Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Gisteren weer iets nieuws. Heb de auto nu dik twee maanden en gisteren, plotseling tijdens het rijden (±80 kmh, beetje met de CC aan het spelen) hoor ik plotseling een lichte "klik" en zie in een ooghoek dat op de LPG bedieningsunit (AG) alle ledjes uit zijn en de rode weer voorzichtig opkomt, successievelijk gevolgd door drie groene. Mijn conclusie op dat moment, de auto is spontaan overgeschakeld op benzine en weer terug naar LPG. Is dit onder C5(LPG)AG rijders een al dan niet bekend fenomeen, en zijn er (mogelijke) oorzaken bekend ?
Wederom groeten en b.v.d.
Wederom groeten en b.v.d.

V.I.P.


Berichten: 571
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:39
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Locatie: Wijk bij Duurstede
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
HarmO,
Ik moet mij aansluiten bij vorig bericht.
Ken het verschijnsel niet, nog van gehoord.
Was het eenmalig, dan bestempelen we het hier graag als Frans, eigenzinning, karaktervol ondanks het feit dat AG natuurlijk helemaal niet Frans is.
Bij herhaling zou ik toch even naar een gasboer gaan, in dit geval niet naar een C-dealer.
Gr. Ronald
Ik moet mij aansluiten bij vorig bericht.
Ken het verschijnsel niet, nog van gehoord.
Was het eenmalig, dan bestempelen we het hier graag als Frans, eigenzinning, karaktervol ondanks het feit dat AG natuurlijk helemaal niet Frans is.
Bij herhaling zou ik toch even naar een gasboer gaan, in dit geval niet naar een C-dealer.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

Hallo Harm,
Gebeurt bij mij ook en krijg vervolgens de melding "Storing uitlaatgassen". Servicelampje brandt vervolgens permanent...Laat vandaag de auto weer opnieuw uitlezen en waarschijnlijk resetten. Volgens de garage (telefonisch) is waarschijnlijk de LPI-pomp de veroorzaker van het probleem. Een menging van LPG en benzine is vervolgens de oorzaak van de storingsmelding. Volgens de garage een kleine reparatie maar erg duur....
Erik.
Gebeurt bij mij ook en krijg vervolgens de melding "Storing uitlaatgassen". Servicelampje brandt vervolgens permanent...Laat vandaag de auto weer opnieuw uitlezen en waarschijnlijk resetten. Volgens de garage (telefonisch) is waarschijnlijk de LPI-pomp de veroorzaker van het probleem. Een menging van LPG en benzine is vervolgens de oorzaak van de storingsmelding. Volgens de garage een kleine reparatie maar erg duur....
Erik.



Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Heb er deze week nog eentje laten vervangen, reken op 650 - 700 euroerik1961 schreef:Hallo Harm,
Gebeurt bij mij ook en krijg vervolgens de melding "Storing uitlaatgassen". Servicelampje brandt vervolgens permanent...Laat vandaag de auto weer opnieuw uitlezen en waarschijnlijk resetten. Volgens de garage (telefonisch) is waarschijnlijk de LPI-pomp de veroorzaker van het probleem. Een menging van LPG en benzine is vervolgens de oorzaak van de storingsmelding. Volgens de garage een kleine reparatie maar erg duur....
Erik.