Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 15 dec 2008 10:30
Auto: C5 Break 2.0 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Locatie: Nijmegen
Hallo allemaal,
Sinds een week maakt mij C5 Ph1 een zwaar brommend geluid zodra ik de wagen ontgrendel. Niet het normale geluid wat je hoort als de auto omhoog wordt gepompt, maar een veel zwaardere brom.
De auto komt daarbij niet omhoog en de vering voelt ook veel stugger tijdens het rijden. Waardij dit aan kunnen liggen?
Sinds een week maakt mij C5 Ph1 een zwaar brommend geluid zodra ik de wagen ontgrendel. Niet het normale geluid wat je hoort als de auto omhoog wordt gepompt, maar een veel zwaardere brom.
De auto komt daarbij niet omhoog en de vering voelt ook veel stugger tijdens het rijden. Waardij dit aan kunnen liggen?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Denk ik ook! dus check 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Morgen eerst even checken en dan maandag bijvullen,
anders gaat er meer kapot dan je lief is,
Peter
anders gaat er meer kapot dan je lief is,

Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Heb je nog geen melding gehad dat je niet harder dan 90 km per uur mag rijden? Heb hetzelfde meegemaakt en tijdens het rijden was er ook weinig vering meer over.
Pas nadat er een liter LDS in het tankje gegoten was ging de auto omhoog en klonk de pomp weer als vanouds. Oorzaak was een lekke stuurbekrachtigingsleiding. Ligt er niets onder je auto?
Pas nadat er een liter LDS in het tankje gegoten was ging de auto omhoog en klonk de pomp weer als vanouds. Oorzaak was een lekke stuurbekrachtigingsleiding. Ligt er niets onder je auto?
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Locatie: Arnhem
Contacteer:
hey staircase.. dus dat is niet toeval
bij mij precies het zelfde ! koste 100,- om te fixen dus viel gelukkig nog mee ! maar inderdaad had ik het zelfde raar geluid van de pomp en het was dat er dus niet genoeg LDS in zat.
was bijna 3 liter kwijt ! duur goedje overigens.

was bijna 3 liter kwijt ! duur goedje overigens.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dat van Kroon ongeveer 11 euro de liter.
Ik heb er ongeveer 4 flessen ingedaan met vervangen!

Ik heb er ongeveer 4 flessen ingedaan met vervangen!

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Bij mij kostte dat grapje 215 euro met een stuk nieuwe slang/pijp-combinatie en 2 liter LDS a ruim 17 euro de liter terwijl ik al 2 liter nodig had om de garage te halen, kortom bij 200.000 km verversen is nu niet meer aan de orde.
Navraag bij een C-dealer leerde deze lekkage wel vaker voorkomt. De combinatie zout/aluminium is niet ideaal en als je ziet hoe deze pijp is ingevreten was houd ik mijn hart vast of ik dit nog eens vaker mee ga maken.
Wellicht ga ik nog wel eens wat maatregelen nemen om deze corrosie te beperken maar dat hangt er vanaf hoe het er dan uitziet.
Navraag bij een C-dealer leerde deze lekkage wel vaker voorkomt. De combinatie zout/aluminium is niet ideaal en als je ziet hoe deze pijp is ingevreten was houd ik mijn hart vast of ik dit nog eens vaker mee ga maken.
Wellicht ga ik nog wel eens wat maatregelen nemen om deze corrosie te beperken maar dat hangt er vanaf hoe het er dan uitziet.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.



BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De stuur en reminrichting staat bij de C5 toch los van het veersysteem?staircase schreef:Heb je nog geen melding gehad dat je niet harder dan 90 km per uur mag rijden? Heb hetzelfde meegemaakt en tijdens het rijden was er ook weinig vering meer over.
Pas nadat er een liter LDS in het tankje gegoten was ging de auto omhoog en klonk de pomp weer als vanouds. Oorzaak was een lekke stuurbekrachtigingsleiding. Ligt er niets onder je auto?
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Stuur niet rem wel

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dit heb ik dan verkeerd begrepen dan.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het spul heet niet voor niks Liquide Direction et Suspension, LDS 

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Rookie


Berichten: 29
Lid geworden op: 15 dec 2008 10:30
Auto: C5 Break 2.0 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Locatie: Nijmegen
Het was inderdaad een lekke retourslang van de veercillinder. Die is vervangen en er is 2 liter LDS bijgevuld. Totaal 112,50 aan reparatiekosten en het probleem is totaal verholpen.
Bedankt voor de tips allemaal.
Bedankt voor de tips allemaal.