Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jan 2010 23:16
Auto: C5 Break 2.0i 16v aut. Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Heb nu al een aantal achter elkaar storing automaat. Alle lampjes die te maken hebben met de automaat branden en de bak schiet in een noodloop waarbij de hoogste versnelling niet meer inschakelt. Gebeurt ook iedere keer op hetzelfde moment na een paar kilometer als de weg het toelaat om boven de 60 km/h te rijden. Dan even stoppen om de motor af te zetten, weer opnieuw te starten en dan de rest van de dag geen probleem. Schakelt dan verder prima. Iemand ervaring met dit probleem? Is er een bedrijf (automatenspecialist) in de buurt van Eindhoven aan te raden die me hierbij kan helpen?
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zoek eens op automaat klepjes ( solenoid ) ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan


Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Hegru Veldhoven en vragen om Citroën specialist Theo - avondwerker - eens te laten kijken.
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jan 2010 23:16
Auto: C5 Break 2.0i 16v aut. Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Bedankt voor de reacties. Ik heb een afspraak gemaakt met Hegru om de klepjes te laten vervangen nadat mij duidelijk was gemaakt dat daar vaak het probleem zat. Ik laat nog even weten of dat inderdaad de oplossing is. Geen goedkope reparatie. Maar ja, als je automaat wil rijden weet je van tevoren dat dit extra kost.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Het is iig voordeliger dan een complete revisie, hoop dat het hiermee wordt opgelost ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jan 2010 23:16
Auto: C5 Break 2.0i 16v aut. Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Ik heb de auto bij Hegru gebracht en die heeft de foutmelding uitgelezen. Het was een tijdelijke fout van de automaat waar ze niks aan hadden. Ze konden ook geen garantie geven dat met het uitwisselen van de klepjes het probleem verholpen zou zijn. Bij de helft van de gevallen had het succes maar met de andere helft met dezelfde klanchten niet. Er werd ook gezegd dat een dealer met hetzelfde antwoord zou komen, omdat de auto na stoppen, motor afzetten en weer starten daarna voor de rest van de dag niet meer in de noodloop komt. De bak zelf schakelt verder prima, geen slip of harde overgangen. Het zal waarschijnlijk een elektronisch probleem zijn wat moeilijk te achterhalen is. Ik vond het wel heel fair van Hegru dat ze me deze info gaven en niet meteen tot vervangen overgingen. Iemand nog suggesties of ervaring met dit probleem?
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Stekerverbindingen die misschien slecht contact maken.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Mag ik misschien je vin nummer via pb??
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Wellicht goed nieuws voor je in PB 
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jan 2010 23:16
Auto: C5 Break 2.0i 16v aut. Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Ik heb de kleppen laten vervangen bij Autrans in Tilburg. Toen ik daar kwam hadden ze dag daarvoor 5 C5's met hetzefde probleem gerepareerd. Blijkbaar een veelvoorkomend probleem. Er is ook nieuwe olie in gedaan en de software heeft een update gekregen omdat de kleppen die er nu inzitten anders aangestuurd worden. Niet echt een klusje voor de doe-het-zelver dus. De bak schakelt weer geweldig. Inclusief olie en update was ik 600 Euro kwijt. Ik vroeg nog of het in de noodloop schieten schade kon doen aan de bak. Ja dus. De bak blijft dan hangen in de 3e versnelling. Je rijdt dan ook weg in zijn 3. Hierdoor loopt de temperatuur van de olie flink op (door slip) en als je in een file komt of in de stad rijdt kunnen koppelingen verbranden met een totale revisie als gevolg (meer dan 2000 Euro). Dus als de bak ik de noodloop komt meteen aan de kant van de weg (of wat later als je tussen de 60 en de 80 kunt doorrijden) en het contact af. Bij mij was dan het probleem voor die rit over. En dan toch maar zo snel mogelijk laten repareren.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Zeer correct verhaal! Geen woord van gelogen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

