
Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
BJG schreef:
WackoH schreef:
BJG schreef:
Bij de 90 pk ontbreekt de intercooler (dat zal wel het grootste verschil in vermogen veroorzaken).
De intercooler veroorzaakt ongeveer 4% vermogenswinst bij de 'oude' 2 liter HDi.
De rest van het verschil komt van de variabele turbo, maar vooral van de regeling van het motormanagement.
De 2.0HDi heeft geen variabele turbo, noch als 90pk, noch als 110pk. Zie eerder aangehaald draadje. Het verschil is een slimme wastegate (110) vs een domme wastegate (90). De motorregeling kan bij een 2.0HDi90 niet direct ingrijpen op de turbodruk, omdat de turbo dom is.
@jinxx, we gaan in cirkels hier. Zoek eerst maar eens op VIN, want blijkbaar zie je iets aan voor de intercooler die je dus niet hebt, als je idd de HDi90 hebt.
Het VIN is te vinden op de auto (oa. voorruitonderrand, onder de achterbank) of op je kentekenbewijs.
De eerste letters zijn VF7 (=Citroën) daarna volgt de code voor model/type/motor/bak. Voor de berlines geldt:
Voor de HDi90 is dat DCRHYB
Voor de HDi110 is dat DCRHZB
Voor de HDi110 bva4 is dat DCRHZE
Voor de Breaks vervang je DC voor DE. Motorcodes zijn gelijk.