Koude start
Geplaatst: 11 jan 2011 12:36
Hoi daar,
Intussen een half jaartje trotse bezitter van deze bijzondere auto. Heerlijke wegligging, massa's ruimte en lekker excentriek uiterlijk maar ook innerlijk. Wie interesse heeft: ik heb een uitgebreide review met foto op http://www.autoweek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; van mijn C5....
Helaas start de C5 sinds de laatste 2 maanden bij de koude start niet altijd even soepel. Ook lijkt de motor stationair niet altijd even soepel te lopen in combinatie met een soms terugkerende rammel. Overigens, bij warme motor start te auto altijd gelijk. De computer is een maand geleden uitgelezen en ook zijn toen alle contactpunten gecontroleerd. Helaas is er niets gevonden en geadviseerd bij de koude start het contact wat langer aan te houden alvorens te starten. Volgens de garage zou de brandstofpomp gewoon wat meer tijd nodig hebben om de ontstekeking op gang te helpen in combinatie met de kou. Dat helpt wel wat, maar toch lijkt mij dit juist niet gewoon voor een moderne auto als de C5.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn (lekke klepstoters, vuil)??
Niek
Intussen een half jaartje trotse bezitter van deze bijzondere auto. Heerlijke wegligging, massa's ruimte en lekker excentriek uiterlijk maar ook innerlijk. Wie interesse heeft: ik heb een uitgebreide review met foto op http://www.autoweek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; van mijn C5....
Helaas start de C5 sinds de laatste 2 maanden bij de koude start niet altijd even soepel. Ook lijkt de motor stationair niet altijd even soepel te lopen in combinatie met een soms terugkerende rammel. Overigens, bij warme motor start te auto altijd gelijk. De computer is een maand geleden uitgelezen en ook zijn toen alle contactpunten gecontroleerd. Helaas is er niets gevonden en geadviseerd bij de koude start het contact wat langer aan te houden alvorens te starten. Volgens de garage zou de brandstofpomp gewoon wat meer tijd nodig hebben om de ontstekeking op gang te helpen in combinatie met de kou. Dat helpt wel wat, maar toch lijkt mij dit juist niet gewoon voor een moderne auto als de C5.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn (lekke klepstoters, vuil)??
Niek