wokkelvering <<>> HP vering discussie
Auteur |
Bericht |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Menno schreef: Een HP zakt echt niet door Ik vond het ook al gek idd. Wist niet dat er andere C5en zijn met zilveren dakrails.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
21 jun 2012 11:07 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
chathanky schreef: Volgens mij zijn de voordrukken achter een stuk lager.
25 bar voor de ha3+ en 31 bar voor de ha3. De middenbol achter is voor de ha3+ idd 44 bar. JW-NHS schreef: ...die zijn niet wezenlijk anders bij de C5 Break: voor 52-57 bar (afhankelijk van de uitvoering), achter 44 bar. Wat de nominale en maximale druk in het systeem is weet in niet precies.
Groet, JW Waar heb jij gevonden dat die achterbollen van de Break 25 resp 31 bar voordruk hebben? In mijn CitDoc DB versie hebben alle Breaks achter hoekbollen met 44 bar voordruk..... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 jun 2012 12:04 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Ik had het idd over een berline. http://www.pourchier.com/uploads/IFHS%2 ... 5-2006.pdfMaar wat zie je dan als punt van maximale last waarbij de wagen op hoogte komt? De druk ligt tussen de 80 en 140 bar pompzijdig.
|
21 jun 2012 18:51 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Heb je zelf al wat zitten rekenen, op basis van de gedachtegangen hierboven neergepend?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 jun 2012 21:49 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Nee er valt weinig aan te rekenen. Ik denk ook niet dat bij de break het membraan halverwegen zit in de rijstand. En of dat bij de berline dan wel zo is? ik heb m`n twijfels.
Als iemand de diameters van de cilinders kent (oppervlakte nog beter) en het leeggewicht op de assen kom je verder. En dan nog zit je achter met de vraag of er een overbrenging is van cilinder tot de aangedreven as.
|
21 jun 2012 21:55 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Bij de break boven het midden en bij de berline meer in het midden.
|
21 jun 2012 22:06 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Heb je het bericht verwijderd JW?
|
21 jun 2012 22:07 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Of dat membraan precies in het midden zit maakt niet zoveel uit.
Waar het om gaat is dat er globaalweg bij een belasting die het dubbele is van het normale gewicht op de achteras, een grens bereikt wordt. Daarboven is de druk in het systeem niet hoog genoeg meer om de auto aan de achterkant omhoog te drukken. Mijn C5 Break weegt zo'n 1600 kg, ongeveer de helft daarvan drukt op de achteras. Dat zou betekeken dat bij iets van 800 kg extra gewicht in de achterbak, waarbij dat gewicht alleen de achteras belast, die grens bereikt zou worden.
En als eerder aangegeven, dit is een globale berekening, de werkelijkheid zal ongetwijfeld wat afwijken.
Overigens, de toegestane maximale belading van mijn C5 is 600kg.....
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 jun 2012 22:14 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
En daarmee blijft de wagen netjes recht, of niet? Wel van belang is als je het wil benaderen hoeveel druk het systeem moet geven om de wagen onbelast recht op z`n pootjes te zetten. en dat weet je echt niet en valt er ook weinig over te zeggen wat de maximale balasting zou kunnen zijn van je veersysteem. Een eerdere benadering van de xantia is geen goede benadering als je niet weet waar het membraan zich bevindt bij een onbelast voertuig.
|
21 jun 2012 22:19 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Kwestie van uitproberen dus...dan is alle theorie overbodig.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
21 jun 2012 22:41 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
We zien je bevindingen met buitengewone belangstelling tegemoet Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 jun 2012 00:14 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Ploffie schreef: Kwestie van uitproberen dus...dan is alle theorie overbodig. Ik wil wel helpen laden en steentjes tellen hoor. Zeg maar waar en wanneer.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
22 jun 2012 07:16 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Morgenmiddag bij jou?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
22 jun 2012 17:24 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Helaas, morgen een gezellige dag.
Maar meestal ben je welkom om je auto voor dat doel hier voor te rijden!
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
22 jun 2012 19:09 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Mijn auto??? Nee joh, daar moet je 10 jaar oude bakken voor gebruiken, straks gaat er iets kapot.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
22 jun 2012 19:58 |
|
|
|