Auteur |
Bericht |
Mik Figaro
V.I.P.
Geregistreerd: 20 okt 2007 17:35 Berichten: 418 Woonplaats: Delluft
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Het is de lage, dus die nóg slechter bereikbaar is dan die andere 
_________________ Vriendelijke groet, Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
|
08 apr 2011 21:39 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Logisch... wet van Murphy... 
_________________ Johan
|
08 apr 2011 22:01 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Oke, bedankt voor de vermelding. ik heb in tussen tijd al het midden console eruit gehaald. Dat ging nog even met veel moeite om dat ik de 2 schroefjes niet direct kon localiseren. Maar die blijken dus tussen de onderkant van het midden console en zeg maar de afwerkplaat van de pook (automaat) te zitten. Al met al een lastig punt. Maar tot zover is de missie geslaagd nu nog het motortje verwijderen. Groet, Roberto
|
09 apr 2011 16:56 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Hoi, Nog even een update. Het motortje los kunnen krijgen met een flexible schroevendraaier waar op een dopbitje nr6 op zat. Het motortje zat maar met 2 schroeven vast volgens mij als ik de foto bekijk moeten er 3 op kunnen. Maar het motortje draaide in ieder geval als ik aan de temp. knop draaide. De as van de klep is inderdaad behoorlijk beschadigd. ik kon de klep met behulp van een schroevendraaier nog wel heel makkelijk verdraaien. en als ik dan los liet klapte de as (klep) weer terug in de koude stand als het goed is. In ieder geval komt die stand overeen met de stand van het tandwiel van het motortje, en die heb ik in de koudste stand stop gezet. ik heb de foto's bij gevoegd. ik moet nu alleen even kijken hoe ik het vast ga zetten (lijmen?) of iets aan het tandwiel maken zodat het goed klem in de as komt te zitten? Suggestie's?
Groet,Roberto
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
10 apr 2011 00:05 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
zou het bij mij dit ook kunnen zijn? omdat de airco het nu waarschijnlijk niet doet ,hoor ook wel eens een ratel bij aanzetten van de motor, weet niet of dat zo hoort , heb daar eerst geen erg in gehad. Kleppen doen het wel goed wat de standen betreft ,ook de warme en koude lucht werkt goed (niet de ijskoude ).. 
|
10 apr 2011 08:53 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Mijn airco een paar weken geleden laten vullen. Gister weer niet echt koel in de auto. 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
10 apr 2011 10:46 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
kom is tot bij mij
|
10 apr 2011 10:56 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Kan jij dat in een daggie oplossen denk je?
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
10 apr 2011 10:59 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
toch wat er fout is,naar gelang wat er stuk is en vooraardig is
|
10 apr 2011 11:04 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Ik heb dus de bewuste motor los en als ik dat bekijk komt die (zoals op pag 8 ook al word verteld) tandwiel niet overeen met de stand van de as. Ik heb dit bekeken door een foto van de as uit te printen en daar boven op het motortje te leggen. Ik zal een foto bij sturen. Maar nu is de vraag hoe kan ik het tandwieltje van het asje los krijgen? het is allemaal van kunststof! Of moetik het motortje openmaken en dan alles weer correct verdraaien? Misschien heeft iemand hierin al ervaring vandaar de vraag.
ik hoop dat de foto's iets duidelijk maken.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
10 apr 2011 14:31 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Er staat mij vaag bij dat iemand een jaar geleden hetzelfde probleem aanroerde en daar een oplossing voor zocht en ook vond. (dacht ik) Even flink zoeken op het forum. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
10 apr 2011 14:43 |
|
 |
Mik Figaro
V.I.P.
Geregistreerd: 20 okt 2007 17:35 Berichten: 418 Woonplaats: Delluft
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Dat was ik, zie pagina 11 van dit draadje, bovenaan.
Het motortje laat zich simpel van het tandwielkastje verwijderen door voorzichtig de klemmetjes uit te buigen. Dan kun je simpelweg het tandwiel naar de juiste stand verdraaien en het motortje weer op de tandwielkast klikken.
Zorg er wel voor, dat het motortje in de stand "koud" staat, dat is ook de stand waarin de klep vanzelf valt als het motortje is verwijderd.
_________________ Vriendelijke groet, Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
|
10 apr 2011 15:07 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Hallo.
Ok direct even op pag 11 gekeken en inderdaad vorzichtig losgehaald.
uitkijken voor het veertje etc. Maar het tandwiel in de juiste positie verdraaid en alles weer voorzichtig in elkaar gedrukt. Nu nog even het terug plaatsen. ik denk dat ik iets van een lijm ga gebruiken die iets uitzet bij het uitharden om het tandwiel goed klem te zetten in de as. Of komt er dan teveel druk op de as zodat hij niet meer kan draaien?
|
10 apr 2011 15:41 |
|
 |
Mik Figaro
V.I.P.
Geregistreerd: 20 okt 2007 17:35 Berichten: 418 Woonplaats: Delluft
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Wat voor veertje bedoel je? Ik kan me niet herinneren dat ik er een tegenkwam..
Ik heb zelf een lijm gebruikt die niet zozeer uitzet, maar wel flexibel blijft.
Een lijm die uitzet geeft wel een risico dat de as inderdaad zodanig wordt uitgedrukt dat-ie gaat aanlopen..
_________________ Vriendelijke groet, Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
|
10 apr 2011 17:48 |
|
 |
roberto
C5club Fan
Geregistreerd: 02 maart 2010 14:06 Berichten: 67 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Het veertje zit om het asje waarop ook het plastic tandwieltje met meeneem mechanisme zit.(inwendig dus) Maar als je het heel langzaam van elkaar haalt dan kan er niets gebeuren.
Wat het lijm betreft dacht ik zelf aan een soort epoxylijm dat is eerst zacht en gaat daarna uitharden. Ik denk dan zijn ook de eventuele holtes tussen het asje en het tandwiel weer opgevuld wat mij dan weer steviger lijkt. Alleen ik ben inderdaad bang dat het ook naar buiten gaat drukken waardoor dan weer het asje zwaarder gaat draaien.
Nou ja ik ga morgen eens met een "lijm specialist" praten eens kijken wat die ervan zegt je hoort het nog wel.
Groetjes, Roberto
|
10 apr 2011 18:06 |
|
 |
|