Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 19 okt 2010 22:32
Auto: C5 Break exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 162000
Kleur: gris orageux
Locatie: Amstelveen
Onlangs een caravan aangeschaft en dus ook een trekhaak. De combinatie doet het fantastisch, alleen is er een probleem met de aansluiting. Nr 10 voor de koelkast doet het niet. De firma die de trekhaak plaatst kan in de kabelboom achterin links, geen via het contactslot geschakelde draad vinden, willen nu vanaf de aansteker voor een draad trekken. Kan goed zijn maar lijkt mij omslachtig, is er niet een niet aangesloten draad naar achter die alleen maar doorverbonden hoeft te worden??
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Er loopt geen loze draad achter die aangesloten kan worden.
Is je 12V aansluiting rechts achterin ook constant gevoed? (dacht het wel maar weet het niet zeker meer) anders is dat een goede optie (als hij via contact loopt).
Is je 12V aansluiting rechts achterin ook constant gevoed? (dacht het wel maar weet het niet zeker meer) anders is dat een goede optie (als hij via contact loopt).
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
voor een constante plus wordt er ook wel eens een draad van voor van de accu naar achteren onder de auto door naar de stekkerdoos gebracht, dat is bij die van mij wel zo gedaan, uiteraard wel gezekerd met een zekering.
Ik zelf gebruik het niet, maar kwam het eens tegen toen ik de uitlaat onder de auto demonteerde, vandaar.
Dit heeft of de vorige eigenaar zo laten maken.
Ik zelf gebruik het niet, maar kwam het eens tegen toen ik de uitlaat onder de auto demonteerde, vandaar.
Dit heeft of de vorige eigenaar zo laten maken.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
De 12V bij mij rechts achterin is niet geschakeld.
C4GP 2.0 16V LPG-G3

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 19 okt 2010 22:32
Auto: C5 Break exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 162000
Kleur: gris orageux
Locatie: Amstelveen
hartelijk bedankt voor de suggesties, het 12 volt stopcontact rechtsachter is permanent geschakeld , vanaf de accu naar linksachter lijkt mij niet de oplossing, de schakeling moet via het contactslot lopen, dus nog geen snelle oplossing. Wat mij opviel is een lichtbruine dikke draad die naar een zwarte vrij grote stekker loopt, maar geen duidelijke functie heeft, de dikte van de draad doet vermoeden dat hij er is gelegd voor een specifieke functie, maar welke?? Het lijkt me toch dat er heel wat C5's met een trekhaak rondrijden en dus zal er wel een oplossing zijn. Overigens nu 4000 km met de caravan 1300 kg gereden, ook nog links, Engeland en Schotland en dat is uitstekend bevallen, soms wat veel geschakel in de automaat, door de hellingen en de wisselende wind, wat langzamer, of harder rijden gaf dan soelaas, maar over het geheel, zorgeloos en comfortabel. Nu nog de koelkast, voor als we naar warmere streken gaan. Al vast bedankt voor wat misschien nog komt, en allemaal vriendelijke groeten en veel plezier van de verwennerij die de C5 ons geeft.
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2007 15:28
Auto: C4 Picasso Image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 0
Kleur: wit
Bij onze C5 was destijds de koelkast via kontaktnr. 10 met een 2,5 mm2 blauw/wit draad met een schakelrelais aangesloten op de accu.
Pack Look, automatische airco, Connecting Box, Mistlampen in voorbumper, parkeersensoren voor en achter, Radio/CDspeler, 16 inch wielen
TomTom Go930
C5 Berline 2002
C5 Break 2005
TomTom Go930
C5 Berline 2002
C5 Break 2005

V.I.P.


Berichten: 102
Lid geworden op: 29 dec 2008 16:00
Auto: P5008 GT 2.0 HDiF 26-03-2010
Opties: Afn trekhaak, Pack Parking,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 194556
Kleur: Gris
Locatie: Boxtel
Onze C5 break PH2was reeds voorzien van een (afneembare) trekhaak met bijbehorende interface box; zit links achterin achter uitneembare klep. Verzorgt de aansturing van alle trekhaakcontacten incl de mistlamp omschakeling. Zit ook een permanente en gezekerde 12V op, tbv pin 9. Pin 10 was niet aangesloten.
Voor de koelkast heb ik zelf een draad 6mm2 getrokken vanaf de zekeringkast onder het stuur , met een relais geschakeld. Er zitten 4 plekken voor extra zekeringen tbv stoelverwarming, vanuit een daarvan gaat het naar de relaiscontacten, en het relais zelf wordt geschakeld met een geschakelde 12V ; even testen , zitten meerdere klemmetjes voor.
NB: de microswitch voor de mistlamp-omschakeling kan soms leuke foutmeldingen genereren..
Voor de koelkast heb ik zelf een draad 6mm2 getrokken vanaf de zekeringkast onder het stuur , met een relais geschakeld. Er zitten 4 plekken voor extra zekeringen tbv stoelverwarming, vanuit een daarvan gaat het naar de relaiscontacten, en het relais zelf wordt geschakeld met een geschakelde 12V ; even testen , zitten meerdere klemmetjes voor.
NB: de microswitch voor de mistlamp-omschakeling kan soms leuke foutmeldingen genereren..

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 19 okt 2010 22:32
Auto: C5 Break exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 162000
Kleur: gris orageux
Locatie: Amstelveen
Bedankt JimJim, op een dergelijke manier is het vanmorgen in orde gekomen, als het goed is gaat de spanning naar de koelkast er nu af als de auto naar de spaarstand gaat. Moet dat nog controleren.
Het verbruik van mijn C5 2,2Hdi met de caravan op de snelweg, 1 op 10 a 11. Op de bergweggetjes maar niet teveel opgelet, moest wel vaak naar de pomp.
Het verbruik van mijn C5 2,2Hdi met de caravan op de snelweg, 1 op 10 a 11. Op de bergweggetjes maar niet teveel opgelet, moest wel vaak naar de pomp.

V.I.P.


Berichten: 102
Lid geworden op: 29 dec 2008 16:00
Auto: P5008 GT 2.0 HDiF 26-03-2010
Opties: Afn trekhaak, Pack Parking,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 194556
Kleur: Gris
Locatie: Boxtel
Ik doe ook 1 op 10 met 1300 kg caravan bij 95-100 op de duitse AB, solo is dat 1 op 16, dus zo gek is dat niet. Veel plezier met de zwevert
Jim

Jim

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:28
Auto: C5 automaat 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
Op 28 januari kan ik, voor mij, een nieuwe C5 2.0 automaat ophalen.
Wij hebben ook een caravan. Wij willen ook graag de koelkst aansluiten.
Ik heb opties genoeg gezien mocht de 12V niet zijn aangesloten.
Wij hebben ook een caravan. Wij willen ook graag de koelkst aansluiten.
Ik heb opties genoeg gezien mocht de 12V niet zijn aangesloten.

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 19 okt 2010 22:32
Auto: C5 Break exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 162000
Kleur: gris orageux
Locatie: Amstelveen
Nou, pas maar op. De perikelen zijn voor mij nog niet over. Een paar weken terug in Frankrijk, deed de clignoteur rechts het niet meer. De achter beneden unit verwijderd, bleek het lampje volledig versmolten met het oranje plastic kapje. Een ander lampje bleek er maar moeilijk in te kunnen, de fitting was ook niet helemaal goed meer. Naar de citroen garage. De monteur keek ernaar, gaf een schop tegen de trekhaak en vroeg hoelang die er op zat. Een half jaartje. Was het gedaan door een citroengarage of door een ander bedrijf. Ja een ander bedrijf. Nou daar zat dan het probleem. Er moet namelijk een bepaalde unit tussen, anders loopt de hele zaak in het honderd. Ik las ook in het instructie boekje, toen ik op zoek was naar hoe het lampje te vervangen dat het met een waarschuwing driehoekje in het boekje staat; een trekhaak alleen laten monteren door een citroengarage, anders kan er zelfs brand ontstaan. Die garage had voorlopig geen tijd, dus met een geïmproviseerd lampje, fitting terug. Nu maar wachten op de garage en de kosten die dit meebrengt. De officiële kabelboom moet nu besteld en een nieuwe verlichting unit achteronder (52 euro, exl.) en nog wel het een en ander, Nu knipperen n.l. het achterlicht en remlicht mee met de richtingaanwijzer en brandt de richtingaanwijzer continue als het licht aanstaat.
Nou voor zover dus het gebrek aan specifiek kennis bij de kwikfit en bosal trekhaak voor de C5!
Nou voor zover dus het gebrek aan specifiek kennis bij de kwikfit en bosal trekhaak voor de C5!
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat zouden ze daar toch moeten weten bij kwikfit ,dat je zo maar niets meer kan bijplaatsen
het is toch niet de eerste keer dat ze een trekhaak plaatsen
het is toch niet de eerste keer dat ze een trekhaak plaatsen
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Kwikflut wel, maar de "monteur" niet, want die deed het waarschijnlijk voor het eerst.
Het personeelsverloop is daar zo groot dat je nooit twee keer dezelfde monteur treft.
Ook zijn het vaak ongeschoolden die met een beetje handigheid en wat aanwijzingen van de chef het werk moeten doen.
Het personeelsverloop is daar zo groot dat je nooit twee keer dezelfde monteur treft.
Ook zijn het vaak ongeschoolden die met een beetje handigheid en wat aanwijzingen van de chef het werk moeten doen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja vervelend, en wij maar klagen over die C5 met problemen terwijl de oorzak ergens anders ligt.
Uiteindelijk ben je veel euro's reparatie en nog veel meer euro's aan ergernis verder.
Uiteindelijk ben je veel euro's reparatie en nog veel meer euro's aan ergernis verder.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat 'kastje' wat er tussen moet bij plaatsen van een trekhaak geldt overigens enkel voor een PH2 ( PH3 ook ??? )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24