Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 sport knop 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
c5maarten schreef:
De derde generatie van het veersysteem [..]

Dus kort samengevat schakel je het comfort uit dmv het selecteren van de sport knop


sorry maarten maar dit is echt onzin.

Dit ook:
Citaat:
Dit is zonde wat hiermee doe je het veersysteem de das om en mis je in mijn ogen toch een hoop comfort.


HA3+ kent idd twee standen, HARD en ZACHT. Het is niet de sportknop die dit bepaalt, maar de HA compu.

Afhankelijk van een aantal parameters (stuuruitslag, snelheid, remdruk, invering etc.) schakelt de compu tussen de twee standen. Met de Sportknop áán liggen de grenswaarden iets anders. Het gevolg is dat de compu iets vaker en iets eerder naar HARD gaat.

In de praktijk rijd je ongeveer 5% van de tijd in HARD, met de sportknop ong 10%.
ZACHT is ongeveer 20% zachter dan gewoon HA3.
HARD is ong 20% harder dan een C5 met gewoon HA3, bovendien is er een sterk anti-rol effect. (maar niet te vergelijken met het Activa systeem)

Citaat:
Het lijkt dan dat de wagen een stuk directer en meer gevoel met het wegdek heeft.


Dat is deels suggestief. Uiteindelijk maakt de stand geen verschil omdat bij noodsituaties (hard remmen, ESP) en scherpe manoeuvres het HA3+ altijd naar HARD schakelt. De besturing blijft ook gelijk.

Bij haardspeldbochten voel je wel dat de auto net iets eerder naar hard gaat, en dat je dus iets minder rol hebt.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


30 maart 2009 11:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Beste EvilTwin.. ik wil jou kennis en wijsheid niet tegenspreken!

Maar ik heb het verschil tussen sport en de normale HA3+ mode getest, thans mijn vader.Zo doende voelt hij echt elke hobbel of bobbel 10x erger dan dat ik dat zelf voel.

We hebben een Corolla met conventionele veren en een C5 met HA3+. Mijn pa kan zonder problemen in de C5 plaatsnemen om een rondje te maken over de boulevaard. In de corolla stapt hij na 1 straatje weer uit!

Het verschil tussen sport en normaal kan hij ook voelen, met name achterin de auto wordt het veer gedrag anders zegt hij. Ik heb een blinde test gedaan door aan hem te vragen in welke stand we nu rijden... zonder dat hij de knoppen kon zien!

Het verschil tussen sport en normaal kon hij vijlloos vertellen. Dit zijn mijn ervaringen met de sportknop! Met hem nu dus in deze toestand in de auto.. rijd ik uiteraard niet meer in sport om het zweefgehalte te vergroten!

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


30 maart 2009 11:43
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2008 22:07
Berichten: 121
Woonplaats: Ridderkerk
Auto: C5 2.0 HDiF Break Exclusive
Opties: JBL, Xenon, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10696
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 175000
Kleur: Hmmm Ganache (EFB)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Volgens mij werkt het zo:

HA3 heeft per as 2 veerbollen, HA3+ heeft per as een extra (3e) bol. Die extra bol zorgt in comfortstand voor extra stikstofvolume (wat dus meegeeft en resulteert in zachtere vering). In sportstand worden die extra bollen afgesloten waardoor alleen het volume van de 2 bollen per as nog veert. Dat afsluiten gebeurt misschien niet zo I/0 en zeker niet als het systeem zelf ingrijpt, maar eventjes voor het principe. ;)
De hoogteregelaars functioneren los van dit principe dus volgens mij blijven die gewoon reageren op snelheid en wegdek.
Het verbruik heeft geen enkel verband met de sportstand van de vering, maar wel met de sportstand van een automaat natuurlijk.
Wat betreft wel of geen HA3+ (met dank aan ET):
het is motor/bak afhankelijk op de Ph.II
Wel Hydractive 3+
V6 bva6
2.2HDi136 bva4
2.0HDi(F)138 bva6
2.2HDiF173 (bvm6, bva6)

slechts Hydractive 3
1.8-16v
2.0-16v (bvm, bva)
1.6HDiF110
2.0HDi(F)138 bvm6

dus een 2.2HDi136 Ligne Prestige heeft het wel, maar een 2.0HDiF138 bvm6 Exclusive niet.

_________________
Ex BX19TZI, Xantia 2.0i SX, Xantia Break 2.0 Turbo CT VSX.
Blijvertje: Dspecial 1970


30 maart 2009 13:27
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Mag ik even meedenken, want 1 ding is mij nu onduidelijk.

De vering van de Xm is zo langzamerhand een open boek voor mij, dus ik begrijp er wel iets van.

Als ik dit zo lees werkt dit HA3+ zo'n beetje hetzelfde als het hydractief in een Xm, en dan natuurlijk zoals dat op de latere modellen is toegepast, HA2 dus.
Niet die aan/uit sport knop zoals de HA1 kent maar met solenoides die aan de hand van verschillende parameters de vering hard en weer soepel laten worden.

Maar nu lees ik dat HA3 slechts wielbollen heeft en HA3+ een extra bol zoals de HA2 op de Xm.
Maar als HA3 geen extra bol heeft, hoe kan deze dan het veerkakrakter veranderen?

En is er ergens een bron om iets meer te lezen over het HA3 en HA3+?

Edit: ik heb er al wat over gevonden...

http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_7/N ... _7%2F60%2F

En als ik het goed begrijp is er weinig hydractiefs aan HA3, alleen dat de wagenhoogte zich aanpast. :smt017

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


30 maart 2009 18:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
EvilTwin schreef:
Afhankelijk van een aantal parameters (stuuruitslag, snelheid, remdruk, invering etc.) schakelt de compu tussen de twee standen. Met de Sportknop áán liggen de grenswaarden iets anders. Het gevolg is dat de compu iets vaker en iets eerder naar HARD gaat.


Dus je levert wel comfort in, het is maar net hoe je het bekijkt want de wagen zal sneller naar een stuggere "hardere" stand overschakelen welke ik als minder comfortabel ervaar, maar dit is ieder voor zich.

Tja mijn omschrijving van uitschakelen is idd een beetje ongelukkig gekozen nu ik het zo terug lees, maar de rest wat er staat is niet onwaar/onzin!

Ploffie schreef:
En is er ergens een bron om iets meer te lezen over het HA3 en HA3+?


http://www.citroenet.org.uk
Hier vind je veel info over de c5

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


30 maart 2009 19:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Gerard schreef:
Wel Hydractive 3+
V6 bva6
2.2HDi136 bva4
2.0HDi(F)138 bva6
2.2HDiF173 (bvm6, bva6)

slechts Hydractive 3
1.8-16v
2.0-16v (bvm, bva)
1.6HDiF110
2.0HDi(F)138 bvm6



Even mierenneuken misschien maar mijn ex had wel een sportknop en was een 2.0-16v bva :smt017 :?:

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


30 maart 2009 20:25
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Dat was dan ook een PH1 Wimmie, Gerard heeft het hier over de PH2 ;)

Gerard schreef:
het is motor/bak afhankelijk op de Ph.II

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


30 maart 2009 20:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Menno schreef:
Dat was dan ook een PH1 Wimmie, Gerard heeft het hier over de PH2 ;)


Oeps :oops: :oops: :oops:
Mijn ph.II heeft inderdaad geen sportknop :smt203

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


30 maart 2009 20:28
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Is dus ook weinig meer dan een veredelde BX :lol:

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


30 maart 2009 20:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Ploffie schreef:
Is dus ook weinig meer dan een veredelde BX :lol:


:smt021

:mrgreen:

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


30 maart 2009 21:15
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Auwa!

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


30 maart 2009 21:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Ploffie schreef:
Als ik dit zo lees werkt dit HA3+ zo'n beetje hetzelfde als het hydractief in een Xm, [..]
als ik het goed begrijp is er weinig hydractiefs aan HA3, alleen dat de wagenhoogte zich aanpast.
[..]
Maar nu lees ik dat HA3 slechts wielbollen heeft en HA3+ een extra bol zoals de HA2 op de Xm.
Maar als HA3 geen extra bol heeft, hoe kan deze dan het veerkakrakter veranderen?


Dat kan dus ook niet. De term Hydractive slaat op electronisch gestuurd HP. Dat slaat dus bij de C5 HA3 op de hoogte, niet de veerkarakteristiek. Op de Xm doet de elektronica alleen de veerkarakteristiek. De hoogteregeling is nog klassiek. HA3+ is lijkt vwb. de werking van de variabele veerkarakteristiek idd op HA2.

C5maarten schreef:
Dus je levert wel comfort in, het is maar net hoe je het bekijkt want de wagen zal sneller naar een stuggere "hardere" stand overschakelen welke ik als minder comfortabel ervaar, maar dit is ieder voor zich.


Dat kan je voelen, maar het is nog altijd maar 10% van de tijd. Als je netjes rijdt, merk je het verschil met de "comfort" stand niet zo dat het oncomfortabel wordt.

Citaat:
Tja mijn omschrijving van uitschakelen is idd een beetje ongelukkig gekozen nu ik het zo terug lees, maar de rest wat er staat is niet onwaar/onzin!


Grotendeels wel, ik stel voor dat je de diverse draadjes op citroen-forum.nl er eens op na leest. Het verhaal van het wegdek en de 1min periode slaat gewoon niet op de HA3+ werking (HARD-ZACHT) maar op de automatische hoogteregeling die ook al in HA3 zit.

Je beschrijft bovendien twee settings (comfort en dynamisch :? ), maar in werkelijkheid gaat het dus om HARD/ZACHT en kan de bestuurder die NIET selecteren. Dat doet de compu.

Je moet gewoon realiseren dat de comfort stand en de sportstand gelijk zijn in die zin, dat in BEIDE standen de computer nog altijd bepaalt of de vering HARD (2bollen per as, doorlaat afgesloten) of ZACHT is (doorlaat open, drie bollen per as doen mee) daardoor is het indirect wel de bestuurder die bepaalt hoe soepel de auto aanvoelt, maar niet dmv. dat knopje.

Citaat:
http://www.citroenet.org.uk
Hier vind je veel info over de c5.


Prachtige site, maar pas een beetje op met UK-info, net als de Belgische importeur wil de Engelse nog wel eens zijn eigen draai geven aan technische beschrijvingen van Citroën, zonder die écht te begrijpen.

Citaat:
Maar ik heb het verschil tussen sport en de normale HA3+ mode getest, thans mijn vader.


Als jij of je vader het verschil merkt dan moet je dus over de grenswaarden zijn gegaan, dat wil zeggen, te hard geremd, opgetrokken, de bocht in, etc.
De Sportstand doet niets meer dan de grenswaardes verleggen. Blijf je daaronder dan is de Sportstand net zo soepel als de "comfort"-stand.

Omdat de HARDE stand een time-out kent, kan het dus zijn dat je op een inspannend stukje weg veel meer dan 10% van de tijd in HARD rondrijdt, bijv als je iedere 30sec de HARDE stand triggert.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


30 maart 2009 22:16
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Eigenlijk heb ik dat gewoon op een weg met klinkers getest, volgens mij is dat geen abnormale omstandigheden waardoor het HA3+ systeem in de "HARDE" modus zou gaan.

Wanneer wij met onze caravan op pad gaan, gaat de wagen standaard in de sport stand. Je kunt merken met een caravan van 1500KG dat ie bij hobbels de auto minder duwt. ALs je de wagen in de normale stand zet dan merk je duidelijk als je een drempel pakt bijvoorbeeld dat de carvan meer doorleunt (een soort wip wap effect geeft aan de auto).. in de sport modus is dit bijna niet merkbaar. Ik kan me enigsinds indenken dat dit wel onder de "abnormale omstandigheden" valt.. zoals jij zegt.. de C5 moet immers meer inspanning leveren om de caravan mee te leuren :)

De draagarmlagers zijn sindskort vervangen.. ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft :).. maar dat is onze ervaring / situatie. :smt190

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


30 maart 2009 22:32
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
EvilTwin schreef:
Ploffie schreef:
Als ik dit zo lees werkt dit HA3+ zo'n beetje hetzelfde als het hydractief in een Xm, [..]
als ik het goed begrijp is er weinig hydractiefs aan HA3, alleen dat de wagenhoogte zich aanpast.
[..]
Maar nu lees ik dat HA3 slechts wielbollen heeft en HA3+ een extra bol zoals de HA2 op de Xm.
Maar als HA3 geen extra bol heeft, hoe kan deze dan het veerkakrakter veranderen?


Dat kan dus ook niet. De term Hydractive slaat op electronisch gestuurd HP. Dat slaat dus bij de C5 HA3 op de hoogte, niet de veerkarakteristiek. Op de Xm doet de elektronica alleen de veerkarakteristiek. De hoogteregeling is nog klassiek. HA3+ is lijkt vwb. de werking van de variabele veerkarakteristiek idd op HA2.


Als ik je relaas zo lees, dan zie ik niet zo veel innovatie tov de HA2 uit de Xm eigenlijk.
Hopelijk voor de mensen die nu HA3+ hebben is deze wat minder storingsgevoelig dan de HA2 van de Xm.

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


30 maart 2009 23:28
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sport knop
Met de C5 heb ik werkelijk nooit storingen aan het H3+ veersysteem ( sowieso geen storing ), iets waar ik in m'n XM werkelijk gek van werd :oops:
Daar was de sportknop dan ook zeg maar een aan/uit knop ... wel vering/geen vering :?

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


31 maart 2009 09:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.