Bij mijn vorige Xantia had ik Vredestein Snowtrac 2. Minieme geluidstoename, maar wel hetzelfde slechte natte remgedrag.
Adri
Mijn superdelux Nankang winterbanden zijn ook H. Dus die stickerverplichting geldt ook voor mij. Maar waar geldt deze regel? Alleen in Duitsland?JWHofnar schreef:Als je auto harder kan dan je winterbanden toestaan moet je
een stickertje op je voorruit plakken. Zodat je niet per ongeluk ietsje te hard rijdt.
Winterbanden moet je verkopen eind November en inkopen in Juni/Juli.luc schreef:Bedankt voor de tip![]()
Ik heb ze zojuist verkocht met 60 euro winst![]()
![]()
Doet alles weer een beetje minder pijn
Klaverblaadje schreef:Zet ze even op marktplaats, die ben je zo kwijt.
Het plaatsen van banden met een te lage snelheidscodering is overal illegaal, alleen in Duitsland is men zo gewend aan winterbanden met te lage codering dat men al honderd jaar stickers plaatst om geen boete te krijgen of erger nog, van de weg gehaald te worden. Ze waren er simpelweg nooit in V, nu is dat echter geen excuus meer.Breeze schreef:Mijn superdelux Nankang winterbanden zijn ook H. Dus die stickerverplichting geldt ook voor mij. Maar waar geldt deze regel? Alleen in Duitsland?
Citaat uit de Duitse Wiki.EvilTwin schreef:[Het plaatsen van banden met een te lage snelheidscodering is overal illegaal, alleen in Duitsland is men zo gewend aan winterbanden met te lage codering dat men al honderd jaar stickers plaatst om geen boete te krijgen of erger nog, van de weg gehaald te worden.
Zou het kunnen dat jij je vergist. Sprak hij heel voorzichtigAnders als bei Sommerreifen ist es bei Winterreifen auch erlaubt, abweichend von den einzuhaltenden Angaben des Fahrzeugscheines, Reifen mit niedrigerem Geschwindigkeitsindex einzusetzen. Dabei ist wieder die M&S-Kennzeichnung ausschlaggebend
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Naar de letter van de wet heb je geen conflict.Klaverblaadje schreef:Als je met met 180km banden op een 210km auto rijdt heb je dus een conflict.
En dat is dus niet zo.Klaverblaadje schreef:Als je met met 180km banden op een 210km auto rijdt heb je dus een conflict.
Met M+S banden kom je dus volgens de Duiste WVW onder de verplichting uit de juiste banden te monteren zolang als je een sticker plaatst en niet harder rijdt dan mag volgens de codering. Maar ook hier gaan ze dus de fout in met "winterbanden". Zoals al eerder gezegd de Duitse wet misbruikt dat M+S logo omdat het toevallig in een EU regeling terecht is gekomen als voorbeeld van een speciale band. De desbetreffende EU regeling noemt winterbanden, zonder exact te zeggen wat dat zijn en hoe ze gemarkeerd zijn, maar zegt er wel bij dat een echte specificatie daarvan gewenst is.Breeze schreef:Citaat uit de Duitse Wiki.Zou het kunnen dat jij je vergist. Sprak hij heel voorzichtigAnders als bei Sommerreifen ist es bei Winterreifen auch erlaubt, abweichend von den einzuhaltenden Angaben des Fahrzeugscheines, Reifen mit niedrigerem Geschwindigkeitsindex einzusetzen. Dabei ist wieder die M&S-Kennzeichnung ausschlaggebend.