Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Zakken van de neus 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zakken van de neus
Ik merk vaak wel dat de auto wat omhoog komt nadat ik in ben gestapt, maar dacht altijd dat dat is om die 95 kilo van mij te compenseren :D


31 maart 2011 15:50
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zakken van de neus
Dat heb ik ook hoor,!

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


31 maart 2011 19:31
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 dec 2010 16:24
Berichten: 72
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zakken van de neus
Ik vind dat juist wel charmant, dat een beetje zakken of stijgen van de neus bij het ontgrendelen van de auto, alsof ze je begroet. De kinderen vinden het ook prachtig: kijk pap, hij gaat omhoog (of omlaag). Maar het is heel gangbaar bij die van mij.


12 apr 2011 19:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zakken van de neus
Ik noem het "wakker worden" :smt023

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


13 apr 2011 10:00
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zakken van de neus
Beste,

Dat doet mijn dame ook hoor maar ik heb er nooit over gedacht als een probleem. De xantia deed dat ook en ik heb een DS gehad die zakte in twee nachten tot volledig op haar buik zonder ook maar een drup hydraulic te lekken. Volgens mij is dat net de hydraulic waardoor ze wat zakt of stijgt.

Het is al eerder gezegd, het is de charme. Net of ze je in de ochtend begroet.....

Geen lek plekken op de oprit, geen zorgen maken.

Groet,

Andre


14 apr 2011 22:32
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zakken van de neus
De oudere systemen zijn sowieso niet te vergelijken met de C5 (elektr. pomp, elektr kleppen).
Daarnaast hoort een Xantia of Xm Ph.II ook niet te zakken (die hebben anti-zink: SMAC).

De oudere versies lekken vrijwel altijd druk via het remsysteem. In eerste instantie wordt dit opgevangen door de restdruk in de accumulatorbol, tot die leeg is.

Bij de DS/SM vindt de grootste lekkage plaats via de remcompensatorbrug onder het pedaal, bij de rest -vanaf GS- via de remkrachtbegrenzer op de achterremmen. Vandaar dat ze altijd eerst achter zakken.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


15 apr 2011 13:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.