Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
Auteur |
Bericht |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
Draadje voor discusie en welles nietes van deze set hier. WilfredenElke schreef: Heb je foto's van het geheel. Is het een kastje of software die je zelf op de C5 kunt laden of moet je het ergens tussenplaatsen. Ik heb nog steeds op de planning staan de C5 langs clemens te gaan voor de verlaging, maar wellicht is dit ook een goede optie. Heb je zelf al de verlaging uitgevoerd, en wat zijn de bevindingen?
Ik moet trouwens nog steeds naar de ET kijken van de 18" maar die staat aan de binnenzijde dus nog geen gelegenheid gehad. Ik weet trouwens bijna zeker dat het ET18 is.
Groet, Wilfred Eemspoort schreef: Heb je misschien een plaatje van het aangebodene? Ben toch wel erg nieuwsgierig waar ik dan voor betaal, zeg maar. Gr. Ed SanderJ schreef: ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat je de dealer ook kan vragen de wagenhoogte softwarematig aan te passen. Volgens mij waren er een paar mensen die dat gedaan hadden (en weer ongedaan gemaakt ook geloof ik). JW-NHS schreef: Als je op deze wijze de wagenhoogte vermindert, wordt de invering van de auto met 35 mm verminderd, de uitvering wordt met hetzelfde bedrag vergroot. Bij mechanische verlaging monteer je kortere, en ook wat hardere of progressievere veren. Dat laatste gebeurt niet bij de C5, de bollen blijven immers dezelfde. Door deze aktie zal de vering eerder op z'n aanslagen terecht komen. De enige manier om dat te voorkomen is bollen met lagere druk monteren, en daarmee gaat dan het comfort omlaag.
Groet, JW jtbakker schreef: wacht met spanning op de fotos zodra deze gereed zijn
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
31 okt 2009 18:16 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
En is er niet iets zoals extra veren tussen de stootblokkken te zetten zoals ze hebben als je een trekhaak met caravan hebt tegen extra doorzakken, C5 zakt wel niet door maar om het zweef gevoel teniet te doen? niet voor mij hoor,maar om het verhaal verder te omzeilen Ik kan mij voorstellen dat sommige zeeziek worden.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
31 okt 2009 18:20 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
Als je 'm minder wilt laten in- en uitveren moet je er bollen onderzetten met een lagere druk. Of de middenbollen permanent uitschakelen....
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
31 okt 2009 18:33 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
Ik begrijp dus dat dit setje het stangetje tussen sensor en de "draaias" van de as hoogte variabel in lengte maakt en zo je computer fopt.
Als je echter toch al aan dat stangetje loopt te hannessen, dan kun je ook de bevestiging van het stangetje op die as ietsje verdraaien met hetzelfde effect. Dat is de manier waarop je volgens het boekje de zaak afstelt (lees de computer fopt als je hem lager wilt).
In beide gevallen moet je er van onderen bij, evenveel werk, dus ik zie het nut van het setje niet helemaal.
In de computer afstellen is nog makkelijker, maar alleen mogelijk op de ph1
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
31 okt 2009 23:09 |
|
|
SanderJ
V.I.P.
Geregistreerd: 12 jul 2009 10:23 Berichten: 248 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
exroosje schreef: In de computer afstellen is nog makkelijker, maar alleen mogelijk op de ph1
Dat bedoelde ik dus
|
31 okt 2009 23:26 |
|
|
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
Dit kon wel eens een interessant stukje worden. Gr. Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
01 nov 2009 00:58 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
exroosje schreef: Ik begrijp dus dat dit setje het stangetje tussen sensor en de "draaias" van de as hoogte variabel in lengte maakt en zo je computer fopt.
Als je echter toch al aan dat stangetje loopt te hannessen, dan kun je ook de bevestiging van het stangetje op die as ietsje verdraaien met hetzelfde effect. Dat is de manier waarop je volgens het boekje de zaak afstelt (lees de computer fopt als je hem lager wilt).
In beide gevallen moet je er van onderen bij, evenveel werk, dus ik zie het nut van het setje niet helemaal.
In de computer afstellen is nog makkelijker, maar alleen mogelijk op de ph1 zowel het klooien aan een stangetje als het verdraaien van het manchet is zo grof dat een fijnafstemming (+/-5 à 10mm) via de Lexia altijd noodzakelijk is. Dus na het storten voor Duitse malware kun je alsnog naar de dealer. Pure oplichting als je het mij vraagt.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
04 nov 2009 18:05 |
|
|
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
ah dus nu blijkt dat ik eigenlijk opgelicht ben. en zou ik nu dan naar de dealer moeten, hij staat nu dus lager wat moet er dan bij de dealer nog gebeuren?? ik baal nu eigenlijk wel wat
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
12 nov 2009 00:18 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
Opgelicht is een groot woord, uiteindelijk heb je verstelbare stangetjes besteld en gekregen. Alleen hebben ze gebruik gemaakt van je onwetendheid dat er ook andere methodes zijn om gewenste variabiliteit in de afstelling te krijgen.
Het is vergelijkbaar met een verzekeringsadviesur die je iets aansmeert wat je niet nodig hebt (maar op zich wel een goed product.) Oplichting is pas het als als hij (vrijwel) al je premie in eigen zak steekt en dus niet levert.
En ja, het is wel een boel geld voor een variabel stangetje. Verkoper is er niet armer van geworden denk ik.
Maar onderdelen zijn wel vaker belachelijk duur. Vooral originele....
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
12 nov 2009 15:54 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
het is oplichting omdat het:
-niet doet wat het zegt (zonder lexia geen fijnafstemming dus kan je er alleen grof de hoogte mee beïnvloeden) -niets toevoegt aan funtionaliteit (het verdraaien vh manchet geeft dezelfde werking) -duur is voor wat het feitelijk is (een instelbaar stangetje)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
12 nov 2009 21:48 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
En daar aan toe te voegen: met deze aanpassing verander je het bereik van de vering Een klassieke wokkel-verlaging-met-hardere-veren zorgt er voor dat je de vering over dat nieuwe bereik kunt blijven gebruiken, maar bij een bollenkar is dat niet zo. Door 'm te verlagen verminder je de invering, terwijl de uitvering groter wordt. Dat gaat niet goed, bij het inveren zal de auto op z'n aanslagen komen, tenzij je tezelfdertijd de bollen aanpast en daar minder stikstof in stopt. Dán zal de vering "korter worden" en kun je gebruik maken van de verlaging. Maar waarom koop je dan eigenlijk een bollenkar? Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 nov 2009 22:27 |
|
|
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
Wat zijn eigenlijk de standaard hoogte's gemeten over het hart van het wiel van de grond tot aan de spatbordrand
en is dit bij alle modellen gelijk Ph-1 2.0 16 of de V6, of zit hier nog verschil in.
De mijne staat nu op 70 cm rondom, ik heb eens gehad op 68,5 maar kreeg wel het idee dat hij korter veerde.
het verschil kun je wel zien in mijn draadje (zie mijn onderschrift " mijn C5 " en dan pagina 10)
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
12 nov 2009 22:45 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
ms-c5 schreef: Wat zijn eigenlijk de standaard hoogte's gemeten over het hart van het wiel van de grond tot aan de spatbordrand het simpele antwoord is: dat hoor je zo niet te meten. Ik heb in een ander draadje de exacte procedure wel eens beschreven, kort gezegd: de hoogte is gedefinëerd van de grond tot de subframes (onder de auto dus) je dient hiervan de gemeten halve bandhoogte eraf te trekken; dus met een andere bandenmaat of spanning staat het hart van de as tov de auto nog steeds op dezelfde plaats, maar de bovenrand vd band tov het spatbord staat anders. Da's dus geen referentie. je dient twee keer te meten, -eerst afgeregeld van onder, dan van boven (door met de hand de auto iets in te duwen/op te tillen en de hydrauliek terug te laten regelen). -als de auto zo maar geparkeerd staat is er geen garantie dat hij exact op rijhoogte staat.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
13 nov 2009 21:42 |
|
|
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
oke, duidelijk, maar in wat is dan de standaard hoogte van b.v 2.0 16V en een V6 of is dit gelijk.
gemeten vanaf de grond tot aan het subframe, met de standaard wielen.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
13 nov 2009 22:06 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Verlagingset Citroen C5 t/m 2003 hier bepraten
viewtopic.php?p=133384#p133384Code: H1=R1-L1, met L1 = 140mm +/-6mm en H2=R2-L2, met L2 = 73mm +/- 6mm voor de exact plaats waar je H1 en R1, H2, R2 dient te meten, dien je pag 212 en 213 van het document (2000) C5.pdf te bekijken. Een ding mist er hier en dat is dat je eigenlijk beide hoogtes twee maal moet meten, een keer gemeten nadat de auto van onder naar de rijhoogte gecorrigeerd heeft en een keer van boven. (induwen/optrekken, vasthouden, auto laten corrigeren, loslaten, corrigeren, meten) NB het rollen is ook om te voorkomen dat plakkende remmen de hoogte beïnvloeden, dus remmen (JUIST de handrem) los. Bovendien staat er een foutje, L1 is twee keer gespecificeerd, L2 is 73mm (+/- 6mm) zie post.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
14 nov 2009 14:43 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|