FAP: vervuild of schoon....
Geplaatst: 06 feb 2007 11:34
Na her en der al gemeld te hebben dat ik de "Dieselfilter onmiddelijk reinigen"-melding op de meest vreemde momenten kreeg, heb ik onlangs besloten het FAP-filter te vervangen door een schone.
Waarom? Mijn auto heeft nu 247.000 kilometer erop zitten, is net voor de 160.000 door de leaseboer weggedaan en is daarna door een zuinige particulier bezeten (tot 197.500km). Dat gaf mij het idee, in combinatie met de staat waarin ik de auto kocht, dat het FAP-filter wellicht niet bijtijds vervangen was.
Afgelopen zomer heb ik, ergens tussen de 200.000 en 210.000 het filter al eens laten regenereren bij Oldenhage, maar dat bood weinig soelaas.
Vanochtend is dus een nieuw (lees: gereinigd) filter erin gegaan. Tevens is het Eolystankje weer aangevuld met ca. 4 liter van dat gouden goedje.
Maar goed ook, want meldingen over Eolys schijnen hardnekkig te zijn.
Sjees, van de sloomheid die deze auto bezat de laatste 30.000km is niets over. Tussensprintjes e.d. zijn zo gebeurd. Kortom: blij dat ik het gedaan heb.
In het draadje over onderhoudskosten laat ik tzt wel weten wat het gekost heeft.
Waarom? Mijn auto heeft nu 247.000 kilometer erop zitten, is net voor de 160.000 door de leaseboer weggedaan en is daarna door een zuinige particulier bezeten (tot 197.500km). Dat gaf mij het idee, in combinatie met de staat waarin ik de auto kocht, dat het FAP-filter wellicht niet bijtijds vervangen was.
Afgelopen zomer heb ik, ergens tussen de 200.000 en 210.000 het filter al eens laten regenereren bij Oldenhage, maar dat bood weinig soelaas.
Vanochtend is dus een nieuw (lees: gereinigd) filter erin gegaan. Tevens is het Eolystankje weer aangevuld met ca. 4 liter van dat gouden goedje.
Maar goed ook, want meldingen over Eolys schijnen hardnekkig te zijn.
Sjees, van de sloomheid die deze auto bezat de laatste 30.000km is niets over. Tussensprintjes e.d. zijn zo gebeurd. Kortom: blij dat ik het gedaan heb.
In het draadje over onderhoudskosten laat ik tzt wel weten wat het gekost heeft.