk minder dan benzine of diesel.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
24 nov 2015 11:18 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
De vervuiling heeft te maken met de motorconstructie en niet met de brandstof zoals ik al zei. Verdiep je maar eens in de THP daar is meer dan genoeg over geschreven in dit draadje. En verder staat het internet vol met verhalen hierover.
Dit is overigens niet alleen bij de THP maar ook de TFSI en soortgelijke motoren.
Verder is bij interne EGR en indirect ingespoten motoren het rijden op LPG minder gunstig voor de klepvervuiling omdat LPG deze vervuiling niet weg kan spoelen. Maar omdat de motor eerst nog even op benzine loopt levert dat in de regel geen problemen op.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 nov 2015 11:56 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Nou je hier toch bent: hoe kijk jij tegen die "waterstof-cleaning" aan, bij een THP?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 nov 2015 12:09 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik weet het (nog) niet. Ik moet me daar nog even wat meer in verdiepen.
Vooralsnog heb ik het idee dat de aanslag in de inlaat en op de inlaatkleppen hierdoor niet zal verdwijnen omdat de waterstof eigenlijk in de cilinder verbrandt. Dus daar zal het zeker effect hebben.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 nov 2015 12:47 |
|
|
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ben ik ook slachtoffer ?
In 10.000 kilometer heb ik al twee keer een liter olie bij moeten vullen. Omdat ik de auto pas in april aangeschaft heb met 50.000 op de teller en ik een jaar garantie heb ben ik terug gegaan met deze klacht naar de dealer. Nu blijkt er een lichte olie lekkage te zijn aan het kleppendeksel (pakking) Die wordt nu vervangen. Daarna wordt de motor intern gereinigd (Vooral achterzijde waar blijkbaar de meeste vervuiling zit en opnieuw opgevuld met olie. Daarna moet ik een aantal weken/maanden gaan rijden en opnieuw terug naar de dealer waar opnieuw de hoeveelheid olie wordt bepaald om te kijken of er nog steeds een verhoogd verbruik is. Dit alles volgens voorschrift van de importeur.
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
02 dec 2015 15:04 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik zie eigenlijk 2 issues:
Gewoon in de inlaat waterstof injecteren terwijl de lucht eerst door de turbo moet lijkt me een riskante aanpak.
Verhoging van de verbrandingstemp heeft vooral effect "downstream" dus in cylinder, uitlaat en kat. Deposits op de binnenkant van de klep brandt het misschien weg, op het inlaatspruitstuk en de klepstelen......
Ik zou meer iets zien in preventief engine flushen met Forte valve cleaner voor DI motoren (en ook dat spul moet je denk ik na de turbo injecteren.....) Ik snap eigenlijk niet dat dit niet al lang preventief voorgeschreven wordt.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
02 dec 2015 15:43 |
|
|
|