Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Hey ,Na nu een weekje met de C5 gestuurt te hebben,is mij opgevallen dat de motor stationair onrustig loopt zodra hij warm is.De toerenteller zie je ook een beetje op en neer gaan en soms schokt het een beetje in de auto.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Nu de auto in ieder geval toch terug moet naar de garage voor de inbouw van de nieuwe cc zodra dat binnen is, dan kunnen kunnen ze dit ook meteen wel even na kijken.
Zou in ieder geval leuk zijn om vooraf een idee te hebben wat het probleempje zou kunnen zijn.
Gr Edwin.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Nu de auto in ieder geval toch terug moet naar de garage voor de inbouw van de nieuwe cc zodra dat binnen is, dan kunnen kunnen ze dit ook meteen wel even na kijken.
Zou in ieder geval leuk zijn om vooraf een idee te hebben wat het probleempje zou kunnen zijn.
Gr Edwin.
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Als de temperatuurmeter geen vreemde waarde maar wel soms de verkeerde aangeeft (slecht contact) dan zie je dat op de computer niet.Edwin schreef:Zouden ze dit eigenlijk kunnen zien als ze de auto op de computer aansluiten
Wel kun je de temperatuur life uit lezen op de Computer. dus als je het probleem hebt als je de computer hebt aan gesloten, zou je wat moeten kunnen zien als het aan de temperatuurmeter licht
Overigens is het allemaal theoreties wat ik hier boven allemaal vertel.
Wel heb ik de temperatuur een keer wel een vervangen door een potmetertje (variable weerstand) en dan hoor je de stappen motor verstellen als je de weerstand veranderd. Als je hem los trekt krijg je een vreemde waarde op de diagnose computer (-99C) en een fout melding en begint te koelventilator flink te draaien.
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Hey,met de temperatuurmeter lijkt mij niets mis,die staat gewoon netjes stil onder het midden.Laat je de auto een tijd stationair draaien dan geeft hij ong halverwege aan.
Het schommelende toerental heeft hij trouwens ook bijvoorbeeld bij 2000 of 3000 toeren.
Edwin
Het schommelende toerental heeft hij trouwens ook bijvoorbeeld bij 2000 of 3000 toeren.
Edwin
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78

Ben benieuwd hoe het is afgelopen met die onrustig lopende motor.
Heb namelijk hetzelfde in C5 2.0, onrustig stationair lopen soms wat stoterig.
Heb nieuwe software gekregen, stappenmotor 3x gereinigd, nieuwe klepstoters, nieuwe bobine en bougies en is als laatste geflushed. Maar het heeft geen zier geholpen.
De dealer kan niets vinden en zegt dat het acceptabel is en dat er verder niets aan te doen is. Dit is mijn 5e Citroen maar heb dit nog nooit meegemaakt. Het is net een rijdende massagestoel. Vooral in files is het erg vervelend.
Vandaar dat ik benieuwd was of het probleem is opgelost.
Heb namelijk hetzelfde in C5 2.0, onrustig stationair lopen soms wat stoterig.
Heb nieuwe software gekregen, stappenmotor 3x gereinigd, nieuwe klepstoters, nieuwe bobine en bougies en is als laatste geflushed. Maar het heeft geen zier geholpen.
De dealer kan niets vinden en zegt dat het acceptabel is en dat er verder niets aan te doen is. Dit is mijn 5e Citroen maar heb dit nog nooit meegemaakt. Het is net een rijdende massagestoel. Vooral in files is het erg vervelend.
Vandaar dat ik benieuwd was of het probleem is opgelost.

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Het zijn kleine temperatuur schomelingen die je niet ziet op de temperatuurmeter maar waar op wel de stappen motor die het stationair toeren tal regelt op regageerd.Edwin schreef:Hey,met de temperatuurmeter lijkt mij niets mis,die staat gewoon netjes stil onder het midden.Laat je de auto een tijd stationair draaien dan geeft hij ong halverwege aan.
Het schommelende toerental heeft hij trouwens ook bijvoorbeeld bij 2000 of 3000 toeren.
Edwin
Wat het is weet ik niet, maar het zou een slecht contct kunnen zijn van de temp meter of de terug koppeling van de stappen motor.
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Hey ,goed dat jullie er over beginnen
.Ik had het voorgelegt aan de dealer en die hebben er naar gekeken en die kunnen niets vinden en zeggen dat er niets aan te doen valt en dat het schommelen normaal is.Toch vind ik het schokje dat hij geeft een beetje vreemd, wat je moet zien als rrrrrrrrrschokjerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrschokje rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrschokjerrrrrrrrrrrrrrrenz.(eigenaardigheidje van het beestje kwam het op neer)
Nu sinds een een klein weekje de nieuw cc er in zit begint me op te vallen dat de motor nu soms ook niet altijd meer naar het juiste stationair toerental terugvalt als je van het gas af gaat hij blijft soms ff hangen op ong 1100 toeren om dan opeens terug te vallen naar het juiste toerental
Misschien dat dit allemaal wel met elkaar in verband staat.
Toch nog maar een keertje terug denk ik.
Gr Edwin

Nu sinds een een klein weekje de nieuw cc er in zit begint me op te vallen dat de motor nu soms ook niet altijd meer naar het juiste stationair toerental terugvalt als je van het gas af gaat hij blijft soms ff hangen op ong 1100 toeren om dan opeens terug te vallen naar het juiste toerental

Toch nog maar een keertje terug denk ik.
Gr Edwin
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78

De auto is volgens de dealer (in Zoetermeer) eergisteren naar een zgn Citroen specialistenavond geweest en dat men daar vond dat het acceptabel is.
Het is heel jammer dat daar dan niemand is die het probleem kan oplossen. Dat is niet erg vertrouwen wekkend.
Volgens mij is het na het flushen zelf iets meer geworden. Je zit voor een stoplicht of in de file continue te shaken.
Ondanks dat het een fijne auto is en mijn 5e Citroen, begin ik nu toch een beetje het vertrouwen in Citroen te verliezen.
De auto is nu 6x naar de dealer teruggeweest en ondanks dat zij erg bereidwillig geweest zijn vinden zij het nu acceptabel (zonder dat er maar iets is verbeterd) dan sta je toch een beetje met je rug tegen de muur.
Ben dan ook erg benieuwd of dit probleem vaker is voorgekomen en of iemand er een oplossing voor heeft gevonden. Kunnen ze de Citroen specialisten nog iets leren.
Het is heel jammer dat daar dan niemand is die het probleem kan oplossen. Dat is niet erg vertrouwen wekkend.
Volgens mij is het na het flushen zelf iets meer geworden. Je zit voor een stoplicht of in de file continue te shaken.
Ondanks dat het een fijne auto is en mijn 5e Citroen, begin ik nu toch een beetje het vertrouwen in Citroen te verliezen.
De auto is nu 6x naar de dealer teruggeweest en ondanks dat zij erg bereidwillig geweest zijn vinden zij het nu acceptabel (zonder dat er maar iets is verbeterd) dan sta je toch een beetje met je rug tegen de muur.
Ben dan ook erg benieuwd of dit probleem vaker is voorgekomen en of iemand er een oplossing voor heeft gevonden. Kunnen ze de Citroen specialisten nog iets leren.

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Daalt of stijgt het toeren tal bij het schokje, als het het eerste is en en het is zeer kort, dan lijkt het op het overslaan van het de onsteking.Edwin schreef:rrrrrrrrrschokjerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrschokje rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrschokjerrrrrrrrrrrrrrrenzelkaar in verband staat.
Toch nog maar een keertje terug denk ik.
Gr Edwin
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Tja das moeilijk te zeggen,de naald beweegt gewoon constand een beetje onrustig en afentoe voel je en klein schokje maar dat is niet echt waarneembaar met een duidelijke terugval van het toerental.Daalt of stijgt het toeren tal bij het schokje, als het het eerste is en en het is zeer kort, dan lijkt het op het overslaan van het de onsteking.
Gr Edwin
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78

Bij mij is het eenzelfde geval stationair staat ie wat te wiebelen met schokjes tussendoor. Ook op de op de meter is niet veel uitslag te zien.
Nadat de auto is geflushed is het nu zo, je staat stil 5 tellen en denk je zo hoort het te zijn en dan begint ie weer. Het is na het flushen wel iets minder intens geworden.
Maar zat gisteren 2 uur in de file op de A2 maar dan wordt het echt wel vervelend.
groet
foxy fox

Nadat de auto is geflushed is het nu zo, je staat stil 5 tellen en denk je zo hoort het te zijn en dan begint ie weer. Het is na het flushen wel iets minder intens geworden.
Maar zat gisteren 2 uur in de file op de A2 maar dan wordt het echt wel vervelend.
groet
foxy fox


Ik had het zelfde probleem met mijn C5 2.0 het probleem zat bij mij in een vuile egr klep deze heb ik goed schoongemaakt daar na kon ik de auto niet meer weer

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland