Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 stationair onrustige loop 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht stationair onrustige loop
Hey ,Na nu een weekje met de C5 gestuurt te hebben,is mij opgevallen dat de motor stationair onrustig loopt zodra hij warm is.De toerenteller zie je ook een beetje op en neer gaan en soms schokt het een beetje in de auto.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Nu de auto in ieder geval toch terug moet naar de garage voor de inbouw van de nieuwe cc zodra dat binnen is, dan kunnen kunnen ze dit ook meteen wel even na kijken.
Zou in ieder geval leuk zijn om vooraf een idee te hebben wat het probleempje zou kunnen zijn.

Gr Edwin.

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


16 okt 2006 18:00
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Stappenmotor ??

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


17 okt 2006 09:08
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Of watertemperatuur sensor (hier mee wordt ook de stappen motor gerelgeld) stappenmotor regelt de de bypass over de gasklep en hier meer het stationair toeren tal

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


19 okt 2006 20:32
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey, Ik zal het ze voor leggen als ik er weer heen ga voor de cc.
Zouden ze dit eigenlijk kunnen zien als ze de auto op de computer aansluiten :?:

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


20 okt 2006 06:59
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Edwin schreef:
Zouden ze dit eigenlijk kunnen zien als ze de auto op de computer aansluiten :?:


Als de temperatuurmeter geen vreemde waarde maar wel soms de verkeerde aangeeft (slecht contact) dan zie je dat op de computer niet.
Wel kun je de temperatuur life uit lezen op de Computer. dus als je het probleem hebt als je de computer hebt aan gesloten, zou je wat moeten kunnen zien als het aan de temperatuurmeter licht

Overigens is het allemaal theoreties wat ik hier boven allemaal vertel.
Wel heb ik de temperatuur een keer wel een vervangen door een potmetertje (variable weerstand) en dan hoor je de stappen motor verstellen als je de weerstand veranderd. Als je hem los trekt krijg je een vreemde waarde op de diagnose computer (-99C) en een fout melding en begint te koelventilator flink te draaien.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


21 okt 2006 10:47
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey,met de temperatuurmeter lijkt mij niets mis,die staat gewoon netjes stil onder het midden.Laat je de auto een tijd stationair draaien dan geeft hij ong halverwege aan.
Het schommelende toerental heeft hij trouwens ook bijvoorbeeld bij 2000 of 3000 toeren.

Edwin

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


22 okt 2006 09:01
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht onrustig stationair lopen
Ben benieuwd hoe het is afgelopen met die onrustig lopende motor.

Heb namelijk hetzelfde in C5 2.0, onrustig stationair lopen soms wat stoterig.

Heb nieuwe software gekregen, stappenmotor 3x gereinigd, nieuwe klepstoters, nieuwe bobine en bougies en is als laatste geflushed. Maar het heeft geen zier geholpen.

De dealer kan niets vinden en zegt dat het acceptabel is en dat er verder niets aan te doen is. Dit is mijn 5e Citroen maar heb dit nog nooit meegemaakt. Het is net een rijdende massagestoel. Vooral in files is het erg vervelend.

Vandaar dat ik benieuwd was of het probleem is opgelost.


22 nov 2006 15:07
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Edwin schreef:
Hey,met de temperatuurmeter lijkt mij niets mis,die staat gewoon netjes stil onder het midden.Laat je de auto een tijd stationair draaien dan geeft hij ong halverwege aan.
Het schommelende toerental heeft hij trouwens ook bijvoorbeeld bij 2000 of 3000 toeren.

Edwin


Het zijn kleine temperatuur schomelingen die je niet ziet op de temperatuurmeter maar waar op wel de stappen motor die het stationair toeren tal regelt op regageerd.

Wat het is weet ik niet, maar het zou een slecht contct kunnen zijn van de temp meter of de terug koppeling van de stappen motor.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


22 nov 2006 21:56
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey ,goed dat jullie er over beginnen :oops: .Ik had het voorgelegt aan de dealer en die hebben er naar gekeken en die kunnen niets vinden en zeggen dat er niets aan te doen valt en dat het schommelen normaal is.Toch vind ik het schokje dat hij geeft een beetje vreemd, wat je moet zien als rrrrrrrrrschokjerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrschokje rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrschokjerrrrrrrrrrrrrrrenz.(eigenaardigheidje van het beestje kwam het op neer)
Nu sinds een een klein weekje de nieuw cc er in zit begint me op te vallen dat de motor nu soms ook niet altijd meer naar het juiste stationair toerental terugvalt als je van het gas af gaat hij blijft soms ff hangen op ong 1100 toeren om dan opeens terug te vallen naar het juiste toerental :? Misschien dat dit allemaal wel met elkaar in verband staat.
Toch nog maar een keertje terug denk ik.

Gr Edwin

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


22 nov 2006 22:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
De auto is volgens de dealer (in Zoetermeer) eergisteren naar een zgn Citroen specialistenavond geweest en dat men daar vond dat het acceptabel is.

Het is heel jammer dat daar dan niemand is die het probleem kan oplossen. Dat is niet erg vertrouwen wekkend.

Volgens mij is het na het flushen zelf iets meer geworden. Je zit voor een stoplicht of in de file continue te shaken.

Ondanks dat het een fijne auto is en mijn 5e Citroen, begin ik nu toch een beetje het vertrouwen in Citroen te verliezen.
De auto is nu 6x naar de dealer teruggeweest en ondanks dat zij erg bereidwillig geweest zijn vinden zij het nu acceptabel (zonder dat er maar iets is verbeterd) dan sta je toch een beetje met je rug tegen de muur.

Ben dan ook erg benieuwd of dit probleem vaker is voorgekomen en of iemand er een oplossing voor heeft gevonden. Kunnen ze de Citroen specialisten nog iets leren.


23 nov 2006 00:37
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Edwin schreef:
rrrrrrrrrschokjerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrschokje rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrschokjerrrrrrrrrrrrrrrenzelkaar in verband staat.
Toch nog maar een keertje terug denk ik.

Gr Edwin


Daalt of stijgt het toeren tal bij het schokje, als het het eerste is en en het is zeer kort, dan lijkt het op het overslaan van het de onsteking.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


23 nov 2006 10:59
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
Daalt of stijgt het toeren tal bij het schokje, als het het eerste is en en het is zeer kort, dan lijkt het op het overslaan van het de onsteking.


Tja das moeilijk te zeggen,de naald beweegt gewoon constand een beetje onrustig en afentoe voel je en klein schokje maar dat is niet echt waarneembaar met een duidelijke terugval van het toerental.

Gr Edwin

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


25 nov 2006 09:19
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij mij is het eenzelfde geval stationair staat ie wat te wiebelen met schokjes tussendoor. Ook op de op de meter is niet veel uitslag te zien.
Nadat de auto is geflushed is het nu zo, je staat stil 5 tellen en denk je zo hoort het te zijn en dan begint ie weer. Het is na het flushen wel iets minder intens geworden.
Maar zat gisteren 2 uur in de file op de A2 maar dan wordt het echt wel vervelend.

groet
foxy fox
:)


25 nov 2006 17:47
Antwoord met een citaat
Bericht stationair lopen
Ik had het zelfde probleem met mijn c5 2.0 het probleem zat bij mij in een vuile egr klep deze heb ik goed schoongemaakt daar na kon ik de auto niet meer weer


02 dec 2006 08:15
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 04 okt 2006 12:49
Berichten: 73
Woonplaats: Toivala/Finland
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey,waar vind ik die klep/hoe ziet die er uit?

Gr Edwin

_________________
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78


02 dec 2006 22:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.