Pagina 1 van 8
auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 01 okt 2010 17:03
door derry
Een 3 tal weken geleden staat mijn auto op de oprit volledig op zijn buik.
ik start wagen maar gaat niet meer omhoog.
dus naar garage waar men vast stelt dat de zekering 30A stuk is auto gaat weer perfect
auto weer mee naar huis waar ik een kilometer later brandgeur waarneem in mijn auto en enkele seconden later rook van onder mijn motorkap, hydropomp verbrand
naar garage nieuw pomp laten plaatsen maar auto gaat nog niet omhoog en men kan geen kleppen besturen met de computer
iemand oplossing?
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 01 okt 2010 17:12
door John LeGrand
Maar wat zei de garage NA reparatie hiervan ?
En was het een dealer ?
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 01 okt 2010 17:21
door willy4
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 01 okt 2010 17:48
door Herman
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 01 okt 2010 22:22
door derry
ja was een dealer en voor de pomp verbrand was geen foutmeldingen op system.
ps zal maandag een vragen aan garage wat voor fouten ze zien met computer
volgens dat ik begrijp zouden de kleppen vastzitten en kan de computer ze niet openen
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 01 okt 2010 22:25
door willy4
de maxi zekering van 50A is nog in orde
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 02 okt 2010 08:33
door derry
de zekering van 50 A is in orde de pomp krijgt volgens de garage alle stroom binnen maar weigerd dus de auto omhoog te doen als men ze aan de computer hangt krijgze verschillende fout meldingen zowel bij nieuwe als bij occasie pomp
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 02 okt 2010 08:37
door willy4
hoogteregelaars

Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 02 okt 2010 08:51
door derry
volgens garage zou dit het probleem niet zijn want bij het ontkoppelen van regelaar onmiddellijk alarm op computer in auto is een auto met gps ingebouwd en groot scherm op dashboard
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 02 okt 2010 08:53
door derry
ik weet niet of ze alle 4 ontkoppeld zijn geweest, zal eens vragen maandag.
zal ik eens vragen welke meldingen ze krijgen van computer
dus nu zit er een splinternieuwe pomp in .
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 02 okt 2010 15:21
door derry
hoe kan je uitmeten dat die hoogteregelaar defect zijn weet iemand kostprijs van zo een regelaar per stuk of voor alle4
wat beveelt de auto op welke stand hij moet staan?
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 02 okt 2010 16:01
door Klaverblaadje
De hoogteregelaar geeft de stand door aan de doorvoor bestemde computer die op zijn beurt weer de pomp aanstuurt.
Die regelaars, 1 voor en 1 achter kosten ca 32-35 euro per stuk.
Voordat je begint te werken aan de hydraulic moet je precies weten waar je mee bezig bent en alles eerst laten uitlezen met de Lexia computer.
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 02 okt 2010 16:40
door derry
probleem is dat auto in garage staat zie bovenste tekst en dat men een nieuwe pomp heeft gestoken en foutmeldingen krijgt van de nieuwe pomp zelf kleppen die in de nieuwe pomp zitten kunnen zelf kleppen niet openen met computer
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 03 okt 2010 11:43
door derry
heeft iemand een idee hoeveel aparte stukken er kunnen stuk zijn ik bedoel hoogteregelaar, kleppen, enz.
pomp is dus nieuw stroom komt toe op pomp computer????
Re: auto gaat niet omhoog
Geplaatst: 03 okt 2010 11:57
door EvilTwin
mogelijk is de nieuwe pomp niet getelecodeerd voor de auto.
btw verbranden pomp krijg je eigenlijk alleen voor elkaar als de MAXI zekering hoger stond dan de originele (40A?)
EN je te weinig LDS hebt. Mogelijk lekkageplekken: HD leiding stuurbekrachtiging, achters plunjers/manchetten)
In principe is het met een Lexia mogelijk om individuele kleppen aan te sturen en in real-time hoogtesensoren uit te lezen, beide te gebruiken voor diagnose.
vwb onderdelen,
iedere as heeft een hoogteregelaar, maar dat is dus alleen een elektronische sensor (#7)
iedere as heeft twee regelkleppen, maar die zijn ingebouwd in de BHI (#1)
in de BHI zit de elektropomp en de hydractive computer (#1)
bovenop de BHI zit het LDS reservoir (#10)
heb je Hydractive 3+ dan heb je ook nog stijfhidsregelaars per as (bij #3 en #6)
de rest is leidingen, bollen en plunjers
NB stuurbekrachtiging gebruikt LDS uit hetzelfde reservoir, maar zit niet in dit circuit
