Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Nou nou HARM Tijd voor een anti agressie training

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Yup, verboden.
Je kunt natuurlijk zeggen dat het (vanuit Citroën) is vanwege een CYA-policy, brandstoffen en smeermiddelen voldoen aan bepaalde standaards en daarop is het systeem getest, maar niet op allerhande toevoegingen in te hoge doses. Maar ik denk ook richting Mennos argument: kwakzalverij moet niet bevordert worden.
Praktisch gezien kan je natuurlijk zeggen dat alle brandstoffen additieven bevatten, maar het verschil is dat een paar ml van een concentraat op een volle tank makkelijker te doseren is voor een fabrikant van brandstof, die bijmengt op een tankwagen van 40m3 of meer, dan een particulier die bijmengt op 40L à 80L. Gasten als Forte vangen dit op door in een flesje van 250ml ook hooguit 5ml actieve ingredienten (o.a oplosmiddelen) te stoppen, de rest is meestal tweetakt brandstof of andere petrochemische resten die makkelijk verbranden en redelijk dun zijn. Het risico van oplosmiddelen in het HD brandstofcircuit is dat er dingen loskomen, die niet los moeten komen.
"Baat het niet dan schaadt het niet" is ook geen goed argument; mn het Fap kan behoorlijk verstoord raken door zwavel en andere resten. Het is niet voor niks dat er strenge eisen zijn aan brandstoffen (ULSD) en aan smeermiddelen (oa "low ash").
Bekijk ook eens het Eolys-circuit. We weten exat wat daar in zit en wat het doet. Het doseren (enkele ml op een volle tank!) gebeurt mbv een computer en een speciaal pompje, waarom zou je dan als fabrikant goed vinden dat mensen zo maar wat zooi bijmengen?
NB Citroën is al vele malen toegeeflijker dan andere fabrikanten, want die accepteren niet eens dat je op LPG rijdt
Je kunt natuurlijk zeggen dat het (vanuit Citroën) is vanwege een CYA-policy, brandstoffen en smeermiddelen voldoen aan bepaalde standaards en daarop is het systeem getest, maar niet op allerhande toevoegingen in te hoge doses. Maar ik denk ook richting Mennos argument: kwakzalverij moet niet bevordert worden.
Praktisch gezien kan je natuurlijk zeggen dat alle brandstoffen additieven bevatten, maar het verschil is dat een paar ml van een concentraat op een volle tank makkelijker te doseren is voor een fabrikant van brandstof, die bijmengt op een tankwagen van 40m3 of meer, dan een particulier die bijmengt op 40L à 80L. Gasten als Forte vangen dit op door in een flesje van 250ml ook hooguit 5ml actieve ingredienten (o.a oplosmiddelen) te stoppen, de rest is meestal tweetakt brandstof of andere petrochemische resten die makkelijk verbranden en redelijk dun zijn. Het risico van oplosmiddelen in het HD brandstofcircuit is dat er dingen loskomen, die niet los moeten komen.
"Baat het niet dan schaadt het niet" is ook geen goed argument; mn het Fap kan behoorlijk verstoord raken door zwavel en andere resten. Het is niet voor niks dat er strenge eisen zijn aan brandstoffen (ULSD) en aan smeermiddelen (oa "low ash").
Bekijk ook eens het Eolys-circuit. We weten exat wat daar in zit en wat het doet. Het doseren (enkele ml op een volle tank!) gebeurt mbv een computer en een speciaal pompje, waarom zou je dan als fabrikant goed vinden dat mensen zo maar wat zooi bijmengen?
NB Citroën is al vele malen toegeeflijker dan andere fabrikanten, want die accepteren niet eens dat je op LPG rijdt
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
helder, met name die FAP was voor mij een crusiale vraag. De xantia 2.1TD had dat allemaal nog niet.
Harm, welk product gooide jij op advies van de dealer in je tank?
En eh, ik heb kort geleden nog trainingen "omgaan met agressie" gegeven in ziekenhuizen, aan deurwaarders in opleiding, beveiliggings beambten, docenten MBO.
Is geen "anti agressie traing" hoor. Die moeten mensen als Edwin48 weer volgen
Tijdens een meeting wil ik je wel eens helpen hoor

Harm, welk product gooide jij op advies van de dealer in je tank?
En eh, ik heb kort geleden nog trainingen "omgaan met agressie" gegeven in ziekenhuizen, aan deurwaarders in opleiding, beveiliggings beambten, docenten MBO.
Is geen "anti agressie traing" hoor. Die moeten mensen als Edwin48 weer volgen
Tijdens een meeting wil ik je wel eens helpen hoor
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Wij personeel van Defensie worden juist opgeleid om agressie te tonen indien nodig en nu moet ik weer op een cursus beheersing.
Ikke niet meer begrijpen

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24



